al het geregel na het groen licht

Cait

al het geregel na het groen licht

Bericht door Cait »

Hey,

nu ik groen licht heb kwam het hele geregel erna, voor de mensen die dat nog moeten doen, of al doen, of bijna zo ver zijn vertel ik hoe het bij mij gaat so far met "geregel"
ten eerste, na het groene licht werden er 2 afspraken gemaakt: Bloed onderzoek en Bot onderzoek, dat kon pas 2 maanden later (3 december in mijn geval).
naar weten krijgt je na het bloed onderzoek ook meteen de hormonen mee (?) dat weet ik nog niet zeker.
Bot en Bloed onderzoek is in het VU zelf en duren van 30 minuten tot 1 uur.

- normaal gesproken heb je eerst een afpsraak met de KNO arts voordat je logopedie gaat doen, echter heb ik gewoon een logopedist gebeld en daarmee met verwijzing van de huisarts was het al voldoende om daarmee te beginnen. echter heb ik 13 januari een afspraak bij het VU zelf voor de KNO arts, die je keel en stembanden meten.

- Ik heb zelf een huidtherapeute voor laserbehandeling verwijdering ongewenst haar ingeplanned. via " Nederlandse vereniging huidtherapeuten" vind je een huidtherapeute in de buurt. Consult gehad en word vergoed (rond de 200 euro). Ik dacht dat ik met het groen licht al een machtiging bij het VU kon regelen: Echter zeggen zij: je krijgt pas machtiging op moment dat je pas ECHT begint, waarbij ze aangeven: 3 december (na bloedonderzoek)...wat ik zelf erg jammer vind, maar ook raar vind.

Tot zo ver mijn ervaring, wat betreft de machtiging van het VU met huidtherapeute vind ik het een beetje raar.

liefs Caitlyn
Jessy

Re: al het geregel na het groen licht

Bericht door Jessy »

Da's puur bureaucratisch. Je krijgt groen licht, en op het moment dat de onderzoeken rond zijn begint de HRT, en de real life fase. En dat lijkt op papier de grens te zijn vanaf wanneer machtigingen en verwijzigingen mogelijk zijn.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Cait

Bericht door Cait »

ik hoopte echt al met ontharing te beginnen, maar dat kan dus pas verzekerd vanaf hormonen..ipv groen licht...beetje sneu
Janice

Bericht door Janice »

Ik heb ook groen licht gekregen en 2 afspraken gemaakt voor in december, 1 bij de endo en de andere bij radiologie voor de dexa scan. Maar hoe zit het dan bij jou m.b.t alle administratie rondom het groene licht zoals o.a machtigingen voor het ontharen? Heb je nog een extra afspraak bij je psycholoog of het secretariaat ?
Laatst gewijzigd door Janice op 03 nov 2014, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Cait

Bericht door Cait »

zoals geschreven, machtiging voor ontharen, kan pas op het moment dat je daadwerkelijk met hormonen begonnen bent, dus in jou geval op 4 december (na bloedonderzoek).
zo is het mij verteld door VU...zit er aan te denken om 1 keer te ontharen zonder vergoeding, want wil nu toch wel echt beginnen.
Janice

Bericht door Janice »

Ja maar er zullen toch meer dingen geregeld moeten worden dan alleen machtigingen voor het ontharen, vandaar dat ik zei o.a.. En zelf heb ik inmiddels ook 5 lasersessies gehad, zelf betaald en naar m.i is het het zeker waard. Alhoewel ik ook geluiden hoor dat het beter is om pas na 3 maanden hormoongebruik te beginnen met ontharen, "dan zou het pas permanent zijn".
Cait

Bericht door Cait »

ahja, sorry. logopedie kan gewoon met een verwijzing van de huisarts, althans dat heb ik. . huidtherapeute via VU.. verwijzingen aan desbetreffende instantie geven, machtiging word gestuurd naar je zorg verzekeraar.
meer dan dat heb ik nog niet gehad qua geregel.. ik wil zelf nog adamsappel laten "schafen" en dat word waarsch ook machtiging.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ik heb mijn verzekering vorig jaar een brief geschreven en gevraagd te vergoeden, zij antwoordden toen dat ze een officiële diagnose nodig hadden. Daar heb ik weer op geantwoord dat die er aan kwam en of ze bereid waren met terugwerkende kracht te vergoeden als ik de diagnose op papier had, dan kon ik vast beginnen in verband met het seizoen en zo. Daar zijn ze mee akkoord gegaan... Ik ben in oktober 2013 begonnen met ontharen, had in maart de diagnose (van de PIG, niet de VU) en heb alles vergoed gekregen. Volgende week is de 10e sessie, maar sessie 11 tot en met 20 zijn ook alweer toegezegd...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Cait

Bericht door Cait »

Dat is super fijn! zo had ik het ook willen doen, dan had ik deze woensdag al sessie 1...gelukkig is de laser heel snel ingeplanned, het is 1 maand wachten (3 december) dus dat is opzich wel vol te houden.. maar al zo lang gewacht, en 190 euro heb ik gewoon niet om op te hoesten. 1 maand wachten dan maar..
Janice

Bericht door Janice »

Ging dat een beetje makkelijk de extra sessies vergoed krijgen ? ik heb zelf zilveren kruis Achmea en las dat sommige verzekeraars nog weleens dwars kunnen liggen....