De eerste zorgverzekeraars komen weer met hun premies...
Ik ben net aangemeld bij het VU, sta dus nog helemaal aan het begin van het traject.
Waar moet ik op gaan letten volgens jullie voor het komende jaar?
Wat zijn in de regel de meest trans-vriendelijke verzekeraars?
xxx
Lotte
Zorgverzekering 2015
-
lotte33
-
Veronica
Re: Zorgverzekering 2015
Volgens mij bestaan er geen trans vriendelijke verzekeraars, in principe zijn verzekeraars keihard tegen iedereen.
Dat terzijde, Univé en Zilveren Kruis vergoeden alle standard dingen, de gesprekken bij VU, de onderzoeken, gezichtsontharing (10 keer sowieso), SRS, HRT en Adamsappel reductie (mitst je aan de voorwaarden voldoet) en logopedie.
Ontharing voor de srs betaald het VU voorzover ik het weet.
Borstvergroting vergoedt geen enkele verzekeraar tegenwoordig, ook niet met een reden of deels, dus die 3500 euro (ongeveer) moet je zelf betalen als je dat wilt.
Dat terzijde, Univé en Zilveren Kruis vergoeden alle standard dingen, de gesprekken bij VU, de onderzoeken, gezichtsontharing (10 keer sowieso), SRS, HRT en Adamsappel reductie (mitst je aan de voorwaarden voldoet) en logopedie.
Borstvergroting vergoedt geen enkele verzekeraar tegenwoordig, ook niet met een reden of deels, dus die 3500 euro (ongeveer) moet je zelf betalen als je dat wilt.
-
doll89
wat zijn de voorwaarden voor adamsappel reductie dan?Veronica schreef:Volgens mij bestaan er geen trans vriendelijke verzekeraars, in principe zijn verzekeraars keihard tegen iedereen.
-
Veronica
-
J170503jessica26
ik heb cz en alles wordt vergoed behalve idd de borstvergroting.
-
diederique
Knelpunt bij heel veel verzekraars is de enorme hoeveelheid gedoe (aanvragen, bezwaar maken, opnieuw overleg etc) voor de verzekeraar werkelijk mee gaat. Je moet er niet aandenken met moeite ja vergoeding voor de eerste 10 epilatiesessies te krijgen en daarna de volgende 80 elektrisch epileersessies per 10 steeds weer opnieuw aan te moeten vragen.
Deze "overlast" lijkt bij bijna iedere verzekeraar wel voor te komen en is helaas volkomen persoon bepaald; de een krijgt het zomaar, de ander moet behoorlijk knokken.
Deze "overlast" lijkt bij bijna iedere verzekeraar wel voor te komen en is helaas volkomen persoon bepaald; de een krijgt het zomaar, de ander moet behoorlijk knokken.
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Dat van die 10 behandelingen voor epilatie vind ik zo raar. En dan steeds maar weer opnieuw een aanvraag moeten indienen voor de volgende 10. Een goed voorbeeld van verspilling.
Bij het Zorginstituut Nederland zouden ze toch intussen wel moeten weten dat 10 behandelingen bijna altijd veel te weinig is.
Bij het Zorginstituut Nederland zouden ze toch intussen wel moeten weten dat 10 behandelingen bijna altijd veel te weinig is.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Het is een beetje rare regeling maar als de verzekeraars het idee hebben dat ze geld kunnen besparen door per 25 of per 100 behandelingen toestemming te geven zullen ze dat meteen doen... Dat van die 10 staat in het advies van 2008 en dat volgen ze gewoon. Het is niet zo relevant... Wel relevant is dat verzekeraars denken het aantal behandelingen te kunnen beperken naar eigen goeddunken maar daarmee gaan ze op de stoel van de arts zitten en dat mogen ze niet.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Aliss
Emma schreef:verzekeraars denken het aantal behandelingen te kunnen beperken naar eigen goeddunken maar daarmee gaan ze op de stoel van de arts zitten en dat mogen ze niet.
Heb je hier toevallig ervaring mee en hoe je er mee moet gaan mochten anderen hier te maken mee krijgen?
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Brief schrijven (kan meestal per e-mail), kopie van het CvZ advies bijvoegen, zeggen dat ze volgens het advies om te beginnen 10 behandelingen moeten vergoeden.
Dat is niet helemaal naar de letter trouwens want dat deel is maar een voorbeeld dat gegeven wordt... Maar vaak wordt het klakkeloos overgenomen.
En bellen mag wel maar je krijgt een frontoffice medewerker aan de lijn die van niets weet en gewoon 'nee' zegt....
Dat is niet helemaal naar de letter trouwens want dat deel is maar een voorbeeld dat gegeven wordt... Maar vaak wordt het klakkeloos overgenomen.
En bellen mag wel maar je krijgt een frontoffice medewerker aan de lijn die van niets weet en gewoon 'nee' zegt....
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]