Hola a todo,
van week een eerste reactie gehad in de metro van een controleur. Hij bekeek de foto op mijn ov kaart en was niet overtuigd dat ik het was. Echter na goed kijken was de reactie dat hij mij aan het gezicht herkende als zijnde de persoon op de foto.
Deze morgen weer controle gehad. ook deze bekeek de foto maar was niet overtuigd. Hij vroeg heel netjes "mevrouw, heeft u nog een andere kaart?", Na het tonen van het rijbewijs (zelde foto als op ov-kaart) was het goed en kreeg ik beide terug.
Wil alleen nog geen nieuwe ov kaart omdat ik bank ben als de een op mevrouw staat en de ande op de heer het probleem groter is. 16.10 heb ik de afspraak in Groningen bij de gemeente om de aanpassing te doen Daarna moet ik toch alles opnieuw aanvragen dus zal ik zorgen dat er dan ook een nieuwe ov-kaart klaarligt. Dat lijkt mij beter dan nu al.
eerste openelijke reactie (geen familie of kennis)
-
Saskia
-
Kisamin
Re: eerste openelijke reactie (geen familie of kennis)
Hoi Saskia,
Ik herken het gevoel, nu al voor mijn hormonen lijk ik helemaal niet meer op mijn OV of college kaart. Gelukkig heb ik nog mijn rijbewijs die beter lijkt.
Ik heb in het verleden iets gelezen over een kaart waarop kort transgender zijn word uitgelegd. Het idee is dat dat zou helpen. Ben het al een tijd niet meer tegengekomen, weet niet of het nog bestaat.
Ik herken het gevoel, nu al voor mijn hormonen lijk ik helemaal niet meer op mijn OV of college kaart. Gelukkig heb ik nog mijn rijbewijs die beter lijkt.
Ik heb in het verleden iets gelezen over een kaart waarop kort transgender zijn word uitgelegd. Het idee is dat dat zou helpen. Ben het al een tijd niet meer tegengekomen, weet niet of het nog bestaat.
-
Veronica
Genderpas heet dat en die bestaat nog steeds, helaas is dat geen officiële ID dus alsnog moet je vaak genoeg de echte tonen.
-
Cait
ik zou nooit een kaart met "transgender" willen hebben...ben een vrouw...geen inbetween (niet flauw bedoeld)..ze hoeven het niet van mij te weten dat ik ooit als een man leek.
-
Anon20210626
Ach als je identiteit openlijk aan de kaak wordt gesteld kan het makkelijk zijn om dat met een kaartje Uit de wereld te helpen ..... Niet iedereen heeft het geluk dat het zonder slag of stoot gaat . Die discussie is verre van prettig en best vernederend en hoe die eerder die over is hoe beter.
Zelf heb ik het nog niet aan de hand gehad.Maar ik heb wel gewoon een OVkaart op ' mevrouw'.
Zelf heb ik het nog niet aan de hand gehad.Maar ik heb wel gewoon een OVkaart op ' mevrouw'.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Cait
En anders is het toch opeens "v" van "vent" en "M" van "mevrouw" ?