Mijn eerste stap in de buitenwereld...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
JessicaB

Mijn eerste stap in de buitenwereld...

Bericht door JessicaB »

Dank jullie wel :)

Ik heb echt een waanzinnige dag/nacht gehad... onbeschrijfelijk wat ik allemaal heb meegemaakt, ervaren heb en genoten heb!!!

De dag begon met stress want moest op tijd van huis omdat ik eerst nog andere afspraak had tussen 8-9 daar in de buurt, daar kwam ik dus pas om 9:30 aan... nja maakte allemaal niet zoveel uit gelukkig... daarna gauw door naar nicht van me, die helemaal op de hoogte is van mijn comming out, ze weet eigenlijk alles wel van me... en met haar ben ik natuurlijk ook naar dat feest gegaan... eerst samen lekker kletsten, wat boodschapjes gedaan en de rest van de dag lekker lopen tutten, opmaken, alles klaar maken voor het feest en uiteindelijk omkleden. Er zou nog iemand mee maar die kwam wat later dus hadden we even meer tijd, dat vond ik ook wel fijn.

De mensen van deze/dit community/feest zijn allemaal mensen die heel vrij zijn, vrij denken, geloven in een betere wereld, in het goede van de mens enz. Ik kan me daar wel helemaal in vinden. Het is normaal dat je je daar vrij kan uitten, zijn zoals je bent, wie of wat je ook bent... niets is te gek, als je een ander er maar niet mee kwetst en iedereen in zijn/haar waarde laat. En zo hoort het eigenlijk altijd te zijn... maar ja...
Ik had me eerst heel normaal als vrouw gekleed, niets geks of opvallends en merkte al snel dat niemand mij herkende... iedereen zei wel vriendelijk gedag enzo... maar zelfs de mensen die ik daar al tot mijn vrienden mag rekenen, herkende mij dus niet, sommige wel want mijn nicht kent ze natuurlijk ook allemaal, beter dan mij nog zelfs, en daarom zagen sommige al gauw de link naar mij... maar een heleboel moest ik dus echt duidelijk maken dat ik het was :) Dat deed mij erg goed want zo wilde ik het ook... was ook een en al compliment :) :) :) :)

Al vroeg in de avond heb ik me omgekleed in avond tenue, d.w.z. extravagant, heel uitbundig met veel toeters en bellen... Nou, toen kon het niet meer op hoor... De meest wild vreemde kwamen op me af en bewonderde mijn creatie.... kleding had ik wel gekocht maar helemaal zelf opgebouwd met versiersels en lichtjes... ( pfff ben een week aan het naaien geweest) Ik voelde me echt een diva :D ( ik heb helaas geen foto anders had ik hem misschien wel een keer hier gepost maar dat kan miss later nog wel een keer) Daardoor ook weer heel veel nieuwe mensen leren kennen... Helaas heb ik door de spanning, die ik van te voren natuurlijk weer opgebouwd had, te weinig gegeten en daar in tegen, teveel gedronken en ging ik uiteindelijk helemaal OUT! whaha heb ik weer :twisted:
Ik hoorde achteraf dat ze met regelmaat aan mijn nicht vroegen of het wel goed ging met die vrouw... Nou, missie geslaagd lijkt me :) Ondanks de drank heb ik wel een super rijke ervaring opgedaan, ben daar met open armen ontvangen en heb nu wel ietsjes meer zelfvertrouwen om misschien later eens de "normale wereld" in te gaan. Waar ik dan wel aan moet werken is het geluid van mijn stem.. ik mag er dan wel voor 100% uitzien als vrouw maar zodra ik mijn mond open doe, verraad ik mezelf natuurlijk... maar dat komt vast wel goed, dat andere is tenslotte ook gelukt. Ik heb ook wel de mazzel dat ik redelijk ronde vormen heb, niet typisch een mannen bouw, ook hele kleine handen (voor een man) en een gezicht dat er ook een beetje tussenin zit... Mijn stem is ook niet echt zwaar dus daar valt wel wat aan te sleutelen... :) Dat zijn voor mij eigenlijk ook allemaal dingen die doorslaggevend waren voor mijn comming-out, was voor mij meer de bevestiging dat het bij de afbouw als baby niet helemaal goed is gegaan zeg maar...

Ik heb vandaag heel de dag met een smile van oor tot oor gelopen! Ik heb het maar mooi durven doen, ik was blij met de volledige acceptatie en mocht helemaal zijn wie ik ben. Ik kan je niet uitleggen hoe dat voelt... WAANZINNIGGGGGG ::D :D :D

Nu weer terug in de werkelijkheid :( die is dan wel weer hard. Voelt niet fijn om weer "die andere" te MOETEN zijn...
Staying Alive Is Not Enough
Elisa

Re: Mijn eerste stap in de buitenwereld...

Bericht door Elisa »

Knap voor je Jessica! Super dat je genoten hebt en het verlaagt tegelijk je innerlijke drempels.