Feestdagen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Bregje

Feestdagen

Bericht door Bregje »

Eerst maar eens iedereen van het forum hele fijne feestdagen wensen!

En dan wou ik ook nog noemen hoe de beleving van de kerst voor mij toch veranderd is. Vroeger genoot ik enorm van het samen eten en kletsen. Inmiddels geniet ik vooral van het lekker koken van te voren en 'baal' ik dat ik daarna nog naar een diner moet. Want dan moet ik me wel eerst omkleden, broek aan, nette blouse en zeker geen jurk. Het leek me nooit zo erg, want je had al die tijd van te voren toch, maar het wordt steeds vervelender om je aan te moeten passen aan het beeld van een ander. Zo dat moest ik even kwijt ;)

Hoe beleven jullie de kerst? En is dat veranderd t.o.v. vroeger?
Cait

Re: Feestdagen

Bericht door Cait »

Gezellig bij familie gourmetten en kados. Nu bereid ik mij alleen langer voor . Mooie tricot jurk, goed opmaken met kerst kleuren . Heerlijk om mijzelf (te kunnen ) zijn.
Bregje

Bericht door Bregje »

Klinkt leuk. Ik ben jaloers ;)
Sam

Bericht door Sam »

Hey!
Ik houd ook niet echt van het opgeprikt zitten met kerst, ik begrijp wel wat je bedoeld met het omkleden.
Mijn studie bevindt zich op 100 meter van de Kalverstraat in Amsterdam, de kerstjurkjes in de etalages (vooral die van de bijenkorf) maken me al een maand ofzo dagelijks enorm jaloers.
De familie komt dit jaar naar ons toe voor een bescheiden casual kerstdiner.
Het klinkt misschien een beetje tegenstrijdig, maar ik voelde me tot mijn verbazing erg comfortabel in mijn kerstoufit toen ik die samenstelde, bestaande uit een donkerblauwe skinny jeans, een wit overhemd en daaroverheen een donkerrode wollen trui met op de borst een wit zigzag partroon en mijn haar los.
Normaal heb ik het nooit, maar ik kon het tot mijn verbazing echt waarderen in de spiegel, al zou ik natuurlijk veel liever in een leuke LBD het strijdtoneel betreden:P

Sam
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Ik zal hier vast niet de enige zijn die de feestdagen niet kan waarderen!
Veronica

Bericht door Veronica »

tanisha schreef:Ik zal hier vast niet de enige zijn die de feestdagen niet kan waarderen!
Welkom in de club :P
Afbeelding
Bregje

Bericht door Bregje »

Grappig Sam, ik heb gekozen voor een vergelijkbare outfit: Skinnyjeans met daarover een rood/zwarte blouse en mijn haren gewoon in een hoge staart. Maar het stond toch zoveel minder leuk dan het spijkerjurkje dat ik ervoor aan had...
Amy

Bericht door Amy »

Kerst?
Je bedoelt midwinterfeest of joelfeest?

Meer eten vooral. Ik zit wel aan tafel tijdens het familie etentje maar ik zeg meestal niet zo veel als mijn zusje of broertje er ook zijn. Die zitten meestal alleen maar met elkaar of mijn vader te ruzien en daar hou ik niet zo van.
Bregje

Bericht door Bregje »

Jule :D

oei herkenbaar. Ik probeer ook mijn mond te houden maar dat gaat nogal in tegen de aard van het beesie... of mensie eigenlijk. :)
Beardelady

Bericht door Beardelady »

Ik heb ook niets met kerst. En ik doe niet aan speciaal met de familie iets doen. En kan mij dan er dus ook niet om druk maken. Maar er de dag van die jij er van maken wil.. Dat is mijn motto.