Handvat

Pas ik nou in een hokje of niet?
Jacqueline1952
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2016, 23:51
Gender: Trans MtF

Handvat

Bericht door Jacqueline1952 »

Lieve Mensen;

Ik kwam een boekje tegen dat gebruikt kan worden als handvat, als je meer wil weten over transgenders, een boekje beantwoord veel vragen .

Dit boekje is door de Belgische overheid ondersteund, en daarom kan het gratis worden besteld, misschien iets voor jullie, die aan het begin staan van de transitie, of als handvat voor een gesprek met ouders, school hulpverleners enz. ook voor hun is dit een uitkomst.

Het is te bestellen op het hier onder staande adres.

http://shop.cavaria.be/product/alles-wa ... nsgenders/

Vriendelijke groetjes Jacqueline :roll: :roll:
Gebruikersavatar
AnjaE
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 apr 2016, 18:54
Gender: Transgender
Locatie: Zuidoost-Brabant

Re: Handvat

Bericht door AnjaE »

Kort even doorgebladerd (de PDF), goed werk van onze Zuiderburen!
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Handvat

Bericht door Anon20180311 »

Idd Jacqueline, een bekend boekje die vrij te verkrijgen was in alle Bibs te België. Ik heb er trouwens ook een aantal.

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Handvat

Bericht door anne-nienke »

Het is een flink boekje....er staat nogal wat bekends in. Wat me wel opvalt is dat er met de jaren steeds meer hokje bij lijken te komen.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Handvat

Bericht door Jessy »

Ja, dat klopt. Al zeggen wij vaker dat we daarbuiten vallen, denkt de gemiddelde mens toch nog wel in hokjes. Mensen moeten iets kunnen herkennen en benoemen. Wat geen naam heeft is vreemd. Wat wel een naam heeft krijgt een definitie, en voila, een hokje is geboren.

Ik vind het wel een goed boekje dat kan helpen om anderen inzicht te geven, of onszelf om onze situatie goed te verwoorden naar anderen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.