Meisje behalve voor mijn ouders

Make-up, kleding, en zo voort
Amber

Meisje behalve voor mijn ouders

Bericht door Amber »

Het lijkt me zo leuk om af en toe wat meisjeskleren te dragen en mijn haar leuk te doen (of make up) maar als mijn ouders erachter komen dat ik dat doe... ze zijn er absoluut niet blij mee met hoe ik ben.
ik vraag me echt af of iemand (op pashokjes na) plekken of momenten weet dat ik dit kan doen.
ik kan amper in de spiegel kijken omdat ik het ZO ERG haat om eruit te zien als jongen. Echt afschuwelijk :(
iemand tips? Ik denk dat de meeste van jullie ouder zijn dan ik maar toch... misschien toen jullie nog thuis woonden ook gedoe met ouders?
Defying Gravity :mrgreen:
Jessy

Re: Meisje behalve voor mijn ouders

Bericht door Jessy »

Ik weet niet hoe jong je bent, en wat het standpunt van je ouders precies is.
Ik begrijp uit jouw verhaal dat jouw ouders weten hoe je je voelt? Misschien kun je overwegen om een bezoek aan een psycholoog te brengen. Als je ouders van dit probleem weten, staan ze hier mogelijk wel achter. En misschien dat een deskundig oordeel hen meer begrip kan opleveren.

Aan mij moet je geen voorbeeld nemen, ik ben nooit naar mijn ouders uit de kast durven komen. En nog altijd niet.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Amber

Bericht door Amber »

Mijn ouders weten wat er is en ik was bij een psycholoog in het ziekenhuis maar mijn ouders nemen het eerlijk gezegd niet zo serieus. ik heb bij de psycholoog allemaal testen moeten doen maar er kwamen allerlei andere dingen uit en ik heb gewoon het idee dat iedereen maar dingen bedenkt om het niet over mijn echte probleem te hoeven hebben.
ik ben trouwens 13...
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Hoe je het ook wendt of keert het zal via je ouders moeten!
Ik liep er op jouw leeftijd ook al heel erg mee ik heb helaas mijn mond dicht gehouden en ben er mee blijven lopen tot het me met 16 zo hoog zat dat ik een zelfmoordpoging deed en toen eindelijk begonnen met praten.

Ik heb de steun van mijn moeder wel gekregen maar zij stond er op dat ik eerst mijn school af zou maken ik ben uiteindelijk met 18 na het behalen van een diploma waar ik nooit wat aan gehad heb pas in transitie gegaan.

Ik zou zeggen maak het je ouders duidelijk dat je zo niet verder kan lukt het je niet zal je hoe vreselijk het ook is moet wachten tot je 18 bent en zelf mag beslissen.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Misschien is het volgende iets om te overwegen. Je kunt het je ouders (of partner bijvoorbeeld) vertellen, maar dat is eigenlijk nogal eenzijdig. Je kunt ze misschien ook betrekken. Misschien ongeveer als volgt:
Ik heb een probleem en ik heb jullie hulp nodig. Heel hard nodig. Ik ben erachter gekomen dat ik transgender ben en dat is niet makkelijk. Ik ga een transitie in en dat gaat bijna altijd goed, maar ik heb daarbij jullie steun nodig. Jullie meedenken. Zou je dat voor me willen doen?
Waarschijnlijk moet je het in jouw geval anders formuleren, maar je dierbaren betrekken in plaats van hen op de hoogte brengen heeft diverse mensen die ik ken geholpen. Houd het in elk geval maar even in gedachten.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

De juiste kleding dragen heeft een hele bevrijdende werking, zeker als het iets is wat je zelf hebt uitgekozen (en niet iets dat je bijvoorbeeld van je zus ofzo hebt 'geleend'. :P)
Wat je kan doen is via een webshop iets uitkiezen en dat als je alleen thuis bent dragen, dat deed ik ook vaak in een wat eerdere fase. Nu heb ik redelijk lak aan wat iemand nog van me vind en draag ik het wanneer ik er zin in heb. Wat ook helpt is casual dames kleding te kopen wat een beetje androgeen is, en dat standaard aan te hebben. Ik draag elke dag een slim fit of skinny met een fitted t-shirt en er kraait geen haan naar, en toch voel ik me stukken beter dan in die vormeloze mannentroep :D

Wat betreft je ouders, dingen verzinnen om maar niet je trans gevoelens te erkennen maakt deel uit van de ontkenningsfase ben ik hard achtergekomen. Mijn moeder heeft dat inmiddels opgegeven, erkent nu dat ik trans ben maar vind het nog steeds niet heel leuk geloof ik. Dat maakt niet uit, niemand kan je gevoel wegnemen.
Wat Eva hierboven aangeeft klopt ook. Ik mijn zus er steeds bij betrokken en dat hielp enorm. Door gewoon erover te blijven praten en uit te leggen hoe ik me voel, ook al was ze ook nog niet overstag.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Amber

Bericht door Amber »

Mijn ouders weten heel goed hoe ik me voel en hoe dit voor mij is. maar ze reageren er super slecht op. ze zeggen dat ik dit nog niet kan weten tot ik ouder ben en dat het op mijn leeftijd nog niet belangrijk is. Dat doet pijn als ze dat zeggen.
ik heb veel informatie opgezocht en zie dat je het met medicijnen kan stoppen dat je een zware stem (mijn grootste angst) en zo krijgt, maar alleen met toestemming van je ouders. die ga ik nooit krijgen... :(

Over kleren kopen via internet en zo... op zich wel een goed idee... ik heb geen broers en zussen dus als ik thuis wat probeer is het sowieso van mijn moeder en lelijk maar vind het gewoon ook grappig om me te verkleden. ook als het er niet uitziet hahaha. zit niet voor niks op musical les en zo :lol:
Maar goed als ik iets bestel komt het ook met de post en als mijn ouders het dan open maken heb ik een nog groter probleem dan nu al. misschien ga ik wel een keer naar de stad en idd wat jij zegt een beetje niet typische vrouwenkleren kopen om thuis te dragen.
Anon20190122

Ik zal wel weer zo'n stugge Friezin zijn maar gewoon de kop dwars gooien en niks meer doen wat ze willen en wijgeren om nog langer naar school te gaan in het uiterste geval komt er vanzelf hulpverlening bij en worden je ouders hard met hun neus op de fijten gedrukt!
Amber

Bericht door Amber »

Ik ga al niet meer naar school. word zo erg gepest dat ik een hele tijd "ziek" thuis ben gebleven en daardoor nu niet over naar volgende klas. Ik denk omdat ik elke keer word ziekgemeld dat we nog niks hebben gehoord van de leerplichtambtenaar. alsnog denk ik dat er wel weer iets bedacht wordt door mijn ouders waardoor ze weer doen alsof er niks aan de hand is als het wel zo ver komt :cry:
Anon20190122

Daar valt me de mond van open!

Was er ook een leraar op je school waar je een goede vertrouwensrelatie mee hebt?
Het zal je verbazen wat voor moeite zij soms met leerlingen doen ik heb een aantal leraren in mijn kennissen kring zitten waarvan één weet dat ik trans ben wij hebben hele gesprekken gehad hoe hij en zijn collega's met de transgender leerlingen om moeten gaan dus daar is vaak geen onwil.