Ik heb mij suf gezocht, maar dit niet kunnen vinden.
Vandaag heb ik een setje goedkope oorbellen gekocht van Trendy en vooraf even kort in de alcohol 70% gedaan om te ontsmetten. Na een minuutje heb ik ze afgespoeld met water en daarna gedroogd. Nu zijn sommige oorbellen in plaats van zilver, wit geworden, maar niet allemaal.
Wat heeft dit veroorzaakt? Geen idee wat het materiaal is. Er staat slechts 'nikkelvrij' op. Als de alcohol geen goed idee is. Heeft iemand nog betere tips om ze schoon te houden?
Oorbellen worden wit
-
Mirthe_s
-
LunaWeisse
Re: Oorbellen worden wit
Kan een tinlegering zijn, daar heb ik zelf hangers van die ook verkleuren (mijne gaan dan naar zwart/grijs an een tijdje dragen.)
Anders is het een andere legering. In eider geval heb ik er slechte ervaring mee, en koop inmiddels altijd sterling-silver (wat niet eens zo duur is) om dat die van goede kwaliteit zijn en makkelijk op te poetsen.
Hele goedkope sieraden kunnen zelf gewoon een soort plastic zijn met een laagje van het een of ander erover heen dat binnen no-time vergaat.
Anders is het een andere legering. In eider geval heb ik er slechte ervaring mee, en koop inmiddels altijd sterling-silver (wat niet eens zo duur is) om dat die van goede kwaliteit zijn en makkelijk op te poetsen.
Hele goedkope sieraden kunnen zelf gewoon een soort plastic zijn met een laagje van het een of ander erover heen dat binnen no-time vergaat.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
-
Jessy
Re: Oorbellen worden wit
Ja, dat is vaak zo.FullMoonSynch schreef:Hele goedkope sieraden kunnen zelf gewoon een soort plastic zijn met een laagje van het een of ander erover heen dat binnen no-time vergaat.
Buiten dat om, is het gebruik van alcohol op oorbellen/piercings niet zo'n goed idee. Ik begrijp dat je ze wil ontsmetten, maar alcohol is daar in dit geval niet het beste product voor. Alcohol droogt namelijk uit, en dan krijg je littekenweefsel en geneest het niet mooi.
Bovendien als je het sierraad na ontsmetten terug afspoelt en afdroogt heeft het eigenlijk al geen zin meer.
Gebruik een ontsmetmiddel dat ook hydrateert. Ik weet de exacte benaming of bestanddelen niet, ze hebben deze producten o.a. bij piercingshops dus ongetwijfeld op andere plaatsen ook. Dit product stinkt niet en kun je gewoon lichtjes op het sierraad spuiten, vooraleer deze in te doen.
Wat de sierraden zelf betreft ga ik ook meestal voor sterling zilver.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.