Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe maak je moeilijke onderwerpen makkelijk...?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Hoe maak je moeilijke onderwerpen makkelijk...?

Bericht door anne-nienke »

Hoe harder men roept dat het "complex" is......

Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Hoe maak je moeilijke onderwerpen makkelijk...?

Bericht door LunaWeisse »

Hahaha, ok dat was leuk gedaan :)
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Hoe maak je moeilijke onderwerpen makkelijk...?

Bericht door Jessy »

Ja echt :D
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Hoe maak je moeilijke onderwerpen makkelijk...?

Bericht door Michelle »

Geweldig :D
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe maak je moeilijke onderwerpen makkelijk...?

Bericht door Anon20190516 »

Lol,die had ik ook al op mijn facebook gepost.alleen nul reacties.blijkbaar begrijpt niemand het!!
Offline
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Hoe maak je moeilijke onderwerpen makkelijk...?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik begrijp ook niet zoveel van die hele toilettendiscussie en dit filmpje helpt daar ook niet echt bij.
Irene
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe maak je moeilijke onderwerpen makkelijk...?

Bericht door Nate_0 »

Irene_de_Vreede schreef:Ik begrijp ook niet zoveel van die hele toilettendiscussie en dit filmpje helpt daar ook niet echt bij.
Hoe bedoel je, Irene?... Waarom het een discussie is, of waar de discussie over gaat?

Persoonlijk vind ik het filmpje een beetje mwah... Ik kijk liever naar the Liberal Redneck als het over dit soort topics gaat. Ik denk trouwens dat kinderen het al snappen als je zegt "x is geboren in een meisjeslichaam maar hij voelt zich een jongetje, dus nu is hij een jongetje geworden." Dat filmpje is onnodig gecompliceerd to be honest, en wel heel erg binair (helaas).

Liberal Redneck:
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Hoe maak je moeilijke onderwerpen makkelijk...?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik bedoelde dat ik niet zo goed begreep dat er over gediscussieerd moest worden.
Irene
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe maak je moeilijke onderwerpen makkelijk...?

Bericht door Isabelle »

Haha ik vind de reactie van mensen velen mensen op straat die in een gezin wonen altijd het mooiste om de discussie om ver te blazen.
'Gender neutraal ? Das al jaren zo in mijn huis joh'
Geeft ook mooi aan dat het niet gaat om gender maar om de angst en vervreemding die mensen voelen tegenover mensen waarmee ze geen directe connectie hebben.
Omdat sommigen zich niet op hun gemak kunnen voelen wanneer ze hun behoefte doen met vreemden.
Schaf toilet voor man en vrouw af , maak het neutraal en mensen leren ook leven met het toilet delen met het andere geslacht en iedereen. Het liefst hebben we allemaal onze eigen wc maar in het openbaar moeten we nu eenmaal delen.

Omdat de scheiding er nu is, zijn mensen gewoonweg gewend geraakt en hebben ze ermee leren leven. Het zelfe gebeurd met gender neutrale toiletten.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe maak je moeilijke onderwerpen makkelijk...?

Bericht door Nate_0 »

Irene_de_Vreede schreef:Ik bedoelde dat ik niet zo goed begreep dat er over gediscussieerd moest worden.
Snap ik, ik vermoed dat het voor de meeste mensen een kwestie is van "wat de boer niet kent"... niemand heeft immers moeite met gemengde invalidentoiletten.

Het is met name een gigantische discussie in de zuidelijke staten van de Verenigde Staten, zoals ik dat begrijp. De discussie van de nee-zeggers (veelal zijn zij niet alleen conservatief opgevoed maar ook nog eens streng Christelijk) is met name tot betrekking dat zij de neiging hebben alle leden van de LGBTQA "pedofiel" te noemen. Ze hebben dus mega-vooroordelen jegens de transgender mensen die naar het juiste toilet gaan. Er is zelfs een butch-identificerende cisvrouw een vrouwentoilet uit gezet (door twee mannen nota bene) omdat ze niet geloofden dat zij niet een "undercover man" was. Pure vooroordelen, dus.

Hier in Nederland was het overigens zo dat op de laatste festivals waar ik was, alle toiletten gemengd waren. (Helaas wel meer plaatsen met urinoirs dan voor mensen die moeten zitten maar dan de volgende keer maar een STP mee). Deze toiletten waren overigens erg druk en er was constant toezicht. Mijn grote twijfel/angst is hoe sommige cismannen gaan reageren op stillere toiletten waar zowel mannen/vrouwen/anders-identificerend komen. Ik ben namelijk bang dat daar wel meer seksueel misbruik van gaat komen tenzij er daadwerkelijk toezicht is, tot zij aan de situatie wennen en de cultuur waarin "meisjes plagen, kusjes vragen" uitgebannen wordt... Als iemand die klein van stuk is, en weinig gespierd, kunnen cismannen echt ontzettend intimiderend overkomen.
meerdere zakken met zaagsel