Verwijsbrief voor consult?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Amy

Verwijsbrief voor consult?

Bericht door Amy »

Ik heb net naar het ziekenhuis in Alkmaar gebeld om een consult met dokter Kanhai in te plannen maar ik heb daar blijkbaar een verwijsbrief voor nodig.
Ik had niet verwacht dat even babbelen over die operatie en zo ook geld kost en er een verwijsbrief voor nodig is maar andere kant, het kost hem ook tijd dus ja.

Ik neem aan dat ik deze verwijsbrief bij het VUmc waar ik in behandeling ben moet aanvragen. Als ik dat doe donderen ze mij dan uit het hele proces van SRS bij hen of blijft dat gewoon een optie?
Ik weet niet eens zeker of ik me wel door Kanhai wil laten behandelen dus vandaar. Ik ben mezelf alleen wat aan het oriënteren.
Jessy

Re: Verwijsbrief voor consult?

Bericht door Jessy »

Ik zou ditzelfde verhaal gewoon bij het VU op de tafel leggen. Die verwijsbrief heb je inderdaad wel nodig, en het lijkt me niet zo dat ze je kunnen/mogen dwingen om bij een bepaalde arts te gaan. Zelfs mensen die in Thailand gaan hebben volgens mij een verwijsbrief van de psycholoog/psychiater nodig.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Vreemd, heb ook een gesprek met Kanhai gehad en heb nooit iets over een verwijsbrief gehoord.
Enfin, je hebt vrije zorgkeuze dus je kunt gewoon tegen het VuMC zeggen dat je je aan het oriënteren bent. (En heel officieus gezien is een verwijsbrief van een psych. niet geldig voor de zorgverzekering en kun je ook nog naar je huisarts gaan).
diederique

Bericht door diederique »

Citizen Erased schreef:Vreemd, heb ook een gesprek met Kanhai gehad en heb nooit iets over een verwijsbrief gehoord.
Enfin, je hebt vrije zorgkeuze dus je kunt gewoon tegen het VuMC zeggen dat je je aan het oriënteren bent. (En heel officieus gezien is een verwijsbrief van een psych. niet geldig voor de zorgverzekering en kun je ook nog naar je huisarts gaan).
Sterker nog, ik zou juist naar de huisarts gaan. Immers, het feit dat je je wil orienteren en bestaande processen (=VU) niet aan het wankelen wil brengen is denk ik een hele goede reden. Noem het "second opinion". Ik weet niet in hoeverre de VU instaat is slagvaardig zonder team overleggen een verwijsbrief te produceren. Misschien is het inmiddels allemaal soepeler geworden. Mijn ervaringen zijn gebaseerd op een periode waarin dit soort zaken bij de VU vel tijd en schijven vroegen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Amy

Bericht door Amy »

Dan denk ik dat ik mijn huisarts maar eens ga vervelen volgende week of zo als ik dan kan praten. :P