Vertel me meer, Michel...Michel schreef:En het is nog niet zo gek lang geleden, pas een jaartje, dat ik een traject heb afgesloten bij een instantie die onlangs in de krant vreselijk zwart is gemaakt door mevrouw Schippers. Geheel onterecht overigens. Ik ben door die hulp een enorm stuk vooruit gegaan en heb dankzij die hulp m'n leventje weer aardig op de rit.
Different
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Different
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Michel
Re: Even voorstellen
Wat wil je weten Eva?
-
Eva
- Beheerder
Eeuhmmm... soort van therapie of zo...?
-
Hedwich
Dat vermoeden had ik, moet ik je bekennen. Namelijk door de manier waarop je psychologische toestand beschrijft. Ik heb me kort in hun materie verdiept. En ik moet je ook bekennen dat ikzelf niet mild oordeel over deze organisatie en de theorieën die ze gebruiken. En ik weet van andere forumdiscussies die ik elders gevoerd heb, dat ik daarin niet de enige ben. En die discussies waren niet altijd netjes.Michel schreef:En het is nog niet zo gek lang geleden, pas een jaartje, dat ik een traject heb afgesloten bij een instantie die onlangs in de krant vreselijk zwart is gemaakt door mevrouw Schippers. Geheel onterecht overigens. Ik ben door die hulp een enorm stuk vooruit gegaan en heb dankzij die hulp m'n leventje weer aardig op de rit.
Echter: nu ik voor het eerst iemand heb ontmoet die een positieve kijk hierop heeft, is voorzichtigheid geboden, besef ik. Het gaat er namelijk om dat dat we elkaar met respect behandelen, elkaar in elkaars waarde laten, ongeacht wel pad we bewandelen en waar we baat bij hebben.
-
Eva
- Beheerder
Ik zou graag toch even van Michel vernemen welke organisatie hier wordt aangeduid en wat hun doelstellingen zijn.
-
Michel
@Hedwich,
Fijn dat je er zo over denkt
Ben ik heus de eerste? Dat kan ik me bijna niet voorstellen.
Ik heb echt met verontwaardiging de artikelen gelezen. En de media-hype gevolgd.
Er worden dingen beweerd en geoordeeld zonder dat ze de feiten kennen. Dat vind ik echt schandalig.
In elk geval heb ik er een heel andere kijk op.
@Eva
Ik heb het over de stichting Different, onderdeel van "Tot Heil des Volks".
Hun doelstelling kun je op de website terugvinden, mocht je daarin geinteresseerd zijn.
Fijn dat je er zo over denkt
Ben ik heus de eerste? Dat kan ik me bijna niet voorstellen.
Ik heb echt met verontwaardiging de artikelen gelezen. En de media-hype gevolgd.
Er worden dingen beweerd en geoordeeld zonder dat ze de feiten kennen. Dat vind ik echt schandalig.
In elk geval heb ik er een heel andere kijk op.
@Eva
Ik heb het over de stichting Different, onderdeel van "Tot Heil des Volks".
Hun doelstelling kun je op de website terugvinden, mocht je daarin geinteresseerd zijn.
-
marlies
- Gast
Is dat niet die club waar laatst zo veel ophef over was?
edit: oh dat zei je al, never mind
edit: oh dat zei je al, never mind
-
Eva
- Beheerder
Ik denk dat ik op bepaalde onderwerpen niet meer moet reageren. Mensen 'genezen' van homoseksualiteit (zo lees ik dat althans) acht ik beneden ieder peil.
-
Michel
Tja Eva, Ik snap denk ik wel wat je bedoelt.
De instantie wordt dus op zo'n manier gezien "alsof zij dat wel eventjes bepalen ja of nee".
Het grote verschil zit 'm denk ik in het feit dat er blijkbaar genoeg mensen rondlopen die hier dusdanig mee worstelen en er een weg in willen zoeken.
Iedereen draagt z'n eigen verantwoording ja toch?
Homoseksualiteit was een van mijn eigen worstelingen. Uit eigen mond zeg ik dat als je wilt, je hier uit kan groeien. En ik ken meerdere mannen die er daadwerkelijk uitgegroeid zijn. En dat kan alleen maar als je dat zelf wilt. Een instantie is dus nooit wat te verwijten lijkt mij.
Nogmaals: ik ben dankzij hen enorm goed geholpen. Mede omdat zij de eerste waren die mij niet veroordeelden om waar ik mee worstelde. Ik ben dus erg dankbaar met hun bestaan!
De instantie wordt dus op zo'n manier gezien "alsof zij dat wel eventjes bepalen ja of nee".
Het grote verschil zit 'm denk ik in het feit dat er blijkbaar genoeg mensen rondlopen die hier dusdanig mee worstelen en er een weg in willen zoeken.
Iedereen draagt z'n eigen verantwoording ja toch?
Homoseksualiteit was een van mijn eigen worstelingen. Uit eigen mond zeg ik dat als je wilt, je hier uit kan groeien. En ik ken meerdere mannen die er daadwerkelijk uitgegroeid zijn. En dat kan alleen maar als je dat zelf wilt. Een instantie is dus nooit wat te verwijten lijkt mij.
Nogmaals: ik ben dankzij hen enorm goed geholpen. Mede omdat zij de eerste waren die mij niet veroordeelden om waar ik mee worstelde. Ik ben dus erg dankbaar met hun bestaan!
-
Eva
- Beheerder
Okee, nog 1 reactie dan. Is de volgende reclame voor de genezing van trans-zijn'? Ik word hier een beetje ziek van.