Progesteron via de huisarts?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Danielle

Progesteron via de huisarts?

Bericht door Danielle »

Ik zat gisteren bij mijn huisarts vanwege hoofdpijnklachten. Behalve een consult was het ook een beetje kennismaken, ik zit pas sinds kort bij deze praktijk en de vorige keer de andere arts van de praktijk gezien. De eerste vraag die deze arts me stelde over medicatiegebruik tijdens de anamnese: "Gebruik je ook progesteron?" Niet of ik nog cyproteron of oestrogeen gebruikte, die kwamen later, nee specifiek progesteron. De dok vertelde me dat er een paar transgenders client bij de praktijk zijn en dat ze in elk geval niet onbekend zijn met de medische noden.

Ik ben er niet uitgebreid op in gegaan. Aangezien ik er zat voor hoofdpijn/migraineklachten en dat daar de progynova al een factor in kan zijn, wil ik het opsporen van de oorzaak daarvan niet nog moeilijker wil maken dan het al is. Eerst de neuroloog aanhoren en zijn ding laten doen. Maar ik ga het zeker in gedachten houden als een optie voor een later moment waar de huisarts mogelijk voor open staat om voor te schrijven. Ondertussen toch maar wel eens gaan lezen over de werkingen en bijwerkingen van progesteron. Ik kan best een boo(b)st gebruiken.
Mijn transitieblog: Fading Gender