Hoi,
Ik ben bezig met het uitkiezen van een basisverzekering en Unive kwam als de goedkoopste bekende partij uit de online checklist.
De mail die ik van hun kreeg was positief, was alleen benieuwd of het normaal is dat zij per ingreep (pruik, hairlaser, FFS) goedkeuring moeten geven?
Van de site van Transvisie begreep ik dat dit normaal is, maar ben benieuwd naar jullie positieve en negatieve ervaringen met Unive en andere verzekeraars zodat ik een keuze kan maken.
Als ik het goed begrijp is het basispakket hetzelfde bij alle verzekeraars, en zou het eigenlijk gelijk moeten zijn?
Ervaringen Unive en basisverzekeringen
-
colorfulandfree
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Ervaringen Unive en basisverzekeringen
Univé staat bekend als een wat moeilijke verzekeraar. Maar inderdaad, voor elk onderdeel moet bij alle verzekeraars apart een machtiging aangevraagd worden.
Ik hoop wel dat je een restitutiepolis hebt...
Ik hoop wel dat je een restitutiepolis hebt...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
colorfulandfree
Hoezo staat Unive bekend als een moeilijke verzekeraar?
Welke zijn wel te adviseren (basisverzekering).
Restitutiepolis is geen optie voor mij, ik kan zelf niets voorschieten. Daarnaast heb ik nog geen verzekering, ben zoekende naar de juiste partij, vandaar deze vraag
Welke zijn wel te adviseren (basisverzekering).
Restitutiepolis is geen optie voor mij, ik kan zelf niets voorschieten. Daarnaast heb ik nog geen verzekering, ben zoekende naar de juiste partij, vandaar deze vraag
-
Nisss
Wat is het voordeel van restitutiepolis voor ons? Is het niet zo dat bepaalde punten in de basisverzekering is opgenomen?
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
-
Jer158
Dat zorg van een niet-gecontracteerde zorgverlener alsnog 100% (tot het gebruikelijke bedrag) wordt vergoed. Was voor mij reden om over te stappenNisss schreef:Wat is het voordeel van restitutiepolis voor ons? Is het niet zo dat bepaalde punten in de basisverzekering is opgenomen?
Hung her from the branches of a mango tree
-
colorfulandfree
Ja, zo begreep ik van Unive dat PII facturen direct naar hun stuurt en ik bijvoorbeeld voor hairlaser uit een lijst van partijen op hun site kan kiezen, die ook naar Unive factureren?
-
colorfulandfree
Ben benieuwd te horen om welke zorg dit in jouw geval ging?Jer158 schreef:Dat zorg van een niet-gecontracteerde zorgverlener alsnog 100% (tot het gebruikelijke bedrag) wordt vergoed. Was voor mij reden om over te stappenNisss schreef:Wat is het voordeel van restitutiepolis voor ons? Is het niet zo dat bepaalde punten in de basisverzekering is opgenomen?
-
Jer158
Traject bij het PII, en later ook de endocrinoloog en operaties zonder om te kijken naar of mijn verzekeraar daar wel een contract mee heeftcolorfulandfree schreef:Ben benieuwd te horen om welke zorg dit in jouw geval ging?
Hung her from the branches of a mango tree
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Bij een aantal naturapolissen loop je tegen het feit aan dat het VUmc vaak niet gecontracteerd is. Dat kost dan een boel ellende om ze te overtuigen dat er toch vergoed moet worden.
Een restitutiepolis wil niet zeggen dat je bedragen moet voorschieten. Het betekent dat het er minder toe doet of een verzekeraar een contract heeft met de zorgverlener.
Univé reageert vaak heel afwijzend als je aanspraak maakt op de uitzonderingen op de basisverzekering die voor transgenders gelden. Het ontharen vergoed krijgen is voor velen een flink tranendal geweest, bijvoorbeeld.
Een restitutiepolis wil niet zeggen dat je bedragen moet voorschieten. Het betekent dat het er minder toe doet of een verzekeraar een contract heeft met de zorgverlener.
Univé reageert vaak heel afwijzend als je aanspraak maakt op de uitzonderingen op de basisverzekering die voor transgenders gelden. Het ontharen vergoed krijgen is voor velen een flink tranendal geweest, bijvoorbeeld.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Floortransgendy
Het is een heel groot misverstand dat restitutie verzekeraars niet met gecontracteerde zorg werken. Zij hebben vaak ook afspraken met ziekenhuizen e.d. en dus een contract. Het verschil is dat de verzekeraar bij een restitutiepolis, als je naar een niet-gecontracteerde zorgaanbieder gaat, de kosten moet vergoeden terwijl bij een natura verzekeraar dat niet zo is. Als je dan naar een niet-gecontracteerde zorgaanbieder gaat zul je een groot deel van de kosten wel moeten betalen. Het maakt dan niet uit of iets in de basisverzekering zit of niet.
Grote bedragen hoef je met restitutiepolis vaak niet voor te schieten hoor. Het is zo dat jij dan zelf de rekening krijgt, maar die doorstuurt naar je zorgverzekeraar.
Grote bedragen hoef je met restitutiepolis vaak niet voor te schieten hoor. Het is zo dat jij dan zelf de rekening krijgt, maar die doorstuurt naar je zorgverzekeraar.