Hoe vertel ik het? (preop mtf)

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Nisss

Hoe vertel ik het? (preop mtf)

Bericht door Nisss »

Hoi,

Ik kom niet echt info tegen op de forum en wil toch dialoog aangaan over het volgende. Ik ben mtf en zit nu nog 3 maanden en beetje aan de hrt.

Ik ben in gesprek met een hele leuke man voor iets langer dan 1 maand. Ik weet alleen niet hoe ik moet uitkomen en wanneer?

We gaan binnenkort daten en hoop dat ik hier tips en tricks kan krijgen over hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Freedom

Re: Hoe vertel ik het? (preop mtf)

Bericht door Freedom »

Praten jullie momenteel via een app/online met elkaar? En al lang?

Ik kan je geen kant en klare coming-out line geven :) Het beste lijkt mij om er zo vroeg mogelijk eerlijk over te zijn. Je zou het kunnen vertellen voordat je hem ontmoet (om teleurstellingen voor jezelf te voorkomen), of tijdens je eerste date als je een beetje hebt kunnen peilen hoe hij tegenover LHBTI's staat.

PS Als je voor het 'live' vertellen tijdens je date kiest, doe het dan wel op een plek waar mensen in de buurt zijn. Je weet maar nooit hoe iemand gaat reageren.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Strawberrymintz

Bericht door Strawberrymintz »

Zou zelf gewoon zo snel mogelijk vertellen als je nu bijvoorbeeld Tinder ofzo gebruikt kan je het meteen het beste bij je beschrijving zetten dat je mtf bent om teleurstellingen te voorkomen het nadeel is wel dat je dan ook soms mensen hebt die puur uitzijn op trans mensen dit kan door sommige als vervelend worden ervaren vooral als ze puur uitzijn op seks en jij meer op iets serieus maar als je goed oplet kan je meestal wel zien waar iemand op uit is verder als je het laat verteld kan iemand al snel bijvoorbeeld boos of verward overkomen uiteindelijk is het natuurlijk aan ieder persoon individueel hoe je het aanpakt verder wens ik je succes hoop dat het positief uitpakt :)
Mtf Hrt sinds 17-5-18 :wship:
Nisss

Bericht door Nisss »

Bedankt voor je reactie. Er zijn niet veel lotgenoten die reageren op deze topic misschien trek ik te snel conclusie. Anywayz ik ga het morgen via de app vertellen denk ik.

Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Tja als je internet vlam van niks weet en jij in transitie bent zal je hem toch wat moeten laten weten anders kan je eerste afspraak nog wel eens de laatste zijn omdat niet iedereen er voor open staat!
Petra-S

Bericht door Petra-S »

Ik heb sinds een aantal maanden een lieve vriend, iets dat als een totale verrassing kwam aangezien ik altijd op vrouwen viel. Vanaf het begin heb ik duidelijk gemaakt hoe mijn lichaam nog in elkaar steekt (met name het wormvormig aanhangsel buiten dienst) en hij heeft mij direct geaccepteerd zoals ik ben. Hij ziet mij als zijn vriendin, zijn meisje en de rest komt wel als de tijd er rijp voor is zegt hij. We hebben het leuk en goed samen mede doordat er vanaf het prille begin duidelijkheid was.
Mijn advies is dus, direct duidelijkheid schappen. Haakt hij af, dan beter direct dan problemen na verloop van tijd als het puntje bij het paaltje moet komen.

Groetjes en Succes,

Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Nisss

Bericht door Nisss »

Bedankt voor jullie adviezen. Ik ga het vandaag vertellen via videochat. Ik breng jullie op de hoogte!

Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Succes!
meerdere zakken met zaagsel
Petra-S

Bericht door Petra-S »

Succes!

Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Nisss

Bericht door Nisss »

Ik heb het verteld. Hij reageerde rustig en had het niet verwacht. Wilt wel contact houden maar verder ook niet waarschijnlijk. Ik ben blij dat het eruit is in ieder geval. Het is wat het is.