Hoi jongens,
Afgelopen twee jaar heb ik verschillende stp's aangeschaft. Soms kwam ik er te laat achter dat het product niet voor mij geschikt was. Dus ik wil ze hier 1 voor 1 te reviewen ik heb geen tijd om alles in 1x te reviewen.
Vandaag review ik de Buddy 3,5 stp van freetom.
Aangezien ik het zat was om veel uit te geven voor iets wat misschien niet goed werkt voor mij heb ik mijn buddy in de clearance afdeling gekocht. Hij was denk ik 40 €/$ +35 $ verzendkosten.
freetom verkoopt de producten waar een productie fout in zit voor een aanzienlijk lagere prijs.
Mijn buddy zou productie fouten hebben... Maar hij is gewoon perfect dus ik weet niet wat de fout moet zijn.
De producten worden binnen 15 werkdagen verzonden, ze worden nog een keer gecontroleerd door het bedrijf vandaar. Mijn buddy is na 8 werkdagen verstuurd en was toen nog een week onderweg Met de post. Aan het pakje kon je niet zien wat er in zat trouwens.
De Buddy ziet er goed uit, je kan er zeker mee in het openbaar mee voor dag komen. Het is een mooie stp. Ik ben er heel tevreden mee.
Hij is niet heel groot dus je loop niet met een overdreven tent in je broek. Vanaf de bovenkant gezien is hij even lang als een pinpas. Het materiaal is zacht, dat is voor mij een pré, zacht staat bij mij voor comfortabel.
Plassen was in eerste instantie bijna onmogelijk. Kennelijk had ik niet goed begrepen. De freetom producten hebben een hoop extra silicone om de "cup" die tegen je lijf aan zit. Die moet je dus even op maat knippen.
Ik heb het plaatje van de site als voorbeeld genomen voor het afknippen. Nadat ik dat heb gedaan bleek het de makkelijkste stp te zijn die ik ooit had, naast mijn nr 2 the jimmy van ftm pitstop.
Meestal heb ik toch zo nu en dan een ongelukje met de meeste stp's. Maar met the buddy niet.
De cup is groot dus moeilijk doen met precies goed op je lichaam plaatsen voor 't plassen is niet meer nodig. Ook loopt de cup mindersnel over. (natuurlijk moet je de stp wel goed plaatsen voor 't plassen maar bij deze is het veel makkelijker)
Wat belangrijk is dat je niet in de knel komt met een te kleine gulp in je onderbroek. Als ik moeite moet doen om m'n buddy door een gulp te wurmen gaat het qua lekken ook vaak mis. Dus (boxer) briefs met grote gulp, of boxers met knoopjes gulp.
Veel mensen op internet hebben het over slechte klantenservice bij freetom. Dat heb ik nog niet meegemaakt in tegendeel juist. Ik heb verschillende keren contact met ze gehad en m'n vragen werden meestal binnen een dag soms na twee beantwoord. Ze staan open om je persoonlijke wensen tegemoet te komen. In mijn geval qua kleur, vragen wanneer producten weer komen, ik liep een 50% korting actie mis omdat m'n creditcard geblokkeerd was, ze wilden me alsnog korting geven ondanks dat de actie voorbij was. Ook ben ik geen fan van de nieuwe urethra, als je ze mailtje stuurt kan je om de oude vragen.
Aangezien ik de Buddy getest heb en erg tevreden ben met het type product heb ik de Sleek 5 inch besteld met paint plus. Die is Wat langer, voor mij persoonlijk ligt daar m'n voorkeur. De Sleek heb ik voor 50% korting gekocht tijdens een actie. Ik heb de Sleek nog niet binnen maar zal hem reviewen als hij binnen is.
Als je vragen hebt beantwoord ik zeg graag.
https://www.freetomprosthetics.com/coll ... 0106039238