Een tijd geleden heb ik de review van de Freetom Buddy stp gedaan. Inmiddels heb ik de Sleek 4-1 painted al een paar weken binnen en heb nu genoeg tijd gehad om hem te testen.
Dit is hem:
https://www.freetomprosthetics.com/coll ... 4366421580
Dit keer duurde het wat langer voordat ik hem had. Het duurde drie weken voordat hij verzonden werd. Ik denk dat dat kwam omdat een speciaal verzoek had, namelijk de oude urethra. Aangezien ik een already made model had gekocht moesten ze er weer mee aan de slag om hem aan te passen. Ook was er net een uitverkoop gaande dus ik begrijp de wachttijd.
(Bij de nieuwe urethra moet je in de eikel knijpen om te kunnen plassen, bij de oude kan je gewoon plassen zonder extra knijp handelingen)
De klantenservice:
De klantenservice was weer buitengewoon goed, ik heb ze weer veel gemaild met vragen en verzoeken, elke keer weer binnen twee dagen antwoord. Ook stonden ze weer open om mij tegemoet te komen met mijn wensen.
Het uiterlijk van de Sleek:
Het is een hele mooie prothese, ik heb de painted versie en ik durf zonder te twijfelen in de kroeg wc te plassen (soms schouder aan schouder). De sleek is 12cm lang maar ik weet zo snel even niet hoeveel cm in omtrek. Het is een slanke schacht in ieder geval. De details qua vorm zijn erg goed.
Packen:
Aangezien ik dit keer een 4 in 1 heb gekocht moest ik even wennen aan de dikte van de siliconen. De 4-1 is ook te gebruiken voor play vandaar dat hij steviger is. Mijn buddy is een 2-1 en dus veel zachter en voor mijn smaak ook veel comfortabeler. Desalniettemin is de sleek prima te packen. Ook bij de sleek heb ik al het overbodige siliconen weggeknipt in de vorm van de cup van de buddy, foto staat op de site. Maar bedenk je dus goed dat er qua stevigheid dus een groot verschil zit tussen de 2-1 en de 4-1. De sleek draag ik zonder harnas, puur omdat ik niet van harnassen hou. Ik draag de sleek ik in de classic brief onderbroeken van Calvin Klein en soms in strakke boxers.
Gebruik:
De stp functie is wederom feilloos, nog geen ene keer een ongelukje gehad. De cup is wat oppervlakkiger maar de schacht is langer dus qua overlopen maakt het geen verschil. Soms voel je dat de cup zich te veel vult en dan moet je een klein beetje inhouden. Ik druk met links de cup naar achteren (tegen mijn perineum) en met rechts richt ik de schacht. Die beweging gaat soepel en zonder gerommel en gedoe bij mij.Ik plas door de gulp dus mijn ondergoed heeft allemaal een gulp die groot genoeg is om een stp doorheen te halen. Ik kan me voorstellen dat je thuis even moet kijken welke manier het beste voor je werkt voordat je buiten de deur gaat.
Zelf vind ik plassen met een langere schacht fijner maar het draagcomfort beter van de buddy.
Maar misschien komt dat omdat de 4-1 niet de beste keuze voor mij is.
De play functie kan ik sinds kort niet meer uitproberen aangezien ik weer vrijgezel ben. Als het weer eens raak is zal ik die review toevoegen. Voor de play functie heb je een appart staafje dat meegeleverd wordt. Dat kan je in je sleek schuiven voor de play functie. Met dat staafje in je sleek kan je nog wel plassen maar dat vind ik vies dus dat doe ik niet.
Hygiene:
Als ik geplast heb met de sleek of buddy en ik ben in een gesloten toilet droog ik mezelf en de cup van de stp af met wc papier. Als ik thuis ben spoel ik de stp af en dagelijks maak ik hem 1 of meer keren per dag goed schoon met Dubro afwasmiddel. Ik heb gemerkt dat dat het beste werkt. Dan poeder ik hem in met talk vrije baby poeder van citroganix (3,40 euro). Talk vrij zorgt er voor dat je stp langer mooi blijft.
Eind oordeel, plus: hij is erg mooi gemaakt, de schacht is langer. Min: draagcomfort vergeleken met de buddy is ietsjes minder maar zeker te doen.
Vrijdag a.s. krijg ik de rogue 2-1 binnen dus als ik die ook weer onder de knie heb zal ik hem hier reviewen.
Als je vragen over stp’s hebt stuur even een pb’ tje of laat hier een bericht achter.
Groetjes