Nieuwe chat! Zie dit topic.

Cryptocurrencies

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Cryptocurrencies

Bericht door Mr.X »

Voor mensen met een eyebrow raised nu: cryptocurrencies zijn digitale geldeenheden, zoals bitcoin. Maar bitcoin is alleen maar de grootste, en bekendste. Naast bitcoin zijn er nog zo'n 1600 andere digitale coins.

Ik vroeg mij af of er andere forumleden zijn die cryptocurrencies interessant vinden? En zo ja, heb je coins, en waarom?

En zo niet, heb je er ooit over na zitten denken?

Het leek mij leuk om een topic te starten over de crypto's, over de grilligheid, de communitie, marketcaps, goed nieuws die groei veroorzaakt en FUD (fear, uncertainty and doubt) die crashes veroorzaakt. Gewoon een soort van general topic over de dagelijkse gang van zaken van cryptos.

Note: Dit moet geen financieel advies topic worden. Crypto's zijn, en blijven erg grillig. Waar het mij om gaat is een leuke, generale topic.
Gebruikersavatar
Victoria
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 apr 2018, 00:20
Gender: Vrouw
Locatie: zuid-holland

Re: Cryptocurrencies

Bericht door Victoria »

Tegen wordig heeft iedereen al een cryptorekening kijk maar hoe we nu bank zaken doen.

Heb er onderzoek naar gedaan en met alle informatie die er is ben ik liever vindbaar.

Ben ook er meer bang voor als ik kijk hoe op internet spellen "zie eve online als mijn voor beeld" hoe alles steeds duurder word.

Ook het voorbeeld word door economen gebruikt om onderzoeken te doen naar inflatie, in en uit gaven veranderingen.

Dus ik ben niet echt een voorstander van maar misschien heb ik ooit geen keuze meer wie weet.
Voor heen Katasumy nu onder mijn echter naam Victoria
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Cryptocurrencies

Bericht door Citizen Erased »

Aan de Bitcoin heb ik aardig wat centjes over gehouden, helaas een jaartje te vroeg mijn positie gesloten. Mijn gemiddelde aankoopprijs was 12$ per stuk. Ziek. En ik ben uitgelachen toen ik ze aankocht hoor :mrgreen: Met m’n pyramidenspel. Ach ja, wie het laatst lacht..
Aan het gebruik van het woord ‘positie’ kun je misschien aflezen dat ik cryptocurrency vooral als investering fijn vond en niet vanuit idealisme of vertrouwen in welk systeem dan ook handel.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Cryptocurrencies

Bericht door Mr.X »

Tegen wordig heeft iedereen al een cryptorekening kijk maar hoe we nu bank zaken doen.
Klopt. Het grote verschil tussen de digitale getallen op je scherm van je spaarrekening en crypto's is dus dat er geen bank aan te pas komt. Het idee is dan ook dat het vooral voor buitenlandse transacties veel goedkoper en sneller is. Sommige coins kunnen binnen een paar seconden in het buitenland zijn.
Aan de Bitcoin heb ik aardig wat centjes over gehouden, helaas een jaartje te vroeg mijn positie gesloten. Mijn gemiddelde aankoopprijs was 12$ per stuk. Ziek. En ik ben uitgelachen toen ik ze aankocht hoor :mrgreen: Met m’n pyramidenspel. Ach ja, wie het laatst lacht..
Aan het gebruik van het woord ‘positie’ kun je misschien aflezen dat ik cryptocurrency vooral als investering fijn vond en niet vanuit idealisme of vertrouwen in welk systeem dan ook handel.
Ik weet niet voor welke prijs je ze verkocht hebt, maar 12 dollar is wel heel goedkoop! Nice!

En ja, ik merk ook dat voor sommige crypto mensen crypto 'the one and only way to go' is. Ze zien het echt als iets wat banken gaat vervangen enzo. Een soort van internet in de jaren 80. Iets wat potentieel heeft dat nog niet helemaal gezien wordt, maar over een paar jaar gaat komen. Of ze gelijk hebben weet ik niet. Wel weet ik dat er af en toe wel wat geld te verdienen kan zijn. Maar net zoals met andere investeringen, niet zonder risico.

Wel weet ik dat crypto niet banken kan vervangen zolang het nog zo grillig is. Hoe kun je iemand betalen met iets dat 20% of meer waarde kan verliezen in een dag? Dat is niet stabiel genoeg, hoe snel en relatief goedkoop transacties ook zijn. Zolang die stabiliteit er niet is, gaat crypto dagelijks geld, en banken, niet vervangen.
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Cryptocurrencies

Bericht door Gwenda »

Nou ik heb geen crypto rekening. Ik ben denk ik lid van een meerderheid. Voor velen is het ver van hun bed. Dat het bancaire systeem aan z’n einde gaat komen is te verwachten. Of cryptocurrencies de weg zijn. Ik denk t niet.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Cryptocurrencies

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mijn grootste bezwaar tegen cryptocurrencies is niet het piramide-gehalte, maar de hoeveelheid energie die nodig is om the currency te "minen".
Irene