Summercamp

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
tijgertjetzum

Summercamp

Bericht door tijgertjetzum »

Hallo allemaal
Long time ago dat ik hier was maar heb een hoop drukte.
1 van mijn bezigheden wilde ik graag met jullie delen!

Afgelopen weekend ben ik als begeleider meegeweest naar een summercamp voor HoLeBi - transgender jongeren (18 - 28 jaar)
Dit kamp is een initiatief van Embrace Pink uit Tilburg die zich bezighoud op allerlei gebieden, google maar eens.

Het eerste wat mij opviel is dat er veel jongeren waren die worstelen met hun gevoelens, man-vrouw / vrouw-man.
Er waren 5 FtoM op het kamp en sowiezo nog 4 á 5 die twijfelden.

Tijdens het kamp worden allerlei zaken besproken in workshops: coming out, liefde/relaties/sex en er worden nog workshops aangeboden waar deelnemers zich voor op kunnen geven: transgender, bi, roze bospad (over verliefdheid, huwelijk, samenwonen) enz enz.

Ik heb emotioneel een heel zwaar weekend gehad, mede door verhalen en emoties van deelnemers, maar ook de herkenbaarheid in veel dagelijkse zaken en de confrontatie met eigen gevoelens.

Voor de jonkies onder ons misschien leuk om op te geven voor volgend jaar, niet alleen voor de informatieve kant maar ook om contacten te maken met 'lotgenoten'.

See you folks!

Xxx Marg
Anon20180501

Re: Summercamp

Bericht door Anon20180501 »

ik ben stokoud :) dus val ik buiten de doelgroep maar ik heb toch een vraagje Marg. (had ff geen zin om te googlen).

Heeft Embrace Pink enigerlei wijze banden met het COC in Tilburg? Ik weet dat het COC zelf geen afdeling T heeft.

Liefs, Daniela
tijgertjetzum

Bericht door tijgertjetzum »

In hoeverre contacten gaan met het coc durf ik je niet te zeggen, maar ze zijn er ongetwijfeld.

Gr Marg
Arike

Bericht door Arike »

Leuk om te horen dat je dit soort begeleiderswerk doet, Marg!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"