Out of the blue.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Jannet V

Out of the blue.

Bericht door Jannet V »

Mijn partner en ik zijn onderhand gescheiden, we leven weliswaar nog samen maar ondernemen niet zo veel meer met elkaar. Behalve dat wat ooit gezamenlijke familie was, daar gaan we samen wel naar toe. (en een gezinsgekte Pater Moeskroen) De familie accepteert mijn keus om verder te gaan leven als dat wat ik me altijd al gevoeld heb. Enkel mijn zusje, waar ik mijn leven lang al heel erg close mee ben, maakt een rouwproces door. Dat maakt me verdrietig maar kan me niet tegen houden. We hebben contact en het gaat zeker goed komen.
Een paar weken geleden kwam mijn oudste dochter langs en vroeg terloops wat ik er van vond dat ik niet uitgenodigd was voor het feestje van Gerard. (haar oom en mijn ex zwager) Even dacht ik, dat ik het in Keulen hoorde donderen, feestje? Ik wist van niks en mijn dochter dacht meteen dat ze haar mond voorbij gepraat had. Dus was mijn eerste zorg mijn dochter. Pas een paar dagen later begon ik te beseffen wat er aan de hand was en na een mailtje van zijn vrouw (waar ik soms uren mee kon praten) bleek dat hij er helemaal niets mee kon en het verschrikkelijk moeilijk vindt om mij gekleed te zien als vrouw. (gelukkig stond er niet "verkleedt") Ze wensten geen contact meer.
Woest was ik, had hij voor de uitnodigingen mij een mailtje gestuurd, dan had ik er vrede mee kunnen hebben. Ik begrijp ook wel dat er mensen zijn die hier niets mee kunnen en heb daar respect voor. Maar mijn dochter kent het hele verhaal en toch durfden ze nog naar haar pas gekochte huisje te komen. Die maakt nu een spagaat, ze wil niemand opgeven. Later bleek dat ze mijn zusje en haar man wel uitgenodigd hebben.
Ik heb het hier over intelligente mensen, hoog op de maatschappelijke ladder. (heel hoog)
Moest het even kwijt.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Out of the blue.

Bericht door Eva »

Die hoogte op de maatschappelijke ladder kent nogal wat dimensies, Jannet. Ook intelligentie is betrekkelijk. Ik maak (tot mijn verwondering) iets vergelijkbaars mee.
Laat je niet kisten!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Jessy

Re: Out of the blue.

Bericht door Jessy »

Intelligentie heeft nogal wat downsides. Mijn ervaring is dat intelligente mensen beter weten hoe ze je kunnen kwetsen of bedonderen.
In dit geval lijkt het me dat ze de confrontatie niet wilden aangaan met jou, en gewoon hebben afgewacht tot je iets opving en zelf naar hun toe kwam. Iets dat ik helaas erg vaak zie gebeuren... geen initiatief meer als ergens over gepraat zou moeten worden.

Ik heb de laatste jaren veel contact met minder intelligente mensen gehad en moet zeggen dat ik me bij die mensen veel beter voel. Ze denken niet teveel na, en als ze ergens mee zitten gooien ze het gewoon eruit. Soms hard, maar wel eerlijk en dan weet je waar je aan toe bent. Geen air, niet uit de hoogte doen, wel realistisch en met beide voeten op de grond.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.