VUMC Failliet

Nieuwsberichten
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

VUMC Failliet

Bericht door Anon20180501 »

Ik las net dat de VU (maar ook andere ziekenhuizen) het risico loopt om failliet te gaan omdat ze grote schulden hebben gemaakt (een enorm bedrag) door deel te nemen aan de derivatenhandel...Je weet wel, dat vage handeltje waar al veel bedrijven maar ook stichtingen aan ten onder zijn gegaan.

Ik zie het niet snel gebeuren hoor, dat zou betekenen dat er te veel expertise en research(-mogelijkheden) verloren zou gaan. Net als we de banken met onze belastingcenten hebben moeten redden zal dat nu ook met het VUMC gebeuren.

De deregulering (deels) en marktwerking met winstoogmerk werpt haar vruchten af, ze smaken alleen zo zuur.
Gebruikersavatar
Nadine84
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:13
Gender: Trans MtF
Locatie: kerkrade , zuid limburg

Re: VUMC Failliet

Bericht door Nadine84 »

inderdaad ik zie het ook niet gauw gebeuren , maar je weet tegenwoordig maar nooit , dus fingers crossed
Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.

verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
Gebruikersavatar
Marlies160264
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2012, 19:58
Gender: Trans MtF

Re: VUMC Failliet

Bericht door Marlies160264 »

Alsjeblieft moge God mij bewaren. Ben net zo gelukkig dat ik eindelijk ruim 5 maanden aan de hormonen zit. Ik zie het er ook niet van komen, al gebeuren er wel meer rare dingen in de maatschappij.
Gebruikersavatar
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: VUMC Failliet

Bericht door Madeleine »

http://www.vumc.nl/afdelingen/over-vumc ... derivaten/" target="_blank

Lijkt niks aan de hand dus ;)
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: VUMC Failliet

Bericht door Arike »

ik voel me altijd heel erg goed gerustgesteld door de vu zelf :mrgreen:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: VUMC Failliet

Bericht door Anon20180501 »

Ik kan ze inderdaad ook niet geloven op hun blauwe ogen. ;)

Een derivaat is een verzekering voor een lening en vertegenwoordigd als zodanig een afzonderlijk verhandelbaar waardedocument. Zolang deze nog in het bezit is van de aanvrager dient de lening waar deze verzekering betrekking op heeft als onderpand.

Zoveel had ik er van begrepen....
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: VUMC Failliet

Bericht door Eva »

Niet verder vertellen, maar het Mokumse genderteam is voor de farmaceutische industrie van niet gering belang. Een deconfiture ligt dan ook niet voor de hand. Bewijzen? Heb ik niet. Alleen aanwijzingen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Nadine84
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:13
Gender: Trans MtF
Locatie: kerkrade , zuid limburg

Re: VUMC Failliet

Bericht door Nadine84 »

hmm op de kinder afdeling daar gaat het mogenlijk niet zo fris ? http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... s-vumc.xml" target="_blank

maar ja .. rlt nieuws
Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.

verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: VUMC Failliet

Bericht door Anon20180501 »

Zoals ik in mijn openingspost al aangaf denk ik ook niet dat het zo'n vaart zal lopen, Eva. Het is gewoon weer zo'n voorbeeld van hoe er met publiek geld, in dit geval om zorg te verlenen, vanuit winstoogmerk gegokt wordt en de rekening bij verlies bij diezelfde patienten/burger neergelegd wordt.
Dat de farmacie een dikke vinger in de pap hebben bij zorginstellingen is geen geheim. Zo ook wordt de DSM samengesteld door een 'team' waarvan 70% belangen heeft in de medische wereld.

Degene die beschikt over 'grondstoffen' domineert de wereld...