Gender fluid

Pas ik nou in een hokje of niet?
Nique
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2021, 14:28
Gender: Genderfluid

Gender fluid

Bericht door Nique »

Hoi,
Ik ben geboren als vrouw. Ik pas naar mijn idee niet in een hokje man of vrouw, maar allebei, de ene keer meer man de andere keer meer vrouw. Hier heb ik best moeite mee. Ik ben op zoek naar wat herkenning.
Groetjes Nique
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Gender fluid

Bericht door sammy »

Hej Nique!
Ik merk soms bij mezelf dat ik me op het ene moment wat meer masculien voel. En het andere moment meer feminien.
Ik identificeer mij niet als gender fluïde, maar ben van mening dat iedereens gender fluïde is. Transgender of cisgender.

Ik zelf plak geen labels aan mezelf, en zie mezelf dus gewoon als mens. Weet dus ook niet of ik de juiste persoon ben als je opzoek bent naar herkenning. Maar ervaar mijn gender per moment verschillend.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gender fluid

Bericht door Eva »

sammy schreef: 03 nov 2021, 16:54 […] Ik identificeer mij niet als gender fluïde, maar ben van mening dat iedereens gender fluïde is. Transgender of cisgender.
[…]
Dat geldt, denk ik, voor de ene mens wat meer dan voor de andere. Maar in 100% dit of 100% dat geloof ik beslist niet.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Gender fluid

Bericht door sammy »

Dat is zeker waar @eva
Dat ontken ik ook nergens. De een ervaart dat anders/heftiger dan de ander. Maar ik denk dat er voor masculiene personen ook dagen zijn waarop zij zich iets meer of minder masculien voelen dan een andere. En precies hetzelfde voor feminiene personen.

Ik denk dat je je nooit, altijd even masculien/feminien/androgyne voelt.
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Nique
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2021, 14:28
Gender: Genderfluid

Re: Gender fluid

Bericht door Nique »

Dankjewel voor jullie reacties.
Ik heb er best wel moeite mee. Ben ook nog aan het ontdekken. Voel me vaak het lekkerste in (meer) mannelijke/stoere kleding. Maar draag ook wel eens jurkjes.
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2021, 18:20
Gender: Anders
Locatie: Pijnacker

Re: Gender fluid

Bericht door Wim »

Ik heb het zelfde de andere kant op,ik ben geboren als man en ik voel me mentaal soms meer vrouw dan man en soms weer de andere kant op en ik weet ook niet goed wat ik ermee aan moet.
Ik heb niet de behoefte om in een transitie te gaan om vrouw te zijn maar ik voel me ook niet happy in hoe ik nu ben,gevoelsmatig zit ik een beetje in het midden.
Ik vind het aan de ene kant fijn om met mezelf bezig te zijn kwa nagellak en make-up en kleding maar aan de andere kant vind ik het ook fijn om fysiek bezig te zijn.
Ik weet niet goed hoe dat blijft gaan.
Volg je hart en wees gelukkig.
Linda67
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 nov 2021, 19:51
Gender: Genderfluid

Re: Gender fluid

Bericht door Linda67 »

Nique schreef: 03 nov 2021, 11:51 Ik ben geboren als vrouw. Ik pas naar mijn idee niet in een hokje man of vrouw, maar allebei, de ene keer meer man de andere keer meer vrouw. Hier heb ik best moeite mee. Ik ben op zoek naar wat herkenning.
Ik herken dat zeker maar dan geboren als man en 'met vlagen' meer een neiging om me als vrouw te presenteren. Ik heb het zelf jarenlang als een soort van afwijking gezien, maar weet inmiddels dat het in ieder geval bij mij past en dat het veel vaker voorkomt. Sterker nog, dat het in sommige culturen heel normaal is om in een glijdende schaal tussen man en vrouw te zitten.
Vanuit het vrouwelijke perspectief ken ik een goede vriendin die als vrouw zich het liefst wat mannelijk kleedt en gedraagt en heel ongelukkig wordt van jurkjes. Ze past dus niet volledig in het vrouwelijke rolpatroon maar wil biologisch ook zeker niet als man door het leven. Dus ik denk dat het genderfluïde wat ik uit je beschrijving lees vaker voorkomt dan je denkt maar maatschappelijk nog niet zo aanvaard wordt.
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Gender fluid

Bericht door Robin90 »

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben geboren in een vrouwen lichaam maar voel me het ene moment echt op en top vrouw in jurkjes en rokjes en het andere moment voel ik me echt een kerel en loop ik in mannenkleding. Ik zou het liefst op die dagen ook een mannelijk geslachtsdeel hebben en geen borsten, maar op de momenten dat ik me vrouw voel ben ik tevreden over mijn vrouwelijke delen. Dat maakt dingen behoorlijk complex. Ik heb ook behoorlijke moeite hier mee om te gaan. Voor mij gaf het als eerste stap wel wat rust dat ik mijn naam heb kunnen laten veranderen in een uniseks naam (had echt een meiden naam), want op de dagen dat ik me man voelde vond ik het lastig daarmee te worden aangesproken. Ik ben zelf ook nog heel erg zoekende in hoe ik hier verder mee om moet gaan en zal je daarin dus nog niet echt kunnen helpen, maar als je behoefte hebt te praten met iemand die hetzelfde doormaakt als jij dan kun je bij me terecht.
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Runn-ing
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 dec 2021, 10:18
Gender: Anders

Re: Gender fluid

Bericht door Runn-ing »

Hoi,

ik heb dit ook. Ik ben ook afab en voel mij de ene keer veel meer masculien en een andere keer weer meer feminiem.
De 'dingen' op mijn borstkas wil ik echter sowieso niet, daar kan ik nooit blij mee zijn.

De ene keer wil ik 'gewoon' een stoere vrouw met platte borstkas zijn, de andere keer lijkt T me ook wel wat.

Je bent dus zeker niet de enige die dit zo ervaart.
wachten - wachten - wachten
Nique
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2021, 14:28
Gender: Genderfluid

Re: Gender fluid

Bericht door Nique »

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee worstel.
In sept. is mijn baarmoeder verwijderd wat al een hele opluchting is!
Langzaam begin ik te accepteren dat het oké is om me dan vrouw en dan man te voelen. Dus de ene keer een jurkje en de andere keer mannen kleding.
Wat het ingewikkelder maakt is dat ik getrouwd ben, en samen hebben we 3 kids. De oudste 2 weten het en gaan er heel makkelijk mee om. Het is voor hun gewoon geen issue.
Ik val alleen op mannen. Er wordt me vaak gevraagd of ik ook op vrouwen val. Maar dat is niet zo. Ik zeg wel eens; ik ben parttime hetero en parttime homo.
Hoe is dat voor jullie?