Nieuwe chat! Zie dit topic.

Relatietherapie

Nieuwsberichten
Hanna1954
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jul 2021, 17:33
Gender: Transgender
Locatie: Zeist-Amersfoort

Relatietherapie

Bericht door Hanna1954 »

Lieve mensen,

Wij zijn bijna 40 jaar bij elkaar en we lopen vast nu duidelijk wordt dat ik als non-binair persoon veel verder wil gaan met de uiting van mijn vrouwelijke kant dan dat mijn vriendin dat wil.

We zouden het allebei heel erg vinden als onze relatie vastloopt, omdat we veel van elkaar houden. Toch lopen we nu tegen een duidelijke grens aan. We hebben dus besloten om op zoek te gaan naar iemand die ons verder kan helpen.

We zoeken iemand die zowel naar de kant van mijn vriendin als naar mijn kant kan kijken en die met ons mee kan denken wat we het beste kunnen doen, al dan niet verder samenlevend.

Heeft iemand een positieve ervaring met een luisterend oor en een vragende blik die op wat voor manier dan ook ons aan kan horen en mee kan denken?

Ik ben erg benieuwd naar reacties.

Liefs van Mariëlle
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Relatietherapie

Bericht door Eva »

Ik ben bereid een serieuze poging te wagen. Weliswaar ben ik getraind in heel persoonlijke en directe hulp voor mensen die een donkere periode induiken, maar ik heb wel geleerd te luisteren. Ik weet ook dat (systeem)therapeuten, psychologen, en zo voort niet altijd begrip hebben voor wat afwijkende gendergevoelens inhouden en ook echt niet voor mensen van wie de partner qua gender af blijkt te wijken van waar je je vertrouwd bij voelde. Als je in die situatie je best wilt doen om jullie waardevolle relatie in stand te houden vind ik het wel de moeite waard me daarvoor in te zetten.
Stuur maar een PB. Of liever nog twee PB's, als je begrijpt wat ik bedoel.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
MichaelV
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 nov 2021, 14:21
Gender: Trans FtM

Re: Relatietherapie

Bericht door MichaelV »

Ik weet niet hoe je zit in de portemonnee maar ik ken geen betere coaches als die bij inzicht.nl
Het is niet goedkoop maar ze zijn éxcellent
13-07-2021 | Aanmelding GenderGP
06-09-2021 | Begonnen aan T
01-04-2022 | Aanmelding PsyTrans
Hanna1954
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jul 2021, 17:33
Gender: Transgender
Locatie: Zeist-Amersfoort

Re: Relatietherapie

Bericht door Hanna1954 »

Bedankt voor jullie tips! Het blijft iedere keer weer moeilijk. Mijn partner wil het nu weer uitstellen.Vechten tegen de bierkaai? Of gewoon de boel erbij neergooien? Accepteren dat het niets wordt? Of doormodderen?

Lastige dilemma’s.

Eva, Etten-Leur is wel ver weg en ik weet dat mijn partner liever niet praat met een lotgenoot (van mij), omdat ze …. Tja, is ervan overtuigd dat het dan alleen over mij gaat en dat ze niet begrepen wordt. Dit is diep ingeworteld!!

Michael, ik ga zeker op hun site kijken. Misschien gaat het er toch een keer van komen!!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Relatietherapie

Bericht door Eva »

Hanna1954 schreef: 26 jan 2022, 17:15 Eva, Etten-Leur is wel ver weg en ik weet dat mijn partner liever niet praat met een lotgenoot (van mij), omdat ze …. Tja, is ervan overtuigd dat het dan alleen over mij gaat en dat ze niet begrepen wordt. Dit is diep ingeworteld!!
Die afstand is wel wat aan te doen. Bij een eerste gesprek komt ze er al heel snel achter of ze dat bij mij waarneemt :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)