Televisie opnamen Marlies Houtman VARA Kassa 'De Belbus'

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Marlies160264
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2012, 19:58
Gender: Trans MtF

Televisie opnamen Marlies Houtman VARA Kassa 'De Belbus'

Bericht door Marlies160264 »

Het spijt mij dat jullie niet zo vaak van mij horen, maar heb naast computeren nog andere bezigheden. Ik wil jullie wel iets mee delen.

Zoals ik hier al eerder gemeld heb, is mijn haarwerk afgewezen door mijn zorgverzekering. Zelfs na een brief van het Genderteam met het verzoek het alsnog aan mij toe te kennen daar ik de liggende gelden niet heb, voor de 2e keer afgewezen. Laat staan dat ik een geldboom in mijn tuin heb staan waar ik maar even aan hoef te schudden en de Eurobiljetten afvallen, was wel heel fijn geweest, maar helaas, zoals velen van ons. Hun reactie: 'Het wordt pas vergoed als je de geslachtsaanpassende operatie hebt gehad'. Nu ben ik niet voor 1 gat te vangen. Dus ik heb een mail gestuurd naar het consumentenprogramma Radar van de TROS en naar de Belbus van het VARA consumentenprogramma Kassa. Je krijgt dan altijd een standaardmail terug ongeveer met deze strekking. 'Dank U wel voor Uw reactie. Gezien het grote aantal mails wat wij ontvangen is het niet mogelijk voor ons om persoonlijk te reageren. Wij lezen wel alle mails, en mocht Uw onderwerp geschikt zijn dan zullen wij kontakt met U opnemen'. Okay, wat schetst mijn verbazing, maandag 25 november gaat 's middags bij mij de telefoon. Ik neem op en meld mij met mijn naam. Aan de andere kant meld een man zich dat hij van de redactie is van het programma Kassa van de Belbus. Hij zegt, U heeft een tijdje geleden een mail gestuurd over het afwijzen van Uw haarwerk, hoe is de huidige stand van zaken ? Ik zeg het is tot 2 x toe afgewezen. Hij vertelde mij ook dat hij het zo'n emotioneel en aangrijpend verhaal vond vandaar dat ze er wel wat mee willen gaan doen. Ik heb ongeveer 45 minuten met hem aan de telefoon gezeten. Hij zei wel, U moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat als wij dit item gaan opnemen dat er wel een cameraman en verslaggever bij U komen. Ik vertelde de man toen, dat weet U nog niet, maar ik heb ruime ervaring om voor de camera te staan en geinterviewd te worden. Ik heb namelijk ook de nodige keren al gefigureerd.

Ik had bij mij mail die ik toen al gestuurd had, de nodige documenten toegestuurd, en hij wilde nu nog meer documenten hebben, omdat zij zich volledig in willen dekken om niet voor verrassingen te komen te staan. Logisch. Woensdag belde hij nog een keer, om nog wat te vragen. Donderdag heb ik hem gebeld en gevraagd hoe het ermee stond. Hij antwoordde, we gaan het opnemen, alleen willen we nog eerst even een bevestiging van het CVZ afwachten. Volgens het CVZ hanteren zij geen advies dat zegt dat er pas een haarwerk vergoed moet worden nadat je de geslachtsaanpassende operatie hebt ondergaan, maar ze zullen ons het nog zwart op wit sturen. Dat is inmiddels maandag 10 december ontvangen, en woensdag 12 december worden de opnamen gemaakt. De man vertelde mij dat mijn zorgverzekering gewoon een verhaal uit hun duim hadden gezogen. Ze zeggen zodra een arts heeft gediagnostiseerd dat iemand transseksueel is en kaal is, dat daar zondermeer een haarwerk voor vergoed moet worden, en niet totdat je de geslachtaanpassende operatie hebt ondergaan.

Nou ik ben er klaar voor hoor. Heb er zin in. Het is wel voor mijn haarwerk, maar ik zal ook benadrukken dat er veel en veel meer transseksuelen tegen dit grote probleem bij hun zorgverzekering aanlopen , en daarmee hoop ik dus ook dat mijn lotgenoten hier eindelijk ook eens voordeel door zullen verkrijgen.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Televisie opnamen Marlies Houtman VARA Kassa 'De Belbus'

Bericht door Arike »

succes met de opnamen, Marlies!

laat de boodschap er maar uitknallen!!!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Televisie opnamen Marlies Houtman VARA Kassa 'De Belbus'

Bericht door Anon20180501 »

Dappere zet, Marlies. Respect voor je dat je het via de landelijke media aankaart.
ik hoop op dezelfde resultaten als jij. In het bijzonder voor jou zelf maar ook dat er een precedentwerking vanuit gaat zodat ook anderen er door geholpen zullen zijn.

succes!

Liefs Daniela
Gebruikersavatar
Marlies160264
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2012, 19:58
Gender: Trans MtF

Re: Televisie opnamen Marlies Houtman VARA Kassa 'De Belbus'

Bericht door Marlies160264 »

Daar doe ik het ook voor om eens een signaal af te geven. De Belbus behandeld zaken altijd heel integer en met respect, dus je hoeft nooit bang te zijn voor negatieve publiciteit. Ik zal nooit in een programma gaan zitten waar maar ook de geringste vorm van humor omtrent in dit geval onze groep zou kunnen ontstaan. Dit programma wordt sowieso veel bekeken, dus het bereikt een groot publiek, en daar zitten mijns inziens ook mensen bij van andere zorgverzekeraars en aanverwante organisaties. Ik hoop dat die zich dan ook eens achter de oren zullen gaan krabbelen. Jullie horen nog wel wanneer de exacte uitzenddatum is.
Gebruikersavatar
mevrouwgriezel
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:08
Gender: Trans MtF

Re: Televisie opnamen Marlies Houtman VARA Kassa 'De Belbus'

Bericht door mevrouwgriezel »

Juist omdat je gediscrimineerd wordt door je zorgverzekeraar maakt dit extra pijnlijk vind ik !

Veel succes met het programma.
Ik vind het ook moedig !
Gebruikersavatar
Marlies160264
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2012, 19:58
Gender: Trans MtF

Re: Televisie opnamen Marlies Houtman VARA Kassa 'De Belbus'

Bericht door Marlies160264 »

Dank je wel. Ik heb het geluk dat ik totaal geen cameravrees heb, daarvoor heb ik al te vaak voor de camera gestaan. Ik zal mijn beste beentje voorzetten. En tref ik dit weer met wat anders en ik kom er niet uit, dan zoek zoek ik weer de media, in de hoop dat ze het weer op pakken.
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Televisie opnamen Marlies Houtman VARA Kassa 'De Belbus'

Bericht door J1nny »

En wanneer is de uitzending?
Gebruikersavatar
Marlies160264
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2012, 19:58
Gender: Trans MtF

Re: Televisie opnamen Marlies Houtman VARA Kassa 'De Belbus'

Bericht door Marlies160264 »

Dat zal ik woensdag vragen wanneer het uitgezonden wordt.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Televisie opnamen Marlies Houtman VARA Kassa 'De Belbus'

Bericht door jacqueline »

welke verzekeraar was het? Ik gok op Menzis.....
Gebruikersavatar
Marlies160264
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2012, 19:58
Gender: Trans MtF

Re: Televisie opnamen Marlies Houtman VARA Kassa 'De Belbus'

Bericht door Marlies160264 »

Daar mag ik van de produktie van het programma op internet nog geen uitspraak doen, hebben ze mij uitdrukkelijk verzocht.