meerdere namen?

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Caelan
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:48
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Limburg

meerdere namen?

Bericht door Caelan »

Hoi allemaal! Lang geleden dat ik gepost heb, veel gebeurd intussen. Hoop dat hier nog wat mensen zitten die me kunnen helpen!

Inmiddels ben ik bijna bij het einde van mijn intakeproces bij de psycholoog en zal een doorverwijzing naar de endo snel volgen (YAAAY!). Hierdoor weet ik dat ik ook, hopelijk, snel mijn naam officieel aan mag passen.

Ik ben geboren met één voornaam, maar ik vroeg mij eigenlijk af of je mogelijk meerdere voornamen kan nemen als je het aanpast naar je mannelijke voornaam (in mijn geval dan).

Onlangs is mijn opa overleden en ik zou heel graag zijn voornamen erbij nemen, zodat ik niet alleen Caelan heet, maar in feite dus Caelan Theodorus Antonius.

Is het dus mogelijk om die twee namen dan ook erbij te nemen (of hoe ik dit moet zeggen, haha), of mag je maar één voornaam?

Alvast bedankt voor jullie reacties! :wship:
"There will be haters, there will be doubters, there will be non-believers, and then there is you, proving them wrong."
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3659
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: meerdere namen?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ja hoor dat kan. Ik ben van 3 naar 4 gegaan.
Irene
Gebruikersavatar
Caelan
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:48
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Limburg

Re: meerdere namen?

Bericht door Caelan »

Irene_de_Vreede schreef: 01 mar 2022, 19:55 Ja hoor dat kan. Ik ben van 3 naar 4 gegaan.
Ah dat is echt super om te horen! Vond dat wel een mooi gebaar naar mijn opa die echt geweldig was. En C.T.A. staat stiekem best cool :lol:
"There will be haters, there will be doubters, there will be non-believers, and then there is you, proving them wrong."