Cloud Atlas.

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Cloud Atlas.

Bericht door Barbarella »

Meer dan een week niet meer gepost, er kan wel weer een berichtje af.

Afgelopen week ben ik naar Cloud Atlas geweest. De nieuwe film van de Wachofksi"s

Iedereen weet ondertussen wel dan Larry Wachofski, Lana Wachofski is geworden. Maar toch had ik wel even een momentje toen de naam Lana bij de aftiteling stond.
Dit is toch het eerste grote kunstwerk waar een open trans haar naam onderzet.

Het is een goeie film met een mooie boodschap, de moeite om in de bioscoop te zien.

Hier een linkje naar de trailer.
http://www.youtube.com/watch?v=pQFAPeaJOf8" target="_blank

En hier een linkje naar een speach van Lana. ze is grappig maar ik heb er ook om moeten huilen, dus, wees gewaarschuwd!
http://www.youtube.com/watch?v=crHHycz7T_c" target="_blank

Levendula
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3667
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Cloud Atlas.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Wat dacht je van A Clockwork Orange, soundtrack door Wendy (voorheen Walter) Carlos?
Irene
Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2012, 00:34
Gender: Man
Locatie: Amsterdam

Re: Cloud Atlas.

Bericht door Daniel »

Dit wist ik niet eens. The Matrix is m'n favoriete film serie en Cloud Atlas is ook zeker een goede film.
Goh, dit zet die hele films wel in een nieuw daglicht, of niet, haha.

Wat een ontzettend stoere vrouw!! En wat een geweldige en ontroerende speech!
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Cloud Atlas.

Bericht door Barbarella »

@ Irene: Eerlijk gezegd Irene vind ik de soundtrack van clockwork orangen niet echt in verhouding staan met de film Cloud atlas, maar je hebt een punt. Dana International is ook iemand die genoemd kan worden.

@ Daniel: Ja het zet die films in een ander daglicht, alleen ik kan mijn vinger er niet op leggen hoe en waar.

@ Iedereen: Ik heb het linkje met de speech van Lana ook de bio-mensen wereld in gestuurd en mensen reageren enthausiast en ontroerd. Ik zelf was enorm geraakt door die speech en allebie de keren dat ik hem gekeken heb, heb ik erbij gehuild. Ik vind het dus een beetje vreemd dat het op een trans forum geen reactie's los maakt.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Cloud Atlas.

Bericht door Anon20190712 »

Wauw...wat een prachtige, ontroerende speech...
Ik zit hier met traantjes in m'n ogen...
Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2012, 00:34
Gender: Man
Locatie: Amsterdam

Re: Cloud Atlas.

Bericht door Daniel »

@ Levendula en Jesse,
Ik vind het ook raar dat bijna niemand reageert, maar ook ik moest een traantje laten. (Zeker met de soundtracks op de achtergrond)

Ik ga binnenkort de Matrix en Cloud Atlas nog even kijken, kijken of ik er een paar stukjes uit kan halen die je nu met andere ogen kan bekijken.
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3667
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Cloud Atlas.

Bericht door Irene_de_Vreede »

@Levendula, ik ben meer een muziekmens dan een filmmens, dus ik zie dat anders ;-)
Irene
Gebruikersavatar
Corinna
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 jan 2013, 16:37
Gender: Transgender

Re: Cloud Atlas.

Bericht door Corinna »

Waarom zou je de Cloud Atlas in een ander daglicht zien na het bekend worden van Lana’s gender state?
Ze is al jaren uit de kast bij haar familie dus de veronderstelling dat ze de Matrix in een andere instelling heeft gemaakt, is niet gerechtvaardigd.
Films maken, verhalen vertellen is niet perse afhankelijk van de gender van de verteller.
Haar toespraak [http://www.youtube.com/watch?v=crHHycz7 ... r_embedded] is inderdaad zeer ontroerend maar ook humorvol en inspirerend.
Ik word ontzettend blij van mensen zoals zij: ga er maar aanstaan ten overstaan van de hele wereld zo’n verhaal te vertellen.
Well... nobody's perfect!
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Cloud Atlas.

Bericht door Barbarella »

@ Daniel en Jesse, Bedankt voor jullie reactie, ik heb er verder niets aan toe te voegen.

@ Irene

Dan zul je het intressant vinden dat Tom Tykwer, een van de mede regiseurs van Cloud Atlas ook mede componist is van de soundtrack van Cloud Atlas en dat de muziek letterlijk een rol speelt in de film. De grens tussen muziek en personage wordt erg dun in deze film om het op een andere manier te zeggen.

@ Corinna

Een paar dingetjes zijn wel op te merken.
Een aantal acteurs speelt een rol in het tegenovergestelde geslacht van hun eigen geslacht.
Doorhet verhaal over een bepaalde vorm van reincarnatie gaat wisselen de personages van geslacht tijdens het verhaal. Ik zeg bepaalde vorm van reincarnatie omdat sommige Karacters dubbel in een tijdslijn voor lijken te komen.
De mannier waarop etniciteit, sexualiteit en gender door het verhaal verweven zijn vormt een enorm pleidooi voor openheid, verdraagzaamheid en gelijkheid. Toch wel iets waar wij als transen behoefte aan hebben.

Levendula
Na mij de zondvloed!