Starterskit make-up

Make-up, kleding, en zo voort
Mareijn
Berichten: 154
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Starterskit make-up

Bericht door Mareijn »

Hi allemaal,

Ik heb inmiddels een mooie kledingcollectie en ik vind het tijd voor make-up. Ik zie hier al 1001 tips in het forum staan, maar waar begin je? Het lijkt me leuk er zelf mee aan de slag te gaan en te ontdekken. Waar ik benieuwd naar ben, is wat jullie aan zouden schaffen als je je voor het eerst op zou gaan maken. Het hoeft niet heel uitbundig met knalrode lippenstift ed, maar wel mooi vrouwelijk. Wat zou ik volgens jullie op mijn boodschappenlijstje moeten zetten?

En ook een belangrijke, hoe krijg je het er allemaal weer restloos af? :D

:hug2:
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Robinssaus
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2022, 09:15
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/deze

Re: Starterskit make-up

Bericht door Robinssaus »

Voor het gezicht:
- foundation
- concealer
- poeder
- bronzer

Ogen:
- mascara
- natuurlijke tinten oogschaduw

Lippen:
- lippenstift/lipgloss

Dit is denk ik wel zo ongeveer de basis. Vooral heel veel oefenen met behulp van YouTube, dat deed ik in ieder geval altijd in mijn ‘vrouwelijke’ fase :)
Je krijgt het eraf met wattenschijfjes en micellair water! En anders met een zachte gezichtswas.
Marije
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Starterskit make-up

Bericht door Marije »

Make-up heb ik het geduld niet voor. Ik denk trouwens ook dat je dat nooit verborgen kunt houden. Je gaat gegarandeerd een keer iets laten zitten en dan ziet iemand het. Dat is mij zelfs met de kleding meerdere keren bijna mis gegaan.

Wat ik wel ga doen volgende week is permanente wimperverlenging/kleuring. Dat moet 4-6 weken blijven zitten en vergt geen onderhoud.

Mijn nagels doet mijn dochter van 18. We hebben samen zo'n pink-gellac setje gekocht. Blijft ook minstens een week zitten.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Starterskit make-up

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb in het verleden ook behoorlijk geplamuurd, maar gelukkig hoeft dat niet meer. Ik gebruik dagelijks alleen BB creme (een soort foundation) mascara en een beetje lipstick, in het weekend en bij speciale gelegenheden voeg ik er nog wat oogschaduw aan toe.
Irene
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Starterskit make-up

Bericht door Marica »

Eyeliner zwart of bruin, dat mag je zelf uitvogelen wat het beste is.
Oogschaduw (Neem een klein kwastje met vrij korte haren voor het blenden van eventuele scherpe lijnen.)
Mascara waterproof, dat haal je makkelijk weer weg met een vochtig microvezeldoekje, Vergeet miscellair water maar, zo'n doekje met kraanwater werkt beter en is wasbaar.
Gezichtcremes zijn lekker voor je huid, echt waar. ( ook vaak op kleur te krijgen)
Concealer (oranje werkt de baardschaduw goed weg)
Foundation
Poeders voor accenten zoals blosjes op wangen maken bijv. (Brede ronde kwast met lange zachte haren.)

Loop bijv een HEMA of een DA drogist binnen en vraag advies. Jij bent bent echt niet de eerste, geloof mij maar. Been there, got the t-shirt. Vaak bieden ze een workshop make uppen aan. Kijk ook eens op Groupon voor make up workshops.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Senna
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 apr 2022, 09:44
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Brabant

Re: Starterskit make-up

Bericht door Senna »

Meestal gebruik ik wat foundation over de plekken waar de baard groeit, vooral rond de kin en nek.
Een camouflagestift werkt ook goed ben ik achter gekomen maar dan moet je dat wel met een kwastje vermengen met de concealer en/ of foundation want de camouflagestift is vaak wat donkerder/geler van kleur.
Verder gebruik ik wat donkere oogschaduw, blush op de wangen en lipgloss.
Zelf vind ik dat je make-up moet dragen naar je leeftijd, hoe ouder, hoe minder.

Oja, natuurlijk ook creme voor je gezicht, handen én armen.
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Starterskit make-up

Bericht door EvelienArts »

Ik ben gewoon voor dat ik met make-up begon naar een make-up workshop (voor transgenders) geweest. Daar kreeg ik uitleg hoe je het aanbrengt en wat je moet/kan kopen. Verder Youtube helpt natuurlijk en oefenen.
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Senna
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 apr 2022, 09:44
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Brabant

Re: Starterskit make-up

Bericht door Senna »

EvelienArts schreef: 11 mei 2022, 14:18 Ik ben gewoon voor dat ik met make-up begon naar een make-up workshop (voor transgenders) geweest. Daar kreeg ik uitleg hoe je het aanbrengt en wat je moet/kan kopen. Verder Youtube helpt natuurlijk en oefenen.
Ik ben ook wel geïnteresseerd in een make-up workshop voor transgenders. Kun je mij vertellen waar je die kunt krijgen?
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Starterskit make-up

Bericht door EvelienArts »

ikzelf heb het gedaan bij https://artintheattic.nl/make-up-workshop/ in apeldoorn.
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Starterskit make-up

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb ook ooit jaren geleden zo'n workshop gedaan, niet specifiek voor transgenders, maar gewoon bij een visagiste.
Irene
Plaats reactie