Nieuwe chat! Zie dit topic.

lichaamsbeharing

Make-up, kleding, en zo voort
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw

lichaamsbeharing

Bericht door mariannevanh »

Welke lichaamsbeharing MOET je weghalen?

* rond de borsten
* op de buik
* onder de oksels
* op de armen
* op de benen

en zo zijn er nog wel veel meer plaatsen te noemen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Ter aanvulling:
Ik ben sinds ruim een maand aan de hormonen.

Liefs,
Marianne
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je moet helemaal niks :)
Bij mij is het rond de borsten en de buik zo goed als verdwenen door de HRT. Mijn oksels scheer ik een keer in de zoveel weken, ik hou het niet precies bij, maar soms is het gewoon weer tijd, hangt ook af van het jaargetijde, in de winter kunnen de tussenpozes wel iets langer. Armen en benen zijn ook door de HRT veel minder geworden, maar die hou ik nog wel bij meestal gelijk met mijn oksels. Mijn bikinilijn doe ik vlak voor ik een genitale sessie heb bij mijn huidtherapeute.
Irene
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Marije »

Het enige wat moet is een stukje van de beharing bij de genitalien als je voor een SRS gaat. Al het andere mag je zelf weten.

Wat door de verzekering wordt vergoed bij de diagnose genderdysforie is het gelaat. Het ontharen van de genitalien wordt vergoed door de instelling die de SRS uitvoert.

De rest van je lichaam is aan jou om te bepalen.

Bij sommige vrouwen wordt de beharing vanzelf minder als ze beginnen aan de HRT. Bij anderen niet of veel minder.

Zelf vind ik het heel lastig om nu te bepalen wat wijsheid is. Ik zit straks in September 9 maanden aan de HRT maar op sommige plekken wordt de beharing echt niet minder, of in ieder geval niet op de manier waarop ik had gehoopt. Het is dan met name de borsten, buik en bovenbenen. Daar is het heel eigenwijs en krijg ik soms zelfs het idee dat er meer zit dan vroeger, maar het kan zijn dat ik er extra op let.

Mijn borst heb ik nu 2x laten laseren en mijn benen 1x. Het is echt schreeuwend duur en ik voel me schuldig tegenover mijn gezin als ik er teveel geld aan uitgeef, maar aan de andere kant voel ik me er erg beroerd van dus daar worden ze ook niet vrolijk van.

Ik heb een Silk-Epil 9 van braun en dat werkt prima op de lichtere haren, maar echt minder op die dikke donkere haren die helaas het gevolg zijn van een leven onder invloed van testosteron. Op je buik en borst is het daarnaast ook gewoon echt niet grappig.

Over drie weken krijg ik mijn nieuwe bloedwaardes. Als mijn testosteron weer zo laag is als de vorige keer ga ik denk ik toch laten laseren. Duur of niet, ik wil er niet mee door zo.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Marian »

Zonder hormonen is mijn lichaamsbeharing in de loop van de jaren al behoorlijk afgenomen. Een keer in de 8 weken met een epileerapparaat onder handen nemen is voldoende. Ik heb nu alleen nog een strookje schaamhaar dat mooi in model is gebracht. Mijn benen, billen, bilnaad, buik, borst en rug zijn helemaal glad en na 8 weken zie je er eigenlijk nog weinig van. Maar ja ik doe dit al 30 jaar en spreek dus uit ervaring.