Trans of non-binairy ?

Gevoelens die je met de wereld deelt
Plaats reactie
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw
Contacteer:

Trans of non-binairy ?

Bericht door SuzanneLemm »

Ik ben al vele jaren in transitie als transvrouw. Twijfel over vaginaplastiek, omdat ik opzie tegen weer een operatie, mogelijk verlies van sexualiteit en omdat ik een vagina of penis geen van beide passend vind. Ik ben best gelukkig ( prive, werk, fitness, lieve mooie vriendin), maar kan mij niet identificeren met mannen of vrouwen. Zelfs veel transvrouwen lijken anders in de race te zitten. Dat leidde mij tot de vraag of ik misschien non binairy ben en heb mijn genderpsychologe van VUmc gevraagd of we dit kunnen
onderzoeken. Niet dat het wat uitmaakt voor mijn vraagstukken natuurlijk. Las dat 30% vd trans personen zich ook nb mag noemen.

Herkenbaar ?
Zijn er zelftesten om meer inzicht te krijgen ?
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Trans of non-binairy ?

Bericht door Lise »

SuzanneLemm schreef: 12 nov 2022, 09:39 Zelfs veel transvrouwen lijken anders in de race te zitten.

Niet dat het wat uitmaakt voor mijn vraagstukken natuurlijk.

Herkenbaar ?
Ik herken vooral de twee zinnen die ik hierboven uit jouw post gequote heb. Zelf merk ik dat ik geen behoefte (meer) heb aan een hokje. Hoe verder ik in mijn transitie kom, hoe minder het me nog bezig houdt.
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw
Contacteer:

Re: Trans of non-binairy ?

Bericht door SuzanneLemm »

Lise schreef: 12 nov 2022, 12:32
SuzanneLemm schreef: 12 nov 2022, 09:39 Zelfs veel transvrouwen lijken anders in de race te zitten.

Niet dat het wat uitmaakt voor mijn vraagstukken natuurlijk.

Herkenbaar ?
Ik herken vooral de twee zinnen die ik hierboven uit jouw post gequote heb. Zelf merk ik dat ik geen behoefte (meer) heb aan een hokje, er tijd aan verspillen er toch één te vinden gaat mij toch niet helpen dus why bother.
Tja, ik heb wel behoefte aan een hokje...nou ja aan zelfinzicht. Vind het opmerkelijk dat mijn VUmc psychologen het woord nb nooit hebben genoemd.
Plaats reactie