Nieuwe chat! Zie dit topic.

Mijn naam

Pas ik nou in een hokje of niet?
Demitri
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 okt 2022, 16:13
Gender: Trans FtM

Mijn naam

Bericht door Demitri »

Of ik hier correct zit met mijn vraag/overdenking, geen idee, maar ik ga het erop wagen!
Vanaf mijn 14e / 15e deed ik als liefhebber van schrijven mee aan rollenspellen online. Hierdoor werd ik bekend als Demitri. Zo heette mijn personage destijds. Ik schreef al langer over hem in de jaren daarvoor. Maar dan voor mezelf.
Door mijn hobby en de kring aan mensen om mij heen werd Demitri al snel een dagelijks ding. Ik werd zo genoemd, op school hield ik er blijkbaar mijn mond niet over, en uiteindelijk kenden velen hierdoor mijn 'personage'. Ik was er ook heilig van overtuigd dat het daarbij zou blijven. Gewoon fantasie.

Maar de naam is zo hecht met mij verbonden, en eigenlijk blijk ik zo op mijn personage te lijken (of beter gezegd: hij op mij), dat ik mijzelf link aan deze naam.
Alleen mijn omgeving, voornamelijk familie, weten nog goed hoe ik in mijn tiener jaren er helemaal op in ging.
Nu is mijn zorg dat als ik deze naam zou aannemen dat men denkt dat ik dat enkel doe om iemand te worden die ik niet ben. Dat het te ver mn bol is in gestegen.

Natuurlijk zou ik mij hier niks van moeten aantrekken. Maar het spookt toch. Dan toch maar een andere naam? Een die niet aan het verleden zit?

Ik zou zeggen van niet. Voornamelijk wilde ik dit graag delen.
Gebruikersavatar
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Mijn naam

Bericht door _sanne_ »

Ik heb mezelf naar niemand vernoemt en mijn naam betekent niets speciaals voor me, maar het is wel *mijn* naam. Ik had een bloedhekel aan mijn deadname en ben dus het grootste deel van mijn leven op zoek geweest naar wat dan wel mijn naam zou moeten zijn. Toen ik nog zocht naar een jongensnaam was dat natuurlijk sowieso kansloos want niets pastte. Maar toen ik ging zoeken naar een meisjesnaam was het net zo erg. Niets was *ik*. Ik zocht ook naar een naam die in het Nederlands, het Engels en het Spaans goed uit te spreken was. (Vanwege de talen die we hier op Curaçao spreken). Uiteindelijk ben ik gaan brainstormen met mijn zusje en opeens was daar “Sanne” en dat voelde meteen als *ik*. Het maakte me niet uit dat die naam zowel in het Engels als het Spaans tot problemen leidt. Want het is *mijn* naam.

Wat ik hiermee zeggen wil is dat als Demitri voelt als jouw naam dan is het jouw naam en gaat geen enkele andere naam net zo goed voelen. Screw other people. Het is jouw naam en jij moet hem dragen. En anders zeg je maar dat je 2 opties “Demitri” en “Starlord” zijn 😂

Good luck, Starlord 😉