Nieuwe chat! Zie dit topic.

Coming out

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Mischa
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 dec 2022, 21:51
Gender: Non-binair
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Coming out

Bericht door Mischa »

Hallo

Hoe vertellen jullie het aan de mensen, mocht het ter sprake komen, dat je je geen man en geen vrouw voelt? Ik heb het idee dat dat vaak niet begrepen word en voor mij word het ook alleen maar verwarrender, hoe meer vragen er komen waarin duidelijk word dat hun er niks van begrijpen.

Verder ben ik ook op zoek naar hoe ik me wil gaan kleden, is voor mij vaak ook erg verwarrend ook.

Iemand misschien tips voor me?
Alvast bedankt

Mischa
Maartje-nb
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Coming out

Bericht door Maartje-nb »

Hi Mischa,

Ik ben ook non binair en snap je vragen.
Alleen eerst denk ik dat er een soort beeld heerst van non binaire personen dat ze er super androgyn of iets dergelijks uit moeten zien. Maar dat is natuurlijk niet zo. Non binair zijn vind ik soms wel te vergelijken met biseksualiteit. Is natuurlijk totaal iets anders, alleen de soort vragen die je krijgt zijn vergelijkbaar. Je past niet in “een hokje” en dat vinden mensen soms lastig.
Maar ik heb gemerkt dat het vooral in je hoofd zit over “wat anderen mogelijk zouden kunnen denken” en dat dat in de praktijk super meevalt.
Het is voor mensen vaak ook lastig te begrijpen.
Ik probeer het vaak zo uit te leggen (voor mij althans) dat iedereen “het mannelijke” en “het vrouwelijke” i ln zich heeft , maar dat het bij mij nog een laag dieper voelt: dat ik me allebei voel en soms geen van beiden. Dat dat wisselt. Als je verder wilt kletsen, stuur gerust een dm.