Nieuwe chat! Zie dit topic.

Coming out

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Mischa
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 dec 2022, 21:51
Gender: Non-binair
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Coming out

Bericht door Mischa »

Vandaag dan eindelijk op m'n Facebook geschreven dat ik non-binair ben/me non-binair voel, na heel erg lang twijfelen, maar ben toch blij dat ik deze stap gezet heb.
Nu bepaalde mensen het weten, ook uit m'n omgeving, voelt het toch als een soort opluchting.

Heeft er iemand nog tips, mocht ik op Facebook of op straat nog lastige/vervelende/negatieve reacties krijgen?

Alvast bedankt!

Mischa
Maartje-nb
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Coming out

Bericht door Maartje-nb »

Hi Mischa,

Je bent niemand iets verschuldigd. Geen uitleg, geen opgepoetst verhaal, geen verklaringen.
Jij vertelt wat je wilt vertellen, hoe je het wilt vertellen en of je het wilt vertellen.
Grappig genoeg weten veel mensen uit mijn omgeving niet eens dat ik non-binair ben. Ik vind het iets persoonlijks wat ik pas vertel als ik daar een aanleiding toe zie. Ik leef gewoon mijn leven en ik ben wie ik ben.
Mogelijke nare reacties zegt alles over die ander.
Toevallig vandaag nog een mooie quote gezien. Misschien helpt het je: “ik ben niet anders, ik ben voor het eerst mezelf. Jij bent hier alleen nog niet aan gewend.”
En mogen andere mensen daar aan wennen? En jijzelf? Tuurlijk! En lekker op je eigen manier. Fijn dat het je heeft opgelucht. 👍
Dikke knuffel,
Maartje