Gekneusde ribben?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Gekneusde ribben?

Bericht door sammy »

Hoi,

Ik denk dat ik het beste antwoord al weet. Gewoon minder/niet aantrekken. Maar dat gaat niet zo makkelijk...

Ik ben echt m'n hele leven er op aan het aanpassen en kan er soms dingen niet door doen. Maar ik ben gewoon m'n ribben aan het verpesten met m'n binder... En ik weet gewoon niet wat ik moet. Want het uittrekken en dan de dingen doen die ik normaal zou doen, is gewoon geen optie. Het uittrekken thuis vind ik al lastig (doe ik regelmatig wel overigens), maar het uit de deur gaan zonder is voor mij geen optie.

Tape kan niet. Iemand nog andere opties? Iemand in dezelfde situatie?



Overigens hoop ik vrijdag stiekem groen licht te krijgen, maar natuurlijk geen garanties, en geen idee hoe lang dan tot de operatie..
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2950
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Gekneusde ribben?

Bericht door Marica »

Gulden middenweg opzoeken, dus een minder strakke binder proberen?
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Gekneusde ribben?

Bericht door Daan_3 »

Het voordeel is dat het winter is, dus je zou weg kunnen komen met een binder in een maatje groter, en dan een trui erover?

De grotere binder zal een iets minder goed effect hebben, en je voelt alles wel meer zitten, maar je kan er wel beter door ademen. Ik gebruik deze truc voor sporten (op hardlopen na).
Gebruikersavatar
Kaevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:18
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Gekneusde ribben?

Bericht door Kaevo »

Zo ver ik weet is tape het beste rib-vriendelijke alternatief. Wat is de reden dat dit niet kan? Als het iets met gevoelige huid te maken heeft zijn er vast alternatieve soorten tape die daar wel geschikt voor zijn?
01-07-2021: Start Testo!
28-02-2022: Mastectomie bij Dr. Van Loenen
15-03-2023: Lichaamsmasculinisering (operatie benen/heupen/taille)
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Gekneusde ribben?

Bericht door sammy »

Tape werkt niet, aangezien ik te grote borsten heb. Dus dat werkt niet voor mij...
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
icarus
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2022, 19:36
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij

Re: Gekneusde ribben?

Bericht door icarus »

Je bent niet alleen. Ik kan zelf niet meer binden, doordat dit mij ribpijn geeft. En tape ook niet, voor dezelfde reden als jij. Hou vol.
Ik hoop dat je groen licht hebt ondertussen
02 2020: wachtlijst vu
02 2021: wachtlijst genderteam zuid
11 2022: intake vu
01 2024: vu overleg heeft nog "te veel vragen" voor groen licht
03 2024: groen licht mastectomie
25-04-2024: intake mastectomie Gender Clinic
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Gekneusde ribben?

Bericht door Verkaasd »

sammy schreef: 13 feb 2023, 11:34 Tape werkt niet, aangezien ik te grote borsten heb. Dus dat werkt niet voor mij...
tape + binder 1 maatie groter. maar dan moet je de tape zo plakken dat het weefsel omhoog word gehouden ipv naar de zijkant geduwd. dat haalt gelijk ook druk van je ribben af die je dan al van nature hebt door het formaat van die dingen
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
SolarVince
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2019, 23:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Enschede, voorheen Zeeland

Re: Gekneusde ribben?

Bericht door SolarVince »

Tips over zonder binder naar buiten zijn super afhankelijk van je bouw. Ik heb vrij grote borsten maar ook een grote buik en wat overal wat dik, dus met een sport bh en een open shirt of vest over een zwart tshirt kan mijn borst redelijk doorgaan als de manboobs van een cis man maar als je een andere bouw hebt werkt het misschien anders. Ik heb dus wel ontdekt dat een losse laag die niet aan mn vormen hangt (een open vest ofzo dus omdat deze niet helemaal rond je torso gaat gewoon blokkig hangt) voor mij heel goed werkt. Ik heb geleerd om minder te denken in het formaat van mn borst en meer in de verhoudingen van mijn lichaam en er voor zorgen dat ik er blokkiger uit zie (middel en de dip onder de borsten wat wegwerken) en daarvoor kan een te grote binder ook helpen. Ik kan om medische redenen nauwelijks mn binder dragen dus heb uit moeten zoeken wat voor mij werkt. Succes!!
-Vincent
Gebruikersavatar
Samuel5803
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2023, 21:11
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Gekneusde ribben?

Bericht door Samuel5803 »

Hoi,
ik heb 2 keer gekneusde ribben gehad door mijn binder. Eerste keer toen naar de dokter geweest. Hij zei dat het snel weer over moest gaan omdat ik nog jong ben. Het herstel duurde echter 4 maanden. Ik draag een speciale sportbinder en die doe ik dan ook maximaal 3 tot 4 uur per week aan. Door de kneuzing hadden we een grotere maat aangeschaft die minder goed werkte maar wel een goede tijdelijke oplossing was. De 2e keer had ik m'n ribben gekneusd met de binder die een maat te groot was. Wel minder schaden dus het was snel over. Nou zat ik laatst te denken dat er toch iets mogelijk moest zijn om toch gewoon mijn maat binder te kunnen dragen. Aangezien bij mij telkens de onderste ribben gekneusd waren en niet de rest had ik bedacht om de onderkant van de binder wat wijder te maken. Ik had dus de naaimachine gepakt en na een half uurtje was ik klaar. Ik had er 2 stukjes elastiek tussen gezet. Ik heb hem gelijk getest. Voor ik het elastiek er in had gezet, kon ik hem maximaal een uur aan achter elkaar tot het pijn begon te doen. Nu een maand verder heb ik het zo opgebouwd dat ik hem 3 uur non-stop kan dragen zonder last! Echt een aanrader voor ieder met het zelfde probleem!
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

( ik had wat foto's gemaakt maar ik krijg ze er nu niet bij, stuur ze alsnog wel als dat lukt ;) )
Gebruikersavatar
Samuel5803
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2023, 21:11
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Gekneusde ribben?

Bericht door Samuel5803 »

Als het goed is moet het nu lukken!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.