Nieuwe chat! Zie dit topic.

PsyTrans Verwijsbrief

Psychologen en procedures
enbyent
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 dec 2022, 22:41
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Hen/hun

PsyTrans Verwijsbrief

Bericht door enbyent »

Hoi! Ik heb een vraag over PsyTrans, waarvan ik hoop dat jullie misschien het antwoord weten.

Uit de info op de "Werkwijze"-pagina op de website, begrijp ik dat, nadat je je hebt aangemeld via de aanmeldknop, er om een verwijsbrief zal worden gevraagd. Een alinea verderop lees ik dat een verwijsbrief via Zorgdomein (indien praktijk dichter dan 30km in de buurt is) of via email kunnen worden ingestuurd.

Nu ben ik in de war, omdat deze twee stukken informatie elkaar mijns inziens tegenspreken. Eerst klinkt het alsof mij om een verwijsbrief gevraagd zal worden na het aanmelden. Vervolgens hebben ze het over het insturen van een verwijsbrief via Zorgdomein (of mail), iets wat in principe een huisarts zelf doet.

Daarom mijn vraag: Moet je na het aanmelden de verwijsbrief zelf ergens insturen/uploaden, of moet je na het aanmelden snel met je huisarts bellen en hopen dat die op tijd een verwijsbrief kan sturen naar PsyTrans?

Dank jullie wel alvast! :hbeat:
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: PsyTrans Verwijsbrief

Bericht door Marije »

Allebei kan. Waar het om gaat is dat je je eerst inschrijft. Daar heb je geen verwijzing voor nodig.

Nadat je de bevestiging hebt dat je bent ingeschreven ga je naar je huisarts. Dat mag best een week duren, of twee weken. Hoe eerder je dossier compleet is hoe eerder de kans dat je je intake hebt.

Ik heb 't toen gewoon in een enveloppe gehad, maar dat is al weer bijna anderhalf jaar geleden.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: PsyTrans Verwijsbrief

Bericht door sammy »

Eerst meld je je inderdaad aan. Daarna word er gevraagd om een doorverwijzing aan te leveren. Als je er al 1 hebt kun je die zelf inleveren. Anders inderdaad naar je huisarts om te regelen dat je huisarts die stuurt. Mag allebei, kan allebei.
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Marly
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2022, 15:20
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens

Re: PsyTrans Verwijsbrief

Bericht door Marly »

Je moet je inderdaad eerst aanmelden, ik was al bij de huisarts geweest en stond ook al op de wachtlijst bij het VU, ik heb na het aanmelden bij Psytrans gewoon gebeld naar de huisarts en die hadden dezelfde dag nog de verwijzing naar Psystrans gestuurd.