Pols van 156

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Pols van 156

Bericht door Verkaasd »

Oke dus, ongeloofelijke stress omtrent transitie + bang zijn dat ik niet in transitie kan, + oestrogeen dominant lichaam.

Blijkbaar is mijn pols een beetje TE hoog.

Endocrinoloog belt mij op en zegt "ja ik ga dus een brief schrijven naar de huisarts over je pols"

Heb ik een probleem? Ik heb tegen dr gezegd dat het ook redelijk traumatisch is om dit lichaam te hebben. Word mijn transitie hierdoor belemmert? Daar wordt mn hartslag niet lager van.
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Pols van 156

Bericht door Frederieke »

Verkaasd schreef: 10 feb 2023, 13:36 Heb ik een probleem?
Als ik eerlijk ben: "Ja."

Maar niet zozeer over de gemeten waarden, maar over het feit dat je je overal zo druk over maakt. Seriously, je hebt het hier over professionele zorgverleners. Die willen niets liever dan jou helpen. Het enige dat je hoeft te doen is eerlijk en open te zijn en dan zoeken ze met jou naar het beste voor jou.

Groetjes, Frederieke.
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Pols van 156

Bericht door Verkaasd »

Frederieke schreef: 10 feb 2023, 13:56
Verkaasd schreef: 10 feb 2023, 13:36 Heb ik een probleem?
Als ik eerlijk ben: "Ja."

Maar niet zozeer over de gemeten waarden, maar over het feit dat je je overal zo druk over maakt. Seriously, je hebt het hier over professionele zorgverleners. Die willen niets liever dan jou helpen. Het enige dat je hoeft te doen is eerlijk en open te zijn en dan zoeken ze met jou naar het beste voor jou.

Groetjes, Frederieke.
Oke. Ik ga gewoon potje janken bij mijn eerste afspraak en zeggen dat het oprecht een traumatische ervaring is om dit lichaam te hebben. Hopelijk lucht het dan wat op
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Pols van 156

Bericht door Frederieke »

En als dat opluchting geeft is dat helemaal prima.

Ik moest bij mijn verwijzingsgesprek bij de huisarts oprecht huilen omdat ik zo bang was voor de mogelijke gevolgen, dat ik werkelijk alles en iedereen zou kunnen verliezen dat ik in mijn leven had opgebouwd.
Rutka
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 nov 2021, 23:51
Gender: Vrouw

Re: Pols van 156

Bericht door Rutka »

No worries, het kan ook zijn dat je erg gespannen bent, angstig of je ergens over opwindt; dan heb je ook een hoge pols (tachycardie heet dat). Doe me een lol: download een appje dat je hartslag opmeet of -beter nog- haal een bloeddrukmeter bij het Kruidvat. Ga rustig zitten, meet het op, blijf nog een paar minuten zitten en haal een poosje diep adem door je neus naar binnen en je mond naar buiten, en dat je tijdens het inademen je buik voelt zwellen. Probeer die minuten je aandacht alleen te richten op je ademhaling. Meet daarna opnieuw. Namen je hartslag, angst en spanning al af?

Ik kan vanuit hier niet goed inschatten of je een stresskonijn bent en hoe ernstig die angst en paniek zijn. Je kan er zelf wat aan doen met behulp van bijvoorbeeld mindfulness oefeningen, zie bijvoorbeeld https://www.gezondheidsnet.nl/yoga-en-m ... e-bodyscan
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Pols van 156

Bericht door Verkaasd »

Rutka schreef: 10 feb 2023, 14:45 No worries, het kan ook zijn dat je erg gespannen bent, angstig of je ergens over opwindt; dan heb je ook een hoge pols (tachycardie heet dat). Doe me een lol: download een appje dat je hartslag opmeet of -beter nog- haal een bloeddrukmeter bij het Kruidvat. Ga rustig zitten, meet het op, blijf nog een paar minuten zitten en haal een poosje diep adem door je neus naar binnen en je mond naar buiten, en dat je tijdens het inademen je buik voelt zwellen. Probeer die minuten je aandacht alleen te richten op je ademhaling. Meet daarna opnieuw. Namen je hartslag, angst en spanning al af?

Ik kan vanuit hier niet goed inschatten of je een stresskonijn bent en hoe ernstig die angst en paniek zijn. Je kan er zelf wat aan doen met behulp van bijvoorbeeld mindfulness oefeningen, zie bijvoorbeeld https://www.gezondheidsnet.nl/yoga-en-m ... e-bodyscan
Ik ben een stresskonijn want ik ervaar mijn lichaam als traumatisch
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Rutka
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 nov 2021, 23:51
Gender: Vrouw

Re: Pols van 156

Bericht door Rutka »

Dat geloof ik. Des te meer reden om te proberen maniertjes te zoeken om ermee om te kunnen gaan. Dat wordt ook wel "coping vaardigheden" genoemd.
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Pols van 156

Bericht door Verkaasd »

Rutka schreef: 11 feb 2023, 22:37 Dat geloof ik. Des te meer reden om te proberen maniertjes te zoeken om ermee om te kunnen gaan. Dat wordt ook wel "coping vaardigheden" genoemd.
Klinkt een beetje alsof je probeert te insinueren dat ik dat niet al mijn hele leven heb geprobeerd, of beter zelfs- niet weet wat coping is? Beetje kut opmerking aangezien dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Komt redelijk neerbuigend over dit.
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1350
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Pols van 156

Bericht door Marije »

Ze probeert alleen maar te helpen. Deze dame werkt bij de ggz en heeft verstand van zaken

Je stelt elke week 2 of 3 random vragen zonder enige context, we weten verder niks van je. Misschien is het een idee om meer context te geven.

Van wat ik begrijp ben je zelf je grootste vijand. Vind rust... zoek afleiding. Een hobby.

Voor mij is mijn hond heel belangrijk. Ook goed voor mijn figuur.

Ook tijdens en na je transitie zul je blijven piekeren... dat doe ik ook en dat geeft helemaal niks.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Pols van 156

Bericht door Verkaasd »

Marije schreef: 12 feb 2023, 07:27 Ze probeert alleen maar te helpen. Deze dame werkt bij de ggz en heeft verstand van zaken

Je stelt elke week 2 of 3 random vragen zonder enige context, we weten verder niks van je. Misschien is het een idee om meer context te geven.

Van wat ik begrijp ben je zelf je grootste vijand. Vind rust... zoek afleiding. Een hobby.

Voor mij is mijn hond heel belangrijk. Ook goed voor mijn figuur.

Ook tijdens en na je transitie zul je blijven piekeren... dat doe ik ook en dat geeft helemaal niks.
Ik stel vragen omdat ik weken van tevoren uitzoek of iets mijn transitie kan belemmeren. Daarom is er geen context. Omdat ik simpelweg op onderzoek ben
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op