Trans man Bram (27) over de penis die hij sinds 5 jaar heeft

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Trans man Bram (27) over de penis die hij sinds 5 jaar heeft

Bericht door Alice »

Trans man Bram (27) over de penis die hij sinds 5 jaar heeft.
“Orale bevrediging? Daar voel ik niks van”

Bram* (27) wist vanaf de kleutertijd dat hij anders was. Het besef dat hij een man wilde zijn, kwam pas later. Na een parcours langs vele artsen kreeg hij op zijn 22ste eindelijk een penis aangemeten. Mag je als trans man zelf de lengte kiezen? En hoe kom je klaar als je eikel gevoelloos is? Bram gunt ons een blik tussen de lakens, want ja, hij moet creatief zijn met z’n jongeheer.
“Ik had helse pijnen bij de eerste keer."

We hebben het met Bram dus niet over het jarenlange psychologische proces en traject dat vooraf ging aan zijn transitie, maar vragen hem honderduit over zijn jongeheer.

Bram vindt dat ook prima. “Ik praat heel open over die transitie en hoe het is om nu een penis te hebben”, klinkt het goedgeluimd. En jawel, de stem klinkt uitgesproken mannelijk.

“Ten tijde van mijn transitie stelde het team van het UZ Gent mij voor om als tussenstap voor een micropenis te kiezen. De artsen wilden onderzoeken of dat tot minder complicaties zou leiden wanneer ik in een volgende fase een faloplastie zou krijgen: een echte penis met een prothese om erecties op te wekken.”

“Zo’n micropenis is eigenlijk het oprekken van de clitoris. Je kan er niet mee penetreren. In het beste geval kan je wel rechtopstaand plassen, maar dat lukte mij meer niet dan wel. Ik vond dat vooral lastig tijdens trektochten met de scouts, want als je moet plassen doe je dat gewoon tegen een boom in de berm. Maar dat was voor mij dus geen optie.”

Het was even wennen toen Bram een ‘normale’ penis had: “Een ‘grote’ vragen wordt afgeraden”
“Op mijn 22ste kreeg ik dan een ‘normale’ penis. Normaal tussen aanhalingstekens, want mijn piemel is natuurlijk niet hetzelfde als iemand die er één heeft gekregen bij zijn geboorte”, vertelt Bram. “Hij is gemaakt met huid van mijn arm. Die huid heeft namelijk dezelfde dikte. Het is een erg pijnlijke operatie, waar je een hele tijd moet van genezen. In het begin moet je voortdurend een beschermend kapje dragen, omdat je penis nergens tegenaan mag botsen. Het was wennen natuurlijk, maar het gevoel dat overwoog, was toch dat alles nu eindelijk klopte.”

Hoe dat zit met het formaat, willen we weten. “Een penis die je krijgt via een operatie groeit of krimpt niet. Die heeft altijd dezelfde grootte. De artsen gaan daarbij uit van de gemiddelde penismaat. Je kan in principe groter vragen, maar dat wordt afgeraden, omdat het nog meer kans op complicaties geeft. De lengte in centimeter? Ik heb het ooit gemeten, maar eerlijk waar: ik weet het niet meer. Daar ben ik op zich ook nooit mee bezig geweest.”

Of het dan misschien eerder een dingetje is bij mensen die geboren zijn als man, vragen we. “Dat zou kunnen”, lacht Bram. “Ik kan me voorstellen dat jij wel perfect weet hoe groot je piemel is.”

Hoe krijgt een trans man een erectie? “Mijn prothese kwam los. Helse pijnen waren dat”
Als je opeens iets hebt bungelen onderaan, moet dat toch een hele aanpassing zijn, opperen we. Bram knikt. “Dat is het zeker. Los van het feit dat ik meteen voelde ‘Dit klopt!’ was het vooral praktisch heel erg wennen. Gelukkig kon ik te rade gaan bij goede vrienden, met wie ik heel open over mijn faloplastie kon praten. Zij gaven me tips, bijvoorbeed met betrekking tot ondergoed.”

“De eerste keer seks? Die vond ik eerlijk gezegd heel teleurstellend. Je stelt je daar vooraf van alles bij voor, maar uiteraard is de werkelijkheid he-le-maal anders. En ook al wéét je dat rationeel wel, het dringt pas door wanneer je het aan den lijve ondervindt.”

“Mijn eerste keer was ook nog eens bijzonder pijnlijk, omdat ik helaas één van die mannen ben die na de ingreep met complicaties te kampen kreeg. De prothese die wordt ingebouwd om een erectie op te wekken, zit onderaan bevestigd aan je bot. Maar bij mij is dat beetje bij beetje losgekomen. Helse pijnen heb ik doorstaan. Waardoor seks in eerste instantie natuurlijk geen pretje was. Ik moest ook leren omgaan met die prothese.”

Bram haalt ook uit ‘gewone’ penetratieseks weinig genot, maar ontdekte wat voor hem wél werkt
Klaarkomen is voor Bram een heel andere ervaring dan bij geboren mannen. “Om te beginnen heb ik natuurlijk geen sperma en dus geen ejaculatie. Bovendien is mijn penis zo goed als gevoelloos. Pijpen, daar voel ik niets van. Aftrekken kan wel fijn zijn, maar dan moet het heel stevig gebeuren zodat de basis van mijn penis goed gestimuleerd wordt. Dat is natuurlijk de plek waar hij rond de clitoris is gebouwd.”

“Ik vond seks in het begin toch vooral veel gedoe. Het genot speelde zich ook veel meer af in mijn hoofd, want fysiek voelde ik weinig. Ik moest het van mijn verbeelding hebben. Ik had tot voor kort anderhalf jaar een relatie met een vrouw en met haar had ik wel een fijn seksleven. Zij stond open voor anale seks en ik ontdekte dat ik daar het meeste genot uit haal. Op die manier kan ik ook wel eens klaarkomen via penetratie.”

“Een orgasme bij mij lukt het best als ik met de plek waar mijn clitoris zit ergens kan tegenaan schuren. En dat werkt het best tegen of in de kont.”

Bram heeft overigens niet alleen seks met vrouwen. “Ik heb in het verleden seks gehad met vrouwen, mannen en transmannen. Als het gaat over een romantische relatie ben ik alleen samengeweest met een vrouw, maar het zou evengoed een man kunnen zijn als ik romantisch gezien de juiste persoon tegen het lijf loop.”

“Voor mij is de klik de ik voel van mens tot mens het belangrijkste. Waar ik een hekel aan heb zijn ‘nieuwsgierigheidsneukers’. En die zijn er helaas ook. Mannen en vrouwen die het voor de kick eens willen doen om een transman. Ik ben dus erg voorzichtig in de selectie van bedpartners. Ik wil geen curiosum zijn. ”

“Ik voel nu dat verwacht wordt dat je als man het voortouw neemt in bed”
Hoe seks als man zich verhoudt tot seks als vrouw, gooien we Bram nog voor de voeten. “Goh, ik moet eerlijk zeggen dat ik mij nooit heb laten penetreren door een man toen ik nog als vrouw of meisje door het leven ging. Mijn toenmalige vriendin heeft mij wel eens genomen met een voorbindlul. Dat voelde fijn, maar ook omdat ik mij erg comfortabel voelde bij haar door onze sterke band.”

“Dat gevoel van toen is in niets te vergelijken met de seks die ik heb als man. Ik krijg dat met de beste wil van de wereld niet uitgelegd. Het is gewoon… compleet anders. Wat ik wel voel en merk als man, dat is dat de wereld, de maatschappij toch verwacht dat jij het voortouw neemt. Dat je ook echt ‘het mannetje’ bent. Dat is best vreemd. Ik ben blij met mijn transitie, maar ik zie mezelf niet voor de volle 100 procent als man. Ik ben gewoon Bram.”

“Ik heb een hele weg afgelegd om een typische man te worden, maar nu ik een man ben, merk ik dat het niet zo eenduidig is. Ik wil als mens van vlees en bloed door het leven gaan en gender is daarin maar één element dat voor mij bovendien niet eenduidig is.”

*Bram is een verzonnen naam. De identiteit van de man die we interviewden, is bekend bij de redactie.

https://www.hln.be/nina/trans-man-bram- ... ~a32c8783/
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Trans man Bram (27) over de penis die hij sinds 5 jaar heeft

Bericht door Hielke »

Dank hiervoor, Alice! 🙂
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Gebruikersavatar
Claude Eriksson
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2023, 10:41
Gender: Man
Voornaamwoorden: Niet

Re: Trans man Bram (27) over de penis die hij sinds 5 jaar heeft

Bericht door Claude Eriksson »

Mijn partner heeft de laatste tijd last van potentieproblemen. Ik zal hem je bericht laten zien, ik hoop dat het hem helpt, want hij maakt zich veel zorgen. En ik word gewoon gek van onmacht! Als je gewoon niets kunt doen. Behalve dan eindelijk een dokter vinden en Cenforce 150mg Bestellen om dit probleem op een of andere manier op te lossen. Ik denk dat dit veel beter is dan in een depressie vallen door wat er is gebeurd.