Mastectomie bij VUMC?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
kingpuki
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013, 22:48
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Dordrecht

Mastectomie bij VUMC?

Bericht door kingpuki »

Hoi allemaal,

Na 8 jaar lang twijfelen over of ik een mastectomie wilde gaan laten doen toch besloten dit te willen.
Nu is alleen de vraag waar. Ik zit zelf te denken om naar het VUMC te gaan maar kan niks over resultaten vinden. Ik ben in 2015 daar in transitie gegaan en ga nu sinds 2 jaar voor controle naar het maasstad ziekenhuis in Rotterdam. Kan iemand mij vertellen of het VUMC in Amsterdam een goede keuze is?

Zou hier graag heen gaan omdat het een bekende omgeving is. Ik heb een angst stoornis en autisme en dit soort dingen zijn altijd vreselijk eng voor mij.. :?

Ik heb het VU al gebeld en blijkbaar was er in 2016 al een akkoord gegeven. Moet afwachten op reactie van een arts daar of ze mij nog willen zien of dat ik zo een verwijzing kan krijgen.

Alvast bedankt voor de reacties.
'I'm a dude playing a dude, disguised as another dude'
Gebruikersavatar
Kaevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:18
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Mastectomie bij VUMC?

Bericht door Kaevo »

Ik heb zelf geen ervring met het VUMC, maar weet dat het in ieder geval een goede optie is als het gaat om verzekeringen. Voor kleine klinieken heb je doorgaans een speciale verzekering nodig, maar voor het VUMC is dat niet het geval.
01-07-2021: Start Testo!
28-02-2022: Mastectomie bij Dr. Van Loenen
15-03-2023: Lichaamsmasculinisering (operatie benen/heupen/taille)
Joey
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 dec 2022, 12:16
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij

Re: Mastectomie bij VUMC?

Bericht door Joey »

Ik ben in het VU geweest en door Dr. Özer geopereerd. Ik heb hier geen slechte ervaring mee. Verpleegkundigen zijn vriendelijk en zorgde goed voor mij. VU zou dus zeker een goede optie zijn.