Mastectomie in Duitsland?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
DavidLet
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2023, 14:46
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/Hem

Mastectomie in Duitsland?

Bericht door DavidLet »

Dag allen! Ik vroeg me af of er hier iemand is die ervaring heeft met mastectomie in Duitsland? Er zijn daar twee chirurgen (Dr. Liebau en Dr. Wolters), wiens resultaten me erg aanstaan, maar ik weet niet zo goed hoe dat allemaal werkt. O.a. bedoel ik dan simpelweg het maken van een afspraak, maar ook bijv. dingen zoals zorgverzekering en het geneesproces (stel dat er iets nog niet goed is?). Iemand advies?
Gebruikersavatar
Kaevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:18
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Mastectomie in Duitsland?

Bericht door Kaevo »

Om te kijken hoe het zit met vergoedingen kun je altijd contact opnemen met je verzekering. Vaak moet je een week na de operatie op controle, dus als het erg ver weg is is het misschien het overwegen waard om dan de eerste week daar te verblijven in een appartement of hotel, al zal dat de kosten flink omhoog gooien. Verder werkt elke chirurg anders, dus je kunt ze het beste mailen of bellen met je vragen over het maken van afspraken etc. Als er dingen 'niet goed gaan' in het geneesproces kun je hiermee ook vaak terecht bij de huisarts. Wondjes kunnen bekeken worden door een verpleegkundige, en als het geen al te groot probleem is hoeft dit niet per se de verpleegkundige in de praktijk in Duitsland te zijn.
01-07-2021: Start Testo!
28-02-2022: Mastectomie bij Dr. Van Loenen
15-03-2023: Lichaamsmasculinisering (operatie benen/heupen/taille)
DavidLet
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2023, 14:46
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/Hem

Re: Mastectomie in Duitsland?

Bericht door DavidLet »

Dankjewel voor je antwoord! Sorry voor de late reactie, had geen melding gekregen dus ik had het compleet gemist. Dit is erg nuttige info, heel erg bedankt!