Consult mastectomie bij Dr. Kanhai

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
jowsr
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2023, 11:18
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hun

Consult mastectomie bij Dr. Kanhai

Bericht door jowsr »

Hee hallo,

Aankomende dinsdag heb ik een eerste consult bij Dr. Kanhai voor een mastectomie. Ik ben hier gekomen via Alwin Man. Ik heb ook een afspraak in mei met van Loenen, maar omdat ik bij haar waarschijnlijk langer moet wachten en niet voor september (mijn stageperiode start dan) geopereerd kan worden vestig ik mijn hoop voor nu in MK Velsen.

Ik vind de afspraak best spannend omdat er dus vrij wel niks te vinden is over anderen die bij Dr Kanhai een mastectomie hebben laten doen. Ook heb ik best specifieke wensen voor mijn operatie, want ik zou een dubbele incisie willen zonder het behouden van mijn tepels.

Aangezien er niet zo veel informatie te vinden is wil ik mijn ervaring bij Dr Kanhai delen met jullie, zodat het hopelijk iemand anders kan helpen.

Mocht er toch iemand zijn die al ervaring heeft bij MK Velsen voor een mastectomie of algemene tips heeft voor het gesprek dan hoor ik het graag.

Kort iets over mij. Op dit forum gebruik ik de naam Jowsr, want vond dat wel cool klinken. Ik ben een non binair trans persoon en ik gebruik die/hen/hun voornaamwoorden.

Groetjes,
Jowsr
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Consult mastectomie bij Dr. Kanhai

Bericht door Daan_3 »

Ik kon inderdaad weinig vinden over de resultaten bij hen, dus ik ben ook wel benieuwd. Succes dinsdag!
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 493
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Consult mastectomie bij Dr. Kanhai

Bericht door Dawn »

Zo te lezen heb je goed nagedacht over wat je wilt, leg dat dan ook uit tijdens je consult en ga een open gesprek aan over de mogelijkheden. Wie weet verrast hij je nog met andere mogelijkheid. Als dat gebeurd vraag dan naar voor en tegen tussen jouw idee en zijn voorstel.
jowsr
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2023, 11:18
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hun

Re: Consult mastectomie bij Dr. Kanhai

Bericht door jowsr »

Bedankt voor je tip dawn, ik zal er inderdaad open in gaan en duidelijk aangeven wat ik wil :)
jowsr
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2023, 11:18
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hun

Re: Consult mastectomie bij Dr. Kanhai

Bericht door jowsr »

Hee allemaal,

Wil al heel lang een update plaatsen maar het was er nog niet van gekomen. Maar goed dit is hoe het consult ging met dr Kanhai, daarna is er veel veranderd in de situatie dus ik zal proberen het duidelijk te benoemen. Ik wil er wel even bijzeggen dat het hele gesprek en mijn interpretatie daarvan heel persoonlijk is, dus dit is de ervaring van 1 persoon.

Het consult bij dr Kanhai ging prima. Hij vroeg of ik wist wat een mastectomie inhield en ik vertelde wat mijn wensen waren. Toen wilde hij even kijken en vertelde hij zijn opties. Omdat ik een ‘no nipple’ operatie wil kwam hij met wat ideeën m.b.t keyhole, maar dat wil ik zelf niet. Hij liet wel een beetje merken dat hij niet zo’n fan is van de double incision. Dat kon ik ook zien aan zijn resultaten, hij had een powerpoint. Ik heb een beetje spijt dat ik geen foto’s heb gemaakt, want ik had na het gesprek niet een super goed gevoel over wat ik had gezien op de foto’s, zeker in vergelijking met dr van Loenen. Het zag er gewoon anders uit, dan wat ik wil. Over de keyhole operatie foto’s heb ik weinig te zeggen, het waren er wel meer dus hij vindt dat volgens mij een prettigere methode om uit te voeren.

Ik ging naar huis met een niet zo goed gevoel, maar het scheelde dat ik een maand erna of zo nog een intake had staan van dr van Loenen. Hoe het daarnee verder is gegaan, vertel ik denk ik even in een ander topic, want dat is voor mij logischer.

Dr Kanhai heeft een aantal gesprekken gevoerd met Alwin Man, zo’n collegiaal overleg. Hieruit kwam naar voren dat dr Kanhai onzeker was geworden omdat mijn wens voor ‘no nipples’ niet in mijn dossier stond. Toen moest ik dat dus enigszins verantwoorden en dat was frustrerend en ongemakkelijk. Uiteindelijk gaf Alwin door dat ze mijn operatie zouden gaan inplannen.

Hier vooraf ging nog veel frustratie vanwege mijn zorgverzekering. Ik zit bij DSW en die wil het gewoon niet vergoeden. Ik moet dus ook wisselen van zorgverzekering dus mijn operatie kán nog niet ingepland worden. Ik heb ook niks meer gehoord van MK Velsen. Voor mij is dit nu geen ramp, want ik heb ook besloten dat ik niet bij MK Velsen geopereerd wil worden, maar voor anderen kan het handig zijn om te weten.

Als er vragen zijn hoor ik het graag. Als je benieuwd bent naar hoe mijn huidige situatie is, ik zal een ander topic aanmaken (binnenkort of over een tijdje).

Groetjes,
Jowsr
DVA
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2022, 18:57
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Consult mastectomie bij Dr. Kanhai

Bericht door DVA »

Hi Jowsr,

Bedankt voor je uitgebreide verslag en wat een vervelende ervaring.

Ik was benieuwd naar het gesprek met Drs van Loenen , ik heb vernomen dat je bij haar na je intake gesprek nog minimaal 10 maanden moet wachten op de operatie ivm haar omstandige omstandigheden de wachttijd veel langer is geworden. Klopt dit ?

Groet D
Marly
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2022, 15:20
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens

Re: Consult mastectomie bij Dr. Kanhai

Bericht door Marly »

De wachttijd bij van Loenen is inderdaad flink opgelopen. Ik heb dinsdag mijn intake gesprek gehad en ze gaf aan dat ik er op moest rekenen dat ik in het voorjaar geopereerd word.
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Consult mastectomie bij Dr. Kanhai

Bericht door Verkaasd »

jowsr schreef: 10 jul 2023, 10:24 Hee allemaal,

Wil al heel lang een update plaatsen maar het was er nog niet van gekomen. Maar goed dit is hoe het consult ging met dr Kanhai, daarna is er veel veranderd in de situatie dus ik zal proberen het duidelijk te benoemen. Ik wil er wel even bijzeggen dat het hele gesprek en mijn interpretatie daarvan heel persoonlijk is, dus dit is de ervaring van 1 persoon.

Het consult bij dr Kanhai ging prima. Hij vroeg of ik wist wat een mastectomie inhield en ik vertelde wat mijn wensen waren. Toen wilde hij even kijken en vertelde hij zijn opties. Omdat ik een ‘no nipple’ operatie wil kwam hij met wat ideeën m.b.t keyhole, maar dat wil ik zelf niet. Hij liet wel een beetje merken dat hij niet zo’n fan is van de double incision. Dat kon ik ook zien aan zijn resultaten, hij had een powerpoint. Ik heb een beetje spijt dat ik geen foto’s heb gemaakt, want ik had na het gesprek niet een super goed gevoel over wat ik had gezien op de foto’s, zeker in vergelijking met dr van Loenen. Het zag er gewoon anders uit, dan wat ik wil. Over de keyhole operatie foto’s heb ik weinig te zeggen, het waren er wel meer dus hij vindt dat volgens mij een prettigere methode om uit te voeren.

Ik ging naar huis met een niet zo goed gevoel, maar het scheelde dat ik een maand erna of zo nog een intake had staan van dr van Loenen. Hoe het daarnee verder is gegaan, vertel ik denk ik even in een ander topic, want dat is voor mij logischer.

Dr Kanhai heeft een aantal gesprekken gevoerd met Alwin Man, zo’n collegiaal overleg. Hieruit kwam naar voren dat dr Kanhai onzeker was geworden omdat mijn wens voor ‘no nipples’ niet in mijn dossier stond. Toen moest ik dat dus enigszins verantwoorden en dat was frustrerend en ongemakkelijk. Uiteindelijk gaf Alwin door dat ze mijn operatie zouden gaan inplannen.

Hier vooraf ging nog veel frustratie vanwege mijn zorgverzekering. Ik zit bij DSW en die wil het gewoon niet vergoeden. Ik moet dus ook wisselen van zorgverzekering dus mijn operatie kán nog niet ingepland worden. Ik heb ook niks meer gehoord van MK Velsen. Voor mij is dit nu geen ramp, want ik heb ook besloten dat ik niet bij MK Velsen geopereerd wil worden, maar voor anderen kan het handig zijn om te weten.

Als er vragen zijn hoor ik het graag. Als je benieuwd bent naar hoe mijn huidige situatie is, ik zal een ander topic aanmaken (binnenkort of over een tijdje).

Groetjes,
Jowsr
Niet zo'n fan van dubbele incisie? Heh, Hoe pakt dat uit voor mensen die wat groter zijn aan de bovenkant? Nu vraag ik me af hoe die resultaten eruit zien want ik wou bij velsen ivm dat genderclinic overnachtingen doet wat ik niet zo chill vind
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
jowsr
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2023, 11:18
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hun

Re: Consult mastectomie bij Dr. Kanhai

Bericht door jowsr »

@Verkaasd Dr Kanhai doet wel dubbele incisie als dat beter past bij iemands lichaam. Voor zo ver ik weet (zo ging het bij mij) kan je bij een consult naar zijn resultaten vragen en dan laat hij foto’s zien. Bij MK Velsen moet je overigens ook een nachtje blijven slapen.
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Consult mastectomie bij Dr. Kanhai

Bericht door Verkaasd »

jowsr schreef: 13 jul 2023, 11:01 @Verkaasd Dr Kanhai doet wel dubbele incisie als dat beter past bij iemands lichaam. Voor zo ver ik weet (zo ging het bij mij) kan je bij een consult naar zijn resultaten vragen en dan laat hij foto’s zien. Bij MK Velsen moet je overigens ook een nachtje blijven slapen.
Ohh my god.. nou ja. Toch maar velsen want dat is dichterbij
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op