Het voelt alsof ik door mijn verleden werd ingehaald.

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Het voelt alsof ik door mijn verleden werd ingehaald.

Bericht door Dawn »

Hier schrijf ik iets wat voor mij voelde als ingehaald worden door mijn verleden wat uiteindelijk de aanleiding werd tot het vervangen van mijn borstimplantaten.

Mijn SRS (1995) is alweer even geleden en mijn leven ging met normale ups en downs verder, met behulp van opleidingen carrieredraai gemaakt, andere werkgevers, getrouwd, verhuisd met zelfs een buurvrouw die zei ik dacht een stel feestbeesten naast mij te krijgen en jullie hebben net zo een saai leven als wijzelf. :D Buiten zo nu en dan een controle bij de VU stond ik niet meer stil bij de transitie die ik doorgemaakt heb.

Totdat ik vlak voor afgelopen kerst een snelgroeiend abces op een oud litteken van mijn SRS kreeg. In de ochtend naar de huisarts die zei dit is te groot en te gevoelig dat ik het zelf doe en ik wil dat je naar spoedchirurgie gaat. Dat leverde een rondje bellen op naar ziekenhuizen die naar elkaar verwezen (durf ik niet, is niet nodig dat per se bij ons gebeurd etc) en uiteindelijk om 20:00 onder narcose in het RKZ te Beverwijk heel fijn geholpen en mocht na een kopje thee en een boterham zelfs s’avonds weer thuis nadat mijn lieve schat mij in vliegende vaart had opgehaald. En ook nog heel fijn kerst met familie kunnen vieren!

Om een of andere reden heeft de controleafspraak mij niet bereikt echter heb er zelf 1 gemaakt en ondanks dat ze het netjes hersteld vonden toch het dringend advies gekregen de oorspronkelijke chirurg nog voor een second opinion te bezoeken. Uiteindelijk bleek “mijn” chirurg Dr Joris Hage net met pensioen gegaan te zijn. Ook mijn andere medische kennissen, coordinator, psych of endo uit mijn transitietijd leven niet meer of werken ergens anders. Dus waar dan heen? Voor mij extra lastig omdat ik door jeugdervaringen moeite heb met überhaupt een ziekenhuis in te gaan. Google is mijn vriend dacht ik en kwam daarbij onder ander op deze site dr. Kanhai tegen. Verder zoeken leverde over het algemeen goede berichten over hem op en ook artikelen over het oprichten van MKV zorgen ervoor dat ik verwijzing naar hem heb gevraagd. Extra mooi dat het MKV voor mij heel dicht bij is al had ik ook het land doorgereden als ik mij daar beter bij gevoeld had.

Kon gelukkig vlot terecht en bij het voorbespreking wist hij mij op mijn gemak te stellen, de controle op het herstel van het abces was vlot gedaan met als reactie dat het inderdaad mooi genezen was en verder een gevalletje pech dat het net op een litteken was gebeurd. Verder geen reden om aan te nemen dat dit vaker zou gebeuren en kan het iedereen overkomen. Dat was een hele geruststelling voor mij!

Al pratend vroeg hij wanneer ik geopereerd was en wat er wel/niet gedaan was, en of hij mocht kijken om te vergelijken met wat hij nu doet.
Ik moet zeggen zo vriendelijk en netjes eerst vertellen wat hij wil gaan doen, vervolgens instemming vragen en dan heel zachtjes doen. Dat voelde heel fijn, en zo anders dan wat ik als kind heb meegemaakt! En trouwens ook heel knap wat hij zelf ontwikkeld heeft met g spot en vochtig worden wat hijzelf 3.0 noemt. Moet zeggen had het graag gehad echter er bijna 30 jaar extra op moeten wachten: ECHT NIET! Ben heel blij met wat ik heb mogen krijgen en dat alles nog steeds netjes werkt zoals bedoelt :D

Voor de tijd waarin ik geopereerd ben (1995) zag alles er netjes uit en kreeg nog advies over de huidige inzichten mbt mijn vagina te dilateren en spoelen. Zo anders dan “in mijn tijd” : koop een vibrator en glijmiddel en volg dit schema was alles. Mooi hoe de begeleiding hierbij verbeterd is. (Heb inmiddels de Soul Source set binnen en in gebruik waarbij ik een voorkeur voor huidolie heb) Daarna vroeg hij hoe oud mijn borstimplantaten waren en na mijn antwoord zelfde leeftijd keek hij bedenkelijk en gaf aan dat ik daarmee behoorlijk over tijd was met wisselen en gaf mij advies om daar serieus over na te denken en ook dat ik dat zelf mag betalen. Zelf heb ik bij controlebezoeken bij de VU regelmatig gevraagd hoe oud implantaten mogen worden/ wanneer vervangen nodig is en kreeg altijd vage antwoorden als weten we niet precies. Natuurlijk had ik beter kunnen doorvragen hierbij wat ik niet gedaan heb. Enfin met dit bericht naar huis en met mijn schat besproken. Hier waren we snel uit. Het geld konden we ook bij elkaar krijgen met enkele maanden dus nieuwe afspraak gemaakt en veel gelezen over de huidige generatie borstimplantaten zoals dubbelwandige en vormen.

Met deze informatie en mijn ideeën over wat te doen naar de vervolgafspraak in gedachte “even wisselen” en klaar. Zo ging het niet omdat dr Kanhai mij voorhield dat als ik nu nieuwe implantaten zou doen ik over jaar of 10-15 wanneer ik in de 70 ben weer en wie weet eind 80 nog een keer zou moeten terugkomen hiervoor….
Zijn alternatief was een win-win te doen door na het weghalen van de implantaten met lipofilling mijn borsten weer mooi vorm te geven. Dit door liposuctie van vet rond mijn buik te gebruiken. Hier had ik niet bij stilgestaan en is wel een zwaardere operatie. Dus weer met mijn schat besproken en ook nu waren we er snel uit dit is inderdaad een win-win. In een ander artikel zal ik hierover schrijven want dit is toch alweer veel langer geworden dan ik vooraf dacht.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1355
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Het voelt alsof ik door mijn verleden werd ingehaald.

Bericht door Marije »

Wat een bijzonder verhaal. Ik was in 1995 19 jaar oud, dus ik heb inderdaad letterlijk 30 jaar gewacht.

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van de lipofilling. Ik twijfel als een malle. Ik heb van de HRT nu een B-cup en met een goede push-up BH is het keurig, maar ze zijn niet mooi "vol" aan de binnenkant. Aan de andere kant heb ik niet zoveel zin in meer operaties dan strikt noodzakelijk en ben ik pas 1 jaar aan de HRT.

Succes en houd ons op de hoogte a.u.b.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Het voelt alsof ik door mijn verleden werd ingehaald.

Bericht door Dawn »

Beste Marije,

Dank voor je lieve reactie, ik vond achteraf dat ik de titel aan het einde beter had moeten toelichten. Voor mij stond echt even de wereld op zijn kop, en natuurlijk weet ik best in mijn achterhoofd dat mijn achtergrond nooit weggaat toch leefde ik zo lekker onbezorgd dat ik even van mijn stuk gebracht was. Zo ben ik ook weer gaan lezen zowel hier als op buitenlandse sites naar wat kan er nu etc.

Zowel over hoe het ging en herstel zoals hierboven al aangeven zal ik ook een bericht geven hoe het eindresultaat is. Zelf vindt ik het nu precies 4 weken later erg mooi, rond, zachter en natuurlijk met een duidelijk decolleté doordat ze dichter bij elkaar zitten. Als mijn research goed is dan was borstvergrotingen bij ons waarop dr Kanhai is afgestudeerd…Nu is het afwachten hoeveel er door mijn lichaam weer wordt opgenomen. Een ander voordeel is natuurlijk geen kans meer op vrijkomen van siliconen🤗.

Liefs Dawn
Laatst gewijzigd door Dawn op 24 apr 2023, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1355
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Het voelt alsof ik door mijn verleden werd ingehaald.

Bericht door Marije »

Ja, ik had gelezen dat je lichaam het vet weer kan opnemen en dat maakt me heel terughoudend, alsof je het "voor niets" doet.

Over een paar weken ben ik bij Kanhai voor een controle, misschien moet ik 't toch gewoon vragen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Het voelt alsof ik door mijn verleden werd ingehaald.

Bericht door Dawn »

Hij heeft foto’s voor en na 2 en een halve week gemaakt je kan daar mogelijk om vragen😘
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Het voelt alsof ik door mijn verleden werd ingehaald.

Bericht door Dawn »

Tot nu toe lijkt de vorm en inhoud niet af te nemen, en hoewel ik met de vorige implantaten heel blij was bekruipt mij de laatste dagen steeds meer een gevoel van deze zijn van mijzelf als ik het probeer te verwoorden.
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Het voelt alsof ik door mijn verleden werd ingehaald.

Bericht door Dawn »

Vandaag de 2 de controle gehad bij Dokter Kanhai. De snelwegen waren vol met files en afsluitingen vanwege de storm van gisteren. Binnendoor route, waarbij ik ook reparaties aan de A22 en het spoor zag)voorkwam dit ik te laat kwam. Bij de balie begreep ik dat er veel klanten door deze omstandigheden verlaat waren. Iedereen werd netjes geholpen en dat ik dan even moest wachten telt dan niet voor mij.
Zelf ben ik heel tevreden met het resultaat! Veel mooiere en rondere vorm, dichter bij elkaar en net decolleté en zachter qua gevoel, ietsje kleiner en stuk minder puntiger. Is tot nu toe weinig tot geen lipofilling verdwenen. Echt een kunstenaar!
Tot zijn verbazing kan ik mijn riem 4 gaatjes kleiner gebruiken🤗 dus mooier middel gekregen. Zijn voorspelling na de eerste controle dat mijn buik nog wat pijn zou gaan doen is helemaal uitgekomen. Duurde ongeveer 10 dagen en kon ik zonder pijnstilling goed aan.
Onze conclusie was: Groot Succes en geen 3de controle nodig😊
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Het voelt alsof ik door mijn verleden werd ingehaald.

Bericht door Dawn »

Inmiddels bijna 2 maanden verder en ben nog steeds superblij met het resultaat. Al een tijd nergens meer pijn zowel met zitten lopen als sporten. Ze voelen echt als van mij en zijn zachter en ronder dan met de implantaten. Waar de implantaten 3 kwartalen van het jaar koud(er) aanvoelden dan de rest van mijn lichaam zijn ze nu van zichzelf warm🤗.
Ook is er volgens mij weinig tot geen vulling weer verdwenen en mijn middel is nog steeds 4 gaatjes kleiner op mijn riem.
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Het voelt alsof ik door mijn verleden werd ingehaald.

Bericht door Dawn »

Afgelopen woensdag alweer een jaar geleden dat mijn implantaten zijn verwijdert en mijn borsten met lipofilling weer gestyled zijn.
Ben nog steeds blij met het resultaat en inmiddels worden de lidtekens minder zichtbaar. Dat valt mij mee want in wezen zijn het dubbele lidtekens.
Over de vorm ben ik nog steeds superblij, ook voelen ze nog steeds zacht en bewegen ze natuurlijker om het zo te noemen. Eén heel jaar geen koude borsten gehad is ook fijn om mee te maken en geestelijk voelen ze nog steeds als van mijzelf! Draag op het moment bralettes B 85 die mij heel goed bevallen. Mogelijk ben ik ietsje kwijt geraakt, echter het is mij niet opgevallen, doordat ik afgelopen jaar ook 10 kg ben afgevallen sporten en anders eten) en nu weer binnen de bandbreedte van mijn streefgewicht zit. Volgens mijn Tanita weegschaal is mijn metabolische leeftijd 15 jaar onder mijn werkelijke leeftijd…..
Gebruikersavatar
DominiqueB
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 feb 2024, 08:49
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Het voelt alsof ik door mijn verleden werd ingehaald.

Bericht door DominiqueB »

mooi om te lezen dat die relatief nieuwe techniek goed werkt en blijft. moet zelf nog beginnen aan de HRT hoop medio zomer, en hopelijk voldoende ontwikkeling van de borsten. maar als het nodig is zou ik idd eerder voor lipofilling kiezen en geen plastic er in.
Maar dat is nog ff afwachten hoe en wat er gaat komen.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

4 Maart 2024 start traject Zwolle.
18 Maart 2024 Start Logopedie
05 April 2024 Start Laser ontharen/elektrisch epileren