Corset fun!

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
MissJana
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2012, 18:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Corset fun!

Bericht door MissJana »

Het corset...
'n prachtig, super vrouwelijk kledingstuk.., of juist niet?
Ook zo'n passie voor het corset? Al eens een echt corset geprobeerd of gedragen? Hoeveel en welk soort corsetten heb je? Waar koop je ze, laat je ze maken of wie maakt ze misschien zelf? Hoe vaak en waar draag je ze? Wie doet er misschien zelfs aan corset training? Of vind je het helemaal niks?
Kortom, deel je info, ervaring of tips! Wie durft??
Oh ja, zelf heb ik er 2 laten maken maar daar blijft het vast niet bij..;)
Gebruikersavatar
leslie
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 dec 2012, 19:46
Gender: Trans MtF

Re: Corset fun!

Bericht door leslie »

heb 3 corsetten gekregen van een vriendin van mij en draag ze eigenlijk zelden al ben ik geregeld te vinden op cybergoth feestjes en daar kunnen ze mooi aan.

ik heb er 3 (2 lak 1 stof) alle 3 met plastic baleinen en moet zeggen dat je er echt op moet oefenen ik had na 1 nacht echt pijn in mijn rug maar ze zijn wel goed voor mijn houding
kleine stapjes grootse toekomst
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3667
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Corset fun!

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb er geen, omdat het niet echt bij mijn kledingstijl past, van mijn dochter weet ik dat het niet comfortabel is, wie weet ooit nog eens
Irene
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Corset fun!

Bericht door Danielle »

Ik heb een la vol korsetten. Echte, met stalen baleinen enzo. Ik houd ze vooral voor feestjes. Ik vind ze niet het ultieme toonbeeld van vrouwelijkheid, als jongetje droeg ik ze ook al. Het geeft een mooie lijn en een goed postuur.

@Irene korsetten zijn geen lycra hemdjes maar als ze echt on comfortabel zijn zitten of passen ze gewoon niet goed.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
leslie
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 dec 2012, 19:46
Gender: Trans MtF

Re: Corset fun!

Bericht door leslie »

daarom ik had er eigenlijk het meeste last van toen ik anderhalf uur in de auto zat het continue recht op zitten en die druk op je onderrug
kleine stapjes grootse toekomst
Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2012, 00:34
Gender: Man
Locatie: Amsterdam

Re: Corset fun!

Bericht door Daniel »

Ik heb ooit korsetten gedragen, vind het nog steeds mooi bij anderen. Ik kocht ze dan bij large.nl. Zitten vrij goed en zijn in verhouding met andere sites goedkoop.
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Gebruikersavatar
MissJana
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2012, 18:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Corset fun!

Bericht door MissJana »

Leuk, er zijn er hier dus meer met een corset!
Mijn corsetten heb ik in Amsterdam laten maken, beiden met metalen baleinen, stevige busk voor en rijgsluiting achter. De eerste kocht ik al ver voor mijn coming-out en is een zogenaamd herencorset met taille, een wat korter model dat mijn taille aardig insnoeren kon en mij al een mooie houding gaf. Ook als Jana bleef ik dat leuk vinden dus mijn tweede maatwerk corset kwam al snel; een wat langer model tot onder de borst, vrouwelijker en strakker.. Door de iets bredere metalen busk voor is dit een echt stevig corset geworden maar na het indragen weer net zo comfortabel als altijd!
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: Corset fun!

Bericht door Aris »

Ik heb er nu stuk of 14 en er komen er nog meer bij, draag ze bijna dagelijks :)
Past ook bij rest van mijn kleding, en zo niet dan heb ik het er wel vaak een onder de kleding aan.
Vind het fantastisch.
Zijn bijna allemaal snoercorsetten dus met stalen baleinen, mooiste wat ik heb is van het engelse merk : What Katy did
Ik snoer ook echt in, heb nu taile van 65 cm , en is normaal 78
Heb taille onder en overborst corsetten en paar waspies :)
Aangezien ik ook in de victoriaanse kleding zit komen er dus steeds meer bij :)
hier bij een ( slechte ) foto, en dit is zeker niet alles :P
Afbeelding
Afbeelding
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
leslie
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 dec 2012, 19:46
Gender: Trans MtF

Re: Corset fun!

Bericht door leslie »

netjes netjes (stiekum een beetje jaloers) :P
kleine stapjes grootse toekomst
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: Corset fun!

Bericht door Aris »

thanx, ben blij en trots op mijn garderobe :)
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding