Ziekenhuizen voor endocrinologie?

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Ziekenhuizen voor endocrinologie?

Bericht door Verkaasd »

Hallo allemaal. Ik heb binnenkort mijn diagnostiek met psytrans (alle 5 gesprekken in juli) :doh: dus zit ik nu alvast te kijken voor ziekenhuizen die hormoonbehandeling doen met relatief korte wachttijden. Voor na de second opinion (augustus denk ik?, idk)

Ik weet al van maasstad en genderclinic [3 maanden]. Liefst in de buurt van de randstad ok tx bye
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Ziekenhuizen voor endocrinologie?

Bericht door Marije »

PsyTrans heeft een eigen lijst waar je uit mag kiezen. Zelf shoppen heeft niet zoveel zin. Maasstad is meestal het snelst en Sonja Teuben is fantastisch.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Yoshi
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2023, 16:41
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Ziekenhuizen voor endocrinologie?

Bericht door Yoshi »

Assen ziekenhuis is 6 weken wachtijd. Je moet voor de eerste afspraak al je bloed laten prikken, dan hebben ze meteen je bloedwaardes en als alles gezond is dan loop na je eerste afspraak meteen al met een recept voor hormonen naar buiten. Daarna elke 3 maanden vervolgafspraak, later 6 maanden en dan jaarlijks
Hij/hem
Transman
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Ziekenhuizen voor endocrinologie?

Bericht door Verkaasd »

Yoshi schreef: 02 jul 2023, 14:37 Assen ziekenhuis is 6 weken wachtijd. Je moet voor de eerste afspraak al je bloed laten prikken, dan hebben ze meteen je bloedwaardes en als alles gezond is dan loop na je eerste afspraak meteen al met een recept voor hormonen naar buiten. Daarna elke 3 maanden vervolgafspraak, later 6 maanden en dan jaarlijks
Hoe regel je die afspraak voor het prikken? Moet namelijk me weer ns mentaal voorbereiden op auw (zelfs met emla pleister) en een kromme arm die niet wilt strekken
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
Yoshi
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2023, 16:41
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Ziekenhuizen voor endocrinologie?

Bericht door Yoshi »

Verkaasd schreef: 02 jul 2023, 21:32
Yoshi schreef: 02 jul 2023, 14:37 Assen ziekenhuis is 6 weken wachtijd. Je moet voor de eerste afspraak al je bloed laten prikken, dan hebben ze meteen je bloedwaardes en als alles gezond is dan loop na je eerste afspraak meteen al met een recept voor hormonen naar buiten. Daarna elke 3 maanden vervolgafspraak, later 6 maanden en dan jaarlijks
Hoe regel je die afspraak voor het prikken? Moet namelijk me weer ns mentaal voorbereiden op auw (zelfs met emla pleister) en een kromme arm die niet wilt strekken
Zodra je verwezen wordt naar het ziekenhuis van Assen krijg je een brief in de bus met daarop een uitnodiging voor een afspraak bij de endocrinoloog, vaak ongeveer 6 weken na verwijzing. Maar je krijgt ook meteen een formulier in die zelfde brief voor het bloedprikken, dit moet je minimaal 2 weken voor de afspraak bij de endocrinoloog doen.

Het bloedprikken kan je dan zelf inplannen bij certe.nl bij een priklocatie bij jou in de buurt. Dan kom je daar op je zelf gekozen tijd om te prikken en dan lever je het formulier en dan regelen zij de rest. Maar dit staat dan ook allemaal wel uitgelegd in de brief die je krijgt van het ziekenhuis.
Hij/hem
Transman
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Ziekenhuizen voor endocrinologie?

Bericht door Verkaasd »

Yoshi schreef: 02 jul 2023, 22:20
Verkaasd schreef: 02 jul 2023, 21:32
Yoshi schreef: 02 jul 2023, 14:37 Assen ziekenhuis is 6 weken wachtijd. Je moet voor de eerste afspraak al je bloed laten prikken, dan hebben ze meteen je bloedwaardes en als alles gezond is dan loop na je eerste afspraak meteen al met een recept voor hormonen naar buiten. Daarna elke 3 maanden vervolgafspraak, later 6 maanden en dan jaarlijks
Hoe regel je die afspraak voor het prikken? Moet namelijk me weer ns mentaal voorbereiden op auw (zelfs met emla pleister) en een kromme arm die niet wilt strekken
Zodra je verwezen wordt naar het ziekenhuis van Assen krijg je een brief in de bus met daarop een uitnodiging voor een afspraak bij de endocrinoloog, vaak ongeveer 6 weken na verwijzing. Maar je krijgt ook meteen een formulier in die zelfde brief voor het bloedprikken, dit moet je minimaal 2 weken voor de afspraak bij de endocrinoloog doen.

Het bloedprikken kan je dan zelf inplannen bij certe.nl bij een priklocatie bij jou in de buurt. Dan kom je daar op je zelf gekozen tijd om te prikken en dan lever je het formulier en dan regelen zij de rest. Maar dit staat dan ook allemaal wel uitgelegd in de brief die je krijgt van het ziekenhuis.
Thx maar ik ga sowieso niet naar assen

Das te ver :?
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
enbyent
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 dec 2022, 22:41
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Hen/hun

Re: Ziekenhuizen voor endocrinologie?

Bericht door enbyent »

Ik zit ook bij Psytrans en heb aanstaande maandag mijn second opinion. Op die dag heb ik ook een afspraak met mijn behandelaar van Psytrans waar ik mijn voorkeur moet gaan uitspreken qua vervolg.

Psytrans geeft je een lijst met ziekenhuizen waar je terecht kunt, die overeen komt met de lijst die op de website staat. Wel moet ik daarbij zeggen dat in de lijst die mij (mondeling) werd gegeven het HaGa ziekenhuis niet werd genoemd, terwijl die wel op de website staat..

Als je je wil beperken tot de randstad ben je gebonden aan het Maasstad ziekenhuis. Ik ga navragen of HaGa ook nog een optie is (want ook ik woon in de randstad) en zou je aanraden dat zelf ook even te doen :)
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Ziekenhuizen voor endocrinologie?

Bericht door Marije »

Het is ECHT niet erg om "gebonden" te zijn aan het Maasstad. Ze zijn daar fantastisch, doen niet moeilijk over DYI en ook niet als je via GenderGP progesteron erbij doet. Echt, ik rijd vanuit oost Nederland met een glimlach op mijn gezicht naar Rotterdam om met Sonja te praten.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Ziekenhuizen voor endocrinologie?

Bericht door Verkaasd »

Marije schreef: 04 jul 2023, 18:49 Het is ECHT niet erg om "gebonden" te zijn aan het Maasstad. Ze zijn daar fantastisch, doen niet moeilijk over DYI en ook niet als je via GenderGP progesteron erbij doet. Echt, ik rijd vanuit oost Nederland met een glimlach op mijn gezicht naar Rotterdam om met Sonja te praten.
Progesteron hoef ik niet dat maak ik jammer genoeg zelf al aan <3 maar thank you
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Ziekenhuizen voor endocrinologie?

Bericht door Daan_3 »

Ik had ook gevraagd over het HaGa, maar die staat blijkbaar niet goed bekend? Het werd mij in ieder geval afgeraden.