Kan iemand mij in eenvoudige bewoordingen de waarden van Estradiol uitleggen?
-
- Voornaamwoorden: she/they
Kan iemand mij in eenvoudige bewoordingen de waarden van Estradiol uitleggen?
Kan iemand mij in eenvoudige bewoordingen de waarden van Estradiol uitleggen? Ik heb ernstige discalculie en krijg die E-waarden gewoon niet op mijn pleisters. Er staat 100 yg/24 uur / 8 mg/40 cm2. Waarom zijn er twee waarden van 100 en 8? Is dit ook een normale startdosis? Zijn er hogere doseringen bij pleisters of moet ik dan twee pleisters tegelijk innemen?
-
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Kan iemand mij in eenvoudige bewoordingen de waarden van Estradiol uitleggen?
De eerste waarde is de hoeveelheid oestrogeen die per 24 uur wordt afgegeven.
De tweede waarde is de hoeveelheid oestrogeen die in de pleister aanwezig is bij een oppervlakte van 40 vierkante centimeter.
Vrij vertaald is de eerste waarde hoeveel water er per dag uit een voorraadvat door een kraantje gaat wat een klein stukje open staat en is de tweede waarde de totale inhoud van het voorraadvat.
Mocht ik het verkeerd hebben uitgelegd dan lees ik dat graag.
Heb deze pleisters nooit gebruikt en kan daarom niets zeggen over wat een gebruikelijke dosis is.
De tweede waarde is de hoeveelheid oestrogeen die in de pleister aanwezig is bij een oppervlakte van 40 vierkante centimeter.
Vrij vertaald is de eerste waarde hoeveel water er per dag uit een voorraadvat door een kraantje gaat wat een klein stukje open staat en is de tweede waarde de totale inhoud van het voorraadvat.
Mocht ik het verkeerd hebben uitgelegd dan lees ik dat graag.
Heb deze pleisters nooit gebruikt en kan daarom niets zeggen over wat een gebruikelijke dosis is.
-
Re: Kan iemand mij in eenvoudige bewoordingen de waarden van Estradiol uitleggen?
Ik doe alsof ik het begrijp Ik ben gewoon in de war waarom er 100 mg over 24 uur staat, terwijl er maar 8 mg op een pleister van 40 cm2 zit
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Er staat 100 microgram, dat past 80 keer in 8 milligram
-
Ik vertrouw gewoon op het systeem en dat wat ik ook gebruik, het beste voor mij is. Ongeveer twee maanden geleden belde ik mijn endocrinoloog en vroeg haar naar die cijfers en ze legde het twee keer uit en ik snapte het nog steeds niet (ik zei dat ik het snapte). Ik wilde het niet uitrekken
-
Ik vroeg haar ook naar de meest duurzame versie van HRT-medicatie, omdat ik zag dat je met alle drie de varianten gel, spray of pleisters anders met plastic afval eindigt. De eerste twee opties hebben waarschijnlijk betere kansen op recycling.
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Volgens mij zou afval van medicatie eigenlijk bij het klein chemisch afval moeten.
Groetjes Laura
-
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Het afval van Lenzetto vind ik eigenlijk verschrikkelijk, vooral de hoeveelheid. Maar het werkt bij míj het beste, lijkt het. Ik verzamel dus de boel en lever het maar bij de apotheek in, om het in ieder geval zichtbaar te houden. Kans is groot dat medicijnverpakkingen in de vuilverbranding terecht komen.
Ik snap niet dat ze niet een vergelijkbaar systeem als bij astmamedicïjnen gebruiken, dat je het trechtertje houdt en alleen de flesjes vloeistof moet verwisselen...
Ik snap niet dat ze niet een vergelijkbaar systeem als bij astmamedicïjnen gebruiken, dat je het trechtertje houdt en alleen de flesjes vloeistof moet verwisselen...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]