Uitstapjes

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
janine2363

Uitstapjes

Bericht door janine2363 »

Omdat ik 2 weken vakantie had genomen had ik ook wat meer tijd voor mijzelf, gewoon een
paar dagjes op stap.

Donderdag was ik eerst naar Mariposa in A'dam gegaan, voor euh, "onderhoud" aan mijn C-cup.
Perfectionistische trekjes hebben heeft zo zijn nadelen. Hoewel er bij hen een tramlijn naar CS
langloopt en Mokum toch een van favoriete steden is, leek me 3 kwartier boemelen me net iets
te veel van het goede, dus ben ik naar Leiden gegaan, je kon (& kan) makkelijk net buiten het
centrum parkeren. Meer dan 20 jaar geleden dat ik er voor het laatst was, maar het was nog als
gisteren, da's een voordeel van een goed geheugen & het geluk voor de jongen die mij de weg
naar het station vroeg (hij mag hopen dat mijn geheugen zo goed is als ik het mij herinner ;-))

Uiteindelijk neergestreken in een cafe aan 'n gracht voor een "drunch" (als een brunch tussen
"breakfast" & "lunch" inzit, dan ...) en een glaasje rood. Het nadeel van Nederland is dat je
behoorlijk wat lef nodig moet hebben om wijn te bestellen. Het voordeel is dan wel weer dat
je makkelijk aanspraak heb.

Ik weet of het mijn gedachten waren, of dat mijn gezicht apart stond door de wijn, maar er
schoven 2 dames (een koppeltje zo bleek) bij mij aan tafel, zo van: "Hey alles goed ?". Toen
zeker. Daar zijn cafés natuurlijk voor bedoelt, maar het blijft een plezierige verrassing.

Vrijdag met het hele gezin naar Heerlen gegaan, ben er achter komen dat je daar kan skiën,
niet dat je mij nog op de latten krijg, maar voor de kleine monsters was het een verrassing.
Daar vlak bij woont ook een vriendin die mij echt kent, met de hele bups, haar man ook, gaan
eten. Voor mijn partner was dat bijzonder want ze moet nog vertrouwd raken met mij en om
gewoon gezellig uit te gaan met mijn vriendin erbij, dat helpt om de cirkel te sluiten
Petra-S

Re: Uitstapjes

Bericht door Petra-S »

Dan was je bj mij in de buurt, ik woon in Hoensbroek, een deel van Heerlen. :-).

Mooi dat in Steden als Leiden je als transgender zo gemakkelijk contact krijgt. Dat gaat hier toch moeilijker heb ik de indruk.

Groetjes,
Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
andreagen

Bericht door andreagen »

Petra, dat heeft er mee te maken ,dat wij in het van ouds her katholieke zuiden wonen. Maar geleidelijk aan komt dat vanzelf, is mijn ervaring. Gewoon de tijd zijn beloop laten.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

tsja calvinisten zijn veel makkelijker ? guess not
Je moet het gewoon zelf doen hoor
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
janine2363

>> Petra, dat heeft er mee te maken ,dat wij in het van ouds her katholieke zuiden wonen
Weet niet, ik ga ook vaak/graag naar Hasselt, Belgisch Limburg. OK, daar zal ik niet snel
direct aangesproken worden zoals in Leiden, maar mensen spreken terug als ik hen aanspreek

Het was wel zo, dat ik op dat moment niet in de stemming was om zelf iemand aan te spreken
en dat maakte het zo leuk natuurlijk. Al is het wel weer zo, dat door zo uit te gaan je toch
uitstraalt van "ik ben aanspreekbaar", als je introvert ben i.p.v. extravert dan is dat veel
moeilijker.

Janine

P.S. Wat ook scheelt, de dames in kwestie waren hoog opgeleid, hadden in Leiden gestudeerd,
psychologie nog wel. Misschien waren ze wel aan het overwerken ;-) en ze waren een koppel,
dat maakte de drempel ook lager.

Kijk, hier gaat mijn rationele ik weer, zucht. Ik kan ook gewoon zeggen dat zonder die twee
mijn dag veel minder kleurig was geweest. Het waren echt lieve mensen.
janine2363

Heb de ingeving gehad om mijn vakantie dagen te gebruiken om af en toe door de week een
dag vrij te hebben. Ben de laatste woensdag naar Breda geweest (om in 'n schoenenwinkel
te leren dat de winkel die ook mijn maat heeft in Tilburg zit, OK, volgende keer Tilburg ;-)

Het cafe aan de markt waar ik uiteindelijk neerstreek, deed iets in mijn gedachten knagen,
maar wat ? ... Ik was per toeval dus in de Sam Sam gaan zitten. Dus ik heb daarvan twee
dingen geleerd
1. Ik weet nu met mijn ogen dicht een Van Emma/Eva's avonden vinden (mocht het er ooit van komen)
2. Neem geen Cabernet Sauvignon (Of neem er meer dan twee ;-)

Op de weg terug had ik ook nog een toevallige ontmoeting. Het hele (lange) verhaal is voor een
andere keer, maar ik was op de parking aan de E19 richting Brussel en werd aangesproken. Da's
op zo'n locatie (en tegen middernacht) niet altijd goed nieuws, dus ik reageerde wat snibbig.
Geheel onterecht bleek, want ik ben nu uitgenodigd voor het verjaardagsfeest van "W" een
vlotte Antwerpenaar die zichzelf als CD ziet (maar van hoe hij over zichzelf sprak, gaat 't denk
ik en ietsje verder als dat). Da's mooi want ik hou van feestjes (en ik hoop dat hij/zij van chocola
houdt, want dat ga ik meenemen ;-)
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

wat is CD?
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ender schreef:wat is CD?
cross-dresser denk ik
meerdere zakken met zaagsel