de vlinder

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Nienke

de vlinder

Bericht door Nienke »

Best wel een apart iets wat ik vandaag mee maakte..

Ik had een aantal oude foto's gevonden van toen ik 29 was en mij een aantal avonden heb gekleed als vrouw binnenshuis, dit heb ik 14 jaar die daarop volgde niet gedaan omdat ik dingen in mijn dagelijks leven had geintrigeert wat mij enig balans gaf.
Ik zat toen aan een Titel te denken, want ik wil dit boek aan gaan vullen met nu en naar de toekomst, dat ik iets heb om later op terug te kunnen kijken.
Ik zat aan "het begin van een vlinder" te denken, omdat dit punt in mijn leven ook een groot deel heeft losgemaakt bij mijzelf, toen ik 29 was zat ik in de fase dat ik mijzelf niet accepteerde om meerdere redenen, schaamde mij voor de buitenwereld anders te zijn...
Maar goed "Het begin van een vlinder"... ik had al een plakvlindertje opgeplakt en een foto van mijzelf waarin ik aan een bloem sta te ruiken.
Roept mijn vrouw van boven, Nienke kom vlug naar boven, er is hier een vlinder aan het overwinteren.
Een mooie blauwe zwarte, ik vond het heel bijzonder, ik zit ook al een tijd te denken aan een tattoo, iets wat ik nooit wilde, maar nu wil ik eigenlijk iets hebben wat voor deze fase in mijn leven staat, dacht eerst aan een ontkiemdende bloem, maar denk nu eigenlijk aan een vlinder.
Juist omdat die van Rups ontpopt in iets mooi's..
Ik dacht ik deel dit met jullie, ben normaal nooit spooky maar vondt dit bijna niet meer op toeval berusten... zet je toch wel weer aan het denken.... :hug:
Elise

Re: de vlinder

Bericht door Elise »

Bijzonder mooi toeval! :) Of misschien wel niet? :D
janine2363

Bericht door janine2363 »

:-)

Ik heb een verhaaltje over een vis (als een vlinder, maar dan met minder letters)

Mijn moeder had een hanger: Een zilveren vis, net echt, met een staart in segmenten die kunnen
bewegen en een bek die opent (om wat parfum in te doen), een juweel dat echt alleen maar
voor een vrouw bedoelt is.

Ik was altijd helemaal gefascineerd door die hanger, en dat terwijl ik eigenlijk helemaal niks met
vissen heb (behalve als poezenvoer misschien, ben zeker gek op poezen ;-)

Enfin, toen ze overleed werden haar juwelen verdeeld en ik durfde toen eigenlijk niet om de vis
te vragen. Ik dacht dan ook dat ie echt helemaal weg was, verdwenen in de "bling" verzameling van
mijn zus.

Tot een paar maanden geleden. Mijn partner zei: "Ik heb nog iets voor je. Je moeder had deze
hanger indertijd aan mij doorgegeven, maar er specifiek bij gezegd dat hij voor jou bedoelt was".
(ze had hem niet eerder doorgegeven omdat ze toen nog niet kon begrijpen wat ik met zo'n
hanger zou moeten)

Een bijzonder mooi toeval? ... of misschien toch wel niet ...

Ik heb hem in ieder geval nu om, zo'n mooi ding :-)

Janine
janine2363

Ik had dit eerder moeten schrijven / zeggen. Ik zit nu te snotteren achter mijn computertje hier op mijn werk
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Een knuf lieverd, waarschijnlijk was dit moment ook voorbestemd... :hug2:
Nienke

Bericht door Nienke »

Heel bijzonder Janine, dank voor het delen van je verhaal.
janine2363

Nienke schreef:Heel bijzonder Janine, dank voor het delen van je verhaal.
Integendeel, het was jouw vlinder die de delen van het verhaal bij elkaar fladderde
(jouw vlinder is vast zo'n "chaos" beest, ergens in de wereld zijn nu dingen aan het
omwaaien, en oh, eh, oeps, da's zo te zien hier in mijn bureau ;-))
Venusss
Voornaamwoorden: Vrouw

Bericht door Venusss »

Mooi verhaal en ik ben helemaal ontroerd door het :hbeat: topic

:sci-fi-beamup:
Maximus1991

Bericht door Maximus1991 »

Prachtig <3 Heb ook iets met een vlinder, maar dan vanwege t overlijden van mn beste vriendin die zei: Ik ben de vlinder op je voet... en daar is 3 x een vlinder op geland in de zomer... wat heel bijzonder is, dus wou daar wellicht ook iets mee doen bij mn tattoo artiest
:whistle: Intelligence is sexy :whistle: :hbeat: you need 2 sides of a story to make conclusions that makes sense :think:
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik heb zelf een tattoo van een vlinder en ben er 4 jaar na het zetten nog steeds tevreden mee :)

En het mooie is dat ze universeel zijn, dat ze nooit vervelen of uit de mode raken juist vanwege de mooie metaforen en verhalen die ze oproepen... Het is (naast mijn aardbei) de tattoo die mensen het meest aan spreekt/het mooist vinden...
meerdere zakken met zaagsel