Uitstapjes

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Alexandra

Re: Uitstapjes

Bericht door Alexandra »

Ligt er inderdaad aan hoe je bent... en niet aan waar je woont denk ik.

Ik ben zelf niet zo van de aanspraak. Nooit geweest. Heb het geprobeerd te veranderen, in de tijd waarin we dachten dat alles maakbaar was, maar het heeft niks geholpen. Ik geloof er niet in dat je jezelf kunt veranderen. En met jezelf bedoel ik dan echt die diepe kern, ziel, geest, of hoe dan ook. Hoe meer je dat probeert, hoe moeilijker je het voor jezelf maakt.

Ik vind het bijvoorbeeld verschrikkelijk om in een groep aanwezig te zijn. Echt weerzinwekkend. Zo erg dat ik dan gewoon wegloop. Ik ben op mijn best alleen, of met 1 hooguit 2 mensen. Hoe minder, hoe prettiger ik me voel. Zo ver ik me kan herinneren heb ik dat altijd al gehad. Als kind al. Zat de hele familie achter de TV, dan zat ik boven op mijn kamer boeken te lezen en muziek te maken. En dat doe ik nu nog. Is niks aan te veranderen. Maar ik ben ook weer niet introvert in die zin dat ik niks durf of zo, gewoon een eigenheimer, einzelganger, zelfstandig. Ik heb eigenlijk niemand nodig voor iets. Maar als ik contact zoek, dan ben ik niet verlegen. Soms juist zeer uitgaand en extrovert. Gewoon mezelf. Valt niks aan te doen.

Ik heb in de afgelopen 10 jaar, misschien 5 of 6, mensen over de vloer gehad. En was blij toen ze weg gingen. :lol: kost teveel energie. Ik zie nooit iemand. Ook word ik nooit gebeld. Onlangs is mijn beltegoed en mijn 06 nummer bijna verlopen, of ik even wilde opwaarderen, omdat ze mijn nummer wilden afsluiten. ;) :whistle: dus even 5 eipo's erop gezet, en ik kan weer een jaar vooruit.

TV kijken doe ik al 8 jaar niet meer. Misschien al langer. Weet het niet meer. Heb vorig jaar, 1 jaar zonder internet geleefd, en dat beviel me zo goed dat ik dit jaar weer mijn internetaansluiting ga opheffen. Teveel afleiding. Teveel negativiteit. In dat jaar zonder internet was ik behoorlijk productief, en dat mis ik. Dus ja, ik kan behoorlijk goed alleen zijn!
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
janine2363

Bericht door janine2363 »

Alexandra schreef:Ligt er inderdaad aan hoe je bent...
Dan zou je mijn zus kunnen zijn ;-)

Ik heb ook altijd geloofd dat alles realiseerbaar is, aan een kant doordat ik een goed IQ heb en ik heel veel tijd van mijn leven heb gestoken in kennis verzamelen, ik wil alles weten en begrijpen en dan maken, verbeteren. "Against all odds" als het moet en dus kon ik ook voor veel dingen vechten. Tot ik mij recent realiseerde dat ik dat eigenlijk was kwijtgeraakt. Mijn kennis verzamelen en gebruiken (ook voor anderen) was verandert in een excuus om in een hoekje te blijven zitten en er niet uit te willen komen.

TV kijken ben ik mee gestopt toen Monty-Python en Blackadder uitzendingen stopten, er is inderdaad niet veel te zien dat de moeite waard is

Ik vind het niet erg om tussen heel veel mensen te staan, of zelf voor heel veel mensen te presenteren, maar daar is een caveat, ik ben zo extravert dat ik helemaal transparant ben, het maakt niet uit wat die mensen zouden doen of vinden, het gaat helemaal door mij heen (niet langs !) maar desondanks raakt het me niet. Of misschien is het toch "langs" dat met m'n echte ik, samenperst als de kern van een atoom, zoveel kleiner als het geheel, er maar een hele kleine kans is dat een "deeltje" de kern raakt. (grappig toch hoe snel metaforen kunnen veranderen van tuinplanten naar kernfysica)

Ik heb altijd veel mensen gekend en die maken vaak groepjes. Niet ik, ik hoor bij geen enkel groepje en in die zin ben ik ook best alleen, ik heb niet veel echte vrienden: Een Eigenheimer, einzelgänger dat ben ik ook. Maar wel eentje die nu steeds meer van de omgeving voelt zowel leuke als minder leuke dingen, maar daarvan geniet ;-)
janine2363

Ik had gisteren een blind date...

Moet je weten dat het zeer uitzonderlijk is dat ik ergens nerveus ver ben. Nerveus als nagelbijtend, zenuw trekjes, vingers op tafel trommelend, niet gewoon wat onzeker of wat gespannen. Ik raakte bijna lichtjes in paniek bij het aandoen van mijn borst protheses. Normaal is dat "plop"... "aaaahhhh", zit goed. Nu was het "Argh", zit niet goed, "schuif", nog niet, BH bandjes irriteerden. Ik was even bang dat de magie uitgewerkt was. Make-up opdoen in die toestand was ook een ramp, normaal heel relaxend, nu was het, ook doordat het met een lamp in de auto lastig was door schaduwen (kwam van mijn werk) eerder. "Owowow, dit gaat nooit goed, dan maar desperate measures... Splash" dikke laag, oogje er op tekenen en weg voor ik met een penseel een oogbal op een stokje prik. Zou het toch een beetje komen doordat ik er goed uitwilde zien? "Je voudrais vraiment qu'on me regarde comme une jolie femme" !

Ik was gelukkig wel op tijd op de bestemming, sinds ik in Zwitserland gewoond heb, ben ik allergisch voor te laat komen, anders had ik waarschijnlijk van de zenuwen door de muur van het restaurant hebben kunnen lopen in plaats van de deur.

Het was al wel gezellig druk en de mensen in het restaurant waren heel aardig en mijn borstjes zaten opeens toch weer lekker als vanouds. Oefff, het lukte mezelf om de afspraak naam te herinneren (ik onthou nooit namen, en onthou ook niet om ze op te schrijven en zelf als; Ik kan mijn eigen handschrift niet lezen). Enfin, ik zit glaasje port voor me en op dat moment ...

... Hallo ?! ...

Ik kijk op. "Oh, hallo J.J. leuk je te zien. Kom zitten"

Hey, J.J., ik vond het echt enorm leuk, wat ben jij een toffe vrouw (Ben door de zenuwen alleen wel vergeten de chocolaatjes te geven die ik meegenomen had, sorry).

Janine
JacquelineM

Bericht door JacquelineM »

Hoi Alexandra en Janine,

leef met jullie mee hoor; 'you're not alone'. Ben ongeveer net zo 'erg'. Woon al jaren alleen, krijg nooit visite of telefoon, maar ik vind het prima zo. Alleen als ik alleen ben heb ik de rust om mezelf intens gelukkig te kunnen voelen. TV kijken doe ik vrijwel nooit, maar internet zou ik alleen al vanwege de internetfora en internetradio niet kunnen missen, normaliter nog geen dag.

Met de stress valt het in een kleine groep (2-3 mensen) mee, maar zelfs dat wil ik niet teveel. Het kost me ongelooflijk veel energie. Professioneel een presentatie of excursie verzorgen voor een grote groep mensen doet me niets. Ik ben dan 'de leider' en dat gaat me goed af.
Maar nergens voel ik mij eenzamer dan temidden van een grote groep mensen of menigte. Ik voel dan spontaan vluchtgedrag opkomen. Ga dan ook vrijwel nooit uit, met eigenlijk maar één uitzondering: op 8 mei 2016 ben ik voor het eerst van mijn leven in een café geweest, en wel Te Pas in Amersfoort, het transgendercafé. Dat is zo'n beetje traditie geworden. Onder elkaar met gelijkgestemden. Ik heb daar heel veel geleerd en informatie opgedaan. En een paar leuke mensen leren kennen. In een normaal café praten mensen over dingen waar ik geen verstand van heb en me niets interesseren, en wat ik wel leuk vind interesseert verder niemand. Sociale contacten die ik heb verlopen allemaal in de kleedkamers van (dans-en yoga) studio's en de fysiopraktijk.

En af en toe als er iets leuks te doen is probeer ik daar bij te zijn, zoals de opmaakcursus die Linda (Wiggeltje) onlangs had geregeld bij Douglas in Den Haag :-) .

Lieve groet van Jacqueline.
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Leuk dat je JJ hebt ontmoet, Janine!
janine2363

Ender schreef:Leuk dat je JJ hebt ontmoet, Janine!
:-) zeker ! Maar ik denk dat we vandaag niet veel meer van haar zullen horen, want ze heeft nu vast heel erg veel pijn aan haar oren :-)
(ik heb geen aan/uit, nog volume knop)
EmmaJJ

Bericht door EmmaJJ »

Ja, het was leuk! dank je Jeanine!

Weer een drempel over, in mijn eigen dorp in een jurk over straat. En ik voelde me goed.
Alexandra

Bericht door Alexandra »

janine2363 schreef:
Alexandra schreef:Ligt er inderdaad aan hoe je bent...
Dan zou je mijn zus kunnen zijn ;-)

Ik heb ook altijd geloofd dat alles realiseerbaar is, aan een kant doordat ik een goed IQ heb en ik heel veel tijd van mijn leven heb gestoken in kennis verzamelen, ik wil alles weten en begrijpen en dan maken, verbeteren. "Against all odds" als het moet en dus kon ik ook voor veel dingen vechten. Tot ik mij recent realiseerde dat ik dat eigenlijk was kwijtgeraakt. Mijn kennis verzamelen en gebruiken (ook voor anderen) was verandert in een excuus om in een hoekje te blijven zitten en er niet uit te willen komen.

TV kijken ben ik mee gestopt toen Monty-Python en Blackadder uitzendingen stopten, er is inderdaad niet veel te zien dat de moeite waard is

Ik vind het niet erg om tussen heel veel mensen te staan, of zelf voor heel veel mensen te presenteren, maar daar is een caveat, ik ben zo extravert dat ik helemaal transparant ben, het maakt niet uit wat die mensen zouden doen of vinden, het gaat helemaal door mij heen (niet langs !) maar desondanks raakt het me niet. Of misschien is het toch "langs" dat met m'n echte ik, samenperst als de kern van een atoom, zoveel kleiner als het geheel, er maar een hele kleine kans is dat een "deeltje" de kern raakt. (grappig toch hoe snel metaforen kunnen veranderen van tuinplanten naar kernfysica)

Ik heb altijd veel mensen gekend en die maken vaak groepjes. Niet ik, ik hoor bij geen enkel groepje en in die zin ben ik ook best alleen, ik heb niet veel echte vrienden: Een Eigenheimer, einzelgänger dat ben ik ook. Maar wel eentje die nu steeds meer van de omgeving voelt zowel leuke als minder leuke dingen, maar daarvan geniet ;-)

Kortom, we leven teveel in ons hoofd...

Het is typisch hoe de geest in staat is het lichaam gevangen te houden, in plaats van andersom... over metaforen gesproken...

Monty-Python en Blackadder +1 level up!
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb