Of een kliniek die ervaring heeft met transgenders en contracten met de zorgverzekeringen heeft.Laura2021 schreef: 05 sep 2025, 19:13Lotte, zorg dat je zelf de procedure/eisen weet van de zorgverzekeraar voordat je begint.Lotte Devoné schreef: 05 sep 2025, 16:57 Gewoon een vraag hier m.b.t. het financiële aspect.
Wat ik opmaak uit de berichten hier is dat men de behandelingen zelf betaald, (Corect me if i'm wrong.) En dat het ook best prijzig is. Ik ben 100% afgekeurd en afhankelijk van een uitkering. Dure behandelingen zijn voor mij dus geen optie helaas.
Zijn er voor zover jullie weten mogelijkheden om dit soort behandelingen vergoed te krijgen via de zorgverzekeraar?
In mijn geval heeft de laserkliniek vergeten foto's te maken voor de start. De zorgverzekeraar weigert de kosten te vergoeden ondanks de juiste verwijzing van DV (De Vaart).
Laser ontharing ervaring: een JMH tip
-
DominiqueB
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Laser ontharing ervaring: een JMH tip
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Sorry ik drukte mij wat onhandig uit, ik zei meestal niet nodig en vergat te zeggen meestal gaat het weg door de HRT. HRT afwachten is in alle gevallen met beperkte financiele middelen aan te bevelen.Frederieke schreef: 05 sep 2025, 18:38Was dat "vanzelf" verdwijnen door HRT maar waar...Irene_de_Vreede schreef: 05 sep 2025, 17:01 lichaam wordt nooit vergoed maar is meestal ook niet nodig omdat dat verdwijnt door de HRT.
Ik was maar wat blij met de laserontharing op mijn armen, benen, oksels, buik, rug, etc. Made my life a lot easier zeg maar. Kostte wel een lieve duit, maar ja. Alles beter dan elke dag aan de gang met scheergerei.
Irene
-
Laura2021
Ze hebben ervaring met transgenders en hebben contracten met zorgverzekeraars, ook die van mij en toch ging het fout. Ergens ben ik naïef geweest vandaar dat ik Lotte waarschuwde.DominiqueB schreef: 05 sep 2025, 19:33
Of een kliniek die ervaring heeft met transgenders en contracten met de zorgverzekeringen heeft.
Groetjes Laura 
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Na flink wat jaren wel een vergoeding te hebben gehad voor zowel laser ontharing als elektrische epilatie heeft men de vergoeding stopgezet omdat men vond dat het wel genoeg was geweest. Sindsdien betaal ik de epilatiesessies uit eigen portemonnee.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
-
Marica
- Voornaamwoorden: Hun / Henne
Mij is door de laser ontharing bij Cosmetique Totaal verteld dat lichte haren niet weg te krijgen zijn met een laser. Electrsiche epilatie is dan nog het enige wat helpt.DominiqueB schreef: 01 mei 2024, 22:56 Ik heb de behandelingen bij huidtotaal en die werken met een MeDioStar monolith diodelaser. en daar kunnen ze zowel lichte als donkere haren mee aanpakken.
Maa de techniek staat voor niets, ik zou hier graag wat meer over horen van die MeDioStar monolith diodelaser. Want bij mij rest alleen nog witte haren op hals en kin-lippen. Ik kan makkelijk een dag overslaan wat dat bedreft voor het zichtbaar wordt.
Maar toch wil ik van die haren af.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
-
DominiqueB
Dan kun je ze het beste het vragen, en kijken of er een kliniek in Noorwegen is die dat heeft.Marica schreef: 06 sep 2025, 09:57Mij is door de laser ontharing bij Cosmetique Totaal verteld dat lichte haren niet weg te krijgen zijn met een laser. Electrsiche epilatie is dan nog het enige wat helpt.DominiqueB schreef: 01 mei 2024, 22:56 Ik heb de behandelingen bij huidtotaal en die werken met een MeDioStar monolith diodelaser. en daar kunnen ze zowel lichte als donkere haren mee aanpakken.
Maa de techniek staat voor niets, ik zou hier graag wat meer over horen van die MeDioStar monolith diodelaser. Want bij mij rest alleen nog witte haren op hals en kin-lippen. Ik kan makkelijk een dag overslaan wat dat bedreft voor het zichtbaar wordt.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
-
Marica
- Voornaamwoorden: Hun / Henne
Ik heb de dichtsbijzijnde een mailtje gestuurd, dus afwachten. Dichtbij? Een dik uur rijden vanaf huis.DominiqueB schreef: 07 sep 2025, 10:06Dan kun je ze het beste het vragen, en kijken of er een kliniek in Noorwegen is die dat heeft.Marica schreef: 06 sep 2025, 09:57Mij is door de laser ontharing bij Cosmetique Totaal verteld dat lichte haren niet weg te krijgen zijn met een laser. Electrsiche epilatie is dan nog het enige wat helpt.DominiqueB schreef: 01 mei 2024, 22:56 Ik heb de behandelingen bij huidtotaal en die werken met een MeDioStar monolith diodelaser. en daar kunnen ze zowel lichte als donkere haren mee aanpakken.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
-
Willemijn
Witte haren zijn niet weg te laseren, haren moeten nog minimaal 10% kleur bevatten. Baard was helaas al te grijs voor effectieve behandeling.
Zelf betaal ik alle te laseren andere zones zoals buik, armen borst rug.
Bij mijn verzekering wordt enkel baard ontharen vergoed. Andere lichaams zones moet ik dus zelf betalen.
Zelf betaal ik alle te laseren andere zones zoals buik, armen borst rug.
Bij mijn verzekering wordt enkel baard ontharen vergoed. Andere lichaams zones moet ik dus zelf betalen.
vrouw met piemel
-
CarlaJansen
Ach, een oude topic van mij is weer leven ingeblazen.
Voel me dus verplicht om te melden dat die super laser van JMH bij de hardnekkige zwarte haren onder de neus, rondom de mond en op de kin na enige maanden niet meer effect had dan de andere laser, een soprano nogwat. Duurde alleen wel langer voor ze terug kwamen.
Bij elektrische epilatie bij JMH vonden ze mijn witte haren te doorzichtig en te moeilijk te zien.
Ben dus nu weer een paar klinieken en huidtherapeutes verder (huh? ze stoppen soms zomaar of vertrekken naar een verre vestiging) en nu lijkt het vlot te gaan… afkloppen.
Voel me dus verplicht om te melden dat die super laser van JMH bij de hardnekkige zwarte haren onder de neus, rondom de mond en op de kin na enige maanden niet meer effect had dan de andere laser, een soprano nogwat. Duurde alleen wel langer voor ze terug kwamen.
Bij elektrische epilatie bij JMH vonden ze mijn witte haren te doorzichtig en te moeilijk te zien.
Ben dus nu weer een paar klinieken en huidtherapeutes verder (huh? ze stoppen soms zomaar of vertrekken naar een verre vestiging) en nu lijkt het vlot te gaan… afkloppen.