Wanneer je een binaire transitie ingaat is het voor velen uiteindelijk fijn om 100% ongestoord in het wensgeslacht te leven.
Als iemand, bijvoorbeeld in een restaurant of op school door heeft dat je geboortegeslacht afwijkt van je wensgeslacht ben je "geclocked"... of gewoon "geklokt"
De angst is, als ik naar mezelf kijk, dat mensen je vanaf dat moment anders behandelen, of rare vragen gaan stellen.
Geclocked worden
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Geclocked worden
-
HetGevoel
Ik snap hem. Wel een gek woord.Marije schreef: 06 okt 2025, 07:18 Wanneer je een binaire transitie ingaat is het voor velen uiteindelijk fijn om 100% ongestoord in het wensgeslacht te leven.
Als iemand, bijvoorbeeld in een restaurant of op school door heeft dat je geboortegeslacht afwijkt van je wensgeslacht ben je "geclocked"... of gewoon "geklokt"
De angst is, als ik naar mezelf kijk, dat mensen je vanaf dat moment anders behandelen, of rare vragen gaan stellen.
Ik denk dat ik dan constant geclocked wordt.
Vreselijk.
-
DominiqueB
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
De grootste angst zit tussen de oren. geloof me daar moet je zelf over heen groeien.HetGevoel schreef: 07 okt 2025, 01:30Ik snap hem. Wel een gek woord.Marije schreef: 06 okt 2025, 07:18 Wanneer je een binaire transitie ingaat is het voor velen uiteindelijk fijn om 100% ongestoord in het wensgeslacht te leven.
Ik denk dat ik dan constant geclocked wordt.
Vreselijk.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
-
Camilla
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik word "geclocked" en ik krijg beledigingen zoals "gayvoeltvrouw" meestal door hetero koppels op straat. Dat gebeurt bijna altijd. Als ik een groep jongens op straat tegekom of mensen die alleen lopen dan is alles prima. Koppels kijken me altijd aan en zeggen altijd iets.
Ik voel me zeer oncomfortabel als ik op straat moet lopen, zeker op plekken met veel koppels/gezinnen. Fietsen is niet zo erg. In bars/nachtclubs is het altijd prima.
Ik voel me zeer oncomfortabel als ik op straat moet lopen, zeker op plekken met veel koppels/gezinnen. Fietsen is niet zo erg. In bars/nachtclubs is het altijd prima.
Never give up!
-
Sweet Kayleigh
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik wordt heel vaak geclocked en dat komt vooral omdat ik wat uiterlijk betreft een geleidelijke transitie onderga. Ik denk dat iedereen ziet dat ik anders ben en zeker als ik behoorlijk vrouwelijk ben gekleed hoor ik altijd van mijn vrouw dat mensen het opvalt of naar mij kijken. Ik heb er zelf eigenlijk geen last van en krijg ook geen opmerkingen. Hier in Friesland lijkt het erop dat ze misschien iets vinden maar niets zeggen.
Maar ook gisteren in het stadion bij mijn club weet ik dat het opvalt, maar hoor ik ook niets.
Maar ook gisteren in het stadion bij mijn club weet ik dat het opvalt, maar hoor ik ook niets.
Jezelf zijn..is het mooiste cadeau dat je jezelf kunt geven:hbeat:
28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans