Ach ja, dit heb ik ook doorlopen freya. Na de coming out kwam ik in een soort meisjes puberteit terecht. En dan ben je 67.
Heb toen ook in de euforie dingen gekocht die ik nooit heb gedragen buiten het huis. Het is een fase die wel meer mensen door maken denk ik.
Gender-blijheid
-
Willemijn
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Gender-blijheid
vrouw met piemel
-
Sweet Kayleigh
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Meisjes pubertijd is geweldig, ik zit er midden in, daar met je van genieten, zo leuk

Jezelf zijn..is het mooiste cadeau dat je jezelf kunt geven:hbeat:
28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
-
Renske
- Voornaamwoorden: zij, haar
Als je helemaal opnieuw je eigen stijl moet ontdekken zoek je wat extremen op denk ik. Ik heb ook dat soort rokjes gekocht, maar ook veel te korte jurkjes en zelfs een mantelpakje. Aan een broek denk je niet, terwijl dat precies is wat de meeste vrouwen dragen. Ik ben nu iets verder (maar nog steeds zoekende) en heb het meeste weg gedaan. Alleen rokjes die ik kan dragen bij uitgaan (of bij de komende feestdagen) heb ik bewaard. En om bij de topic te blijven.. daar word ik ook zeker net zo gender-blij van.
-
Kim_m
Leuk rokje alleen wel heel kort.
Ik draag graag rokken maar dan over het algemeen wel een spijkerrok die niet te kort is net boven de knieën met een dikke panty of legging.
Maar met jezelf ontdekken ik draag graag een jurk maar ik vind het meestal wel heel moeilijk in het openbaar.
Ik draag tegenwoordig meestal een flared of skinny spijkerbroek wat ik ook wel leuk vind staan en er is nauwelijks iemand die erop reageert.
Ik draag graag rokken maar dan over het algemeen wel een spijkerrok die niet te kort is net boven de knieën met een dikke panty of legging.
Maar met jezelf ontdekken ik draag graag een jurk maar ik vind het meestal wel heel moeilijk in het openbaar.
Ik draag tegenwoordig meestal een flared of skinny spijkerbroek wat ik ook wel leuk vind staan en er is nauwelijks iemand die erop reageert.
Ik weet het wel maar ik doe net of ik het niet weet.
4-3-2026 hormonen.
4-3-2026 hormonen.
-
FreyaSkye
heb de laatste maanden bij de Aldi ook dingen gekocht die ik nog maar zelden aan heb gehad. In al die 43 jaar heb ik nooit de kans gehad om een vrouwelijke kleding style te ontwikkelen en er achter te komen wat ik leuk vind. Dus als ik wat geld heb durf ik dat gerust uit te geven om te kijken of ik een goed gevoel heb bij een bepaalde style. Deze was maar €17,- maar daardoor heb ik nu wel door welke style bij me past. Casual chique en een beetje sexy. Mijn eerste vrouwelijkere kleding waren vrouwen broeken aangezien ik echt nieuwe broeken nodig had (De broeken die ik had waren te groot en vielen zonder riem van mijn kont af). Als ik naar buiten toe ga houd ik het ook bij spijkerbroeken, sommige zijn strechy en sommige wat losser. Ik heb het nadeel dat ik flinke inhammen op mijn hoofd heb en dat ik boven op dun ben en heb daarom mijn haar ook heel kort. Op de middelbare had ik lang krullend haar tot op mijn schouders en als ik die inhammen en dunne plekken niet had gehad dan had ik misschien nog dat haar gehad.
In de toekomst kan het zo zijn dat ik weer iets koop om te kijken of het me staat en misschien is dat wel een rok, en misschien wordt ik daar dan net zo blij van als van dat mini rokje. (Excuus dat ik het off-topic heb gebracht)
In de toekomst kan het zo zijn dat ik weer iets koop om te kijken of het me staat en misschien is dat wel een rok, en misschien wordt ik daar dan net zo blij van als van dat mini rokje. (Excuus dat ik het off-topic heb gebracht)
-
FreyaSkye
Ik heb de laatste maanden bij de Aldi ook dingen gekocht die ik nog maar zelden aan heb gehad. In al die 43 jaar heb ik nooit de kans gehad om een vrouwelijke kleding style te ontwikkelen en er achter te komen wat ik leuk vind. Dus als ik wat geld heb durf ik dat gerust uit te geven om te kijken of ik een goed gevoel heb bij een bepaalde style. Deze was maar €17,- maar daardoor heb ik nu wel door welke style bij me past. Casual chique en een beetje sexy. Mijn eerste vrouwelijkere kleding waren vrouwen broeken aangezien ik echt nieuwe broeken nodig had (De broeken die ik had waren te groot en vielen zonder riem van mijn kont af). Als ik naar buiten toe ga houd ik het ook bij spijkerbroeken, sommige zijn strechy en sommige wat losser. Ik heb het nadeel dat ik flinke inhammen op mijn hoofd heb en dat ik boven op dun ben en heb daarom mijn haar ook heel kort. Op de middelbare had ik lang krullend haar tot op mijn schouders en als ik die inhammen en dunne plekken niet had gehad dan had ik misschien nog dat haar gehad.
-
emmy
ik vind het heerlijk om me helemaal als vrouw te verkleden
rokken , pantys , bhs, siliconenborsten , draag ik tegenwoordig bijna altijd
rokken , pantys , bhs, siliconenborsten , draag ik tegenwoordig bijna altijd
-
Vivienne diamond
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Lopen op hakken!!! absoluut voor mij een puur een genderblijheid moment. Wat een genot is het om als een echte diva die stappen te zetten. Ik loop soms wel 15 keer mijn huiskamer op en neer alsof het een catwalk is. Ondanks mijn 1,90 (zonder hak) en helaas nog een dikke bierbuik en 120 kg, loop ik als een trein op hakken. Het vinden van de juiste houding, de zwaai in de heupen, het gezicht recht, niet bouncen (hoofd recht en stil houden) en dan naar voren glijden, met kordate zelfverzekerde passen, Girlllll thats AMAZING. is me zelf al een keer gelukt een paar keer heen en weer te lopen in huis met een aantal boeken op mijn hoofd, zonder dat ze vielen.
Hoe je het leert, oefenen oefenen oefenen. Staan veel instructie filmpje op internet. Begin is vooral langzaam stappen zetten en hakken tenen. Je moet de hak vertrouwen daarin. Door bijvoorbeeld boeken op je hoofd te laten liggen tijdens het lopen, leer je de houding aan. Ze mogen niet vallen en dat dwingt je om je hoofd stil te houden, rechte rug te hebben en je kin omhoog te doen. De houding en zelfverzekerdheid is wat het een succes maakt voor gender blijheid. Die eerste keer dat ik een goede pas gevonden had en door de kamer paradeerde, een van mijn gelukkigste herinneringen in mijn transitie reis tot dusver. Tip: voor de nog beginnende hakken loper, ga naar silhouette in rotterdam. Geweldige zaak en zeer vriendelijke naar iedereen, ze verkopen hakken in grote maten. Het is namelijk erg belangrijk dat de hak goed strak om je voeten zit en niet dat je hiel in de schoen op en neer schuift. Ze kunnen daar goed bij helpen. Voor wie het spannend vind de zaak in te lopen, kan je ook een afspraak maken en helpen ze je achter in de zaak, zo is het anoniemer.
Groetjes
Vivienne
Hoe je het leert, oefenen oefenen oefenen. Staan veel instructie filmpje op internet. Begin is vooral langzaam stappen zetten en hakken tenen. Je moet de hak vertrouwen daarin. Door bijvoorbeeld boeken op je hoofd te laten liggen tijdens het lopen, leer je de houding aan. Ze mogen niet vallen en dat dwingt je om je hoofd stil te houden, rechte rug te hebben en je kin omhoog te doen. De houding en zelfverzekerdheid is wat het een succes maakt voor gender blijheid. Die eerste keer dat ik een goede pas gevonden had en door de kamer paradeerde, een van mijn gelukkigste herinneringen in mijn transitie reis tot dusver. Tip: voor de nog beginnende hakken loper, ga naar silhouette in rotterdam. Geweldige zaak en zeer vriendelijke naar iedereen, ze verkopen hakken in grote maten. Het is namelijk erg belangrijk dat de hak goed strak om je voeten zit en niet dat je hiel in de schoen op en neer schuift. Ze kunnen daar goed bij helpen. Voor wie het spannend vind de zaak in te lopen, kan je ook een afspraak maken en helpen ze je achter in de zaak, zo is het anoniemer.
Groetjes
Vivienne
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Vandaag maakte een collega een ongepaste grap over mijn uurtarief waarbij hij dus de vergelijking maakte met de oudste beroepsgroep ter wereld.
Ik was not amused... maar ja... moest het even kwijt.
Ik was not amused... maar ja... moest het even kwijt.
-
LauretteLarue
- Voornaamwoorden: zij/haar
En femme bij mijn lieve vrouw op 'visite' gaan.
Samen met haar of alleen (window-)shoppen voor leuke kleding / schoenen..
Met z'n tweetjes lekker in het nabijgelegen Liesbos gaan wandelen en een terrasje pikken bij een van de horeca gelegenheden daar.
Het vooruitzicht om samen leuke plekken te bezoeken, en plannen maken voor meerdaagse tripjes.
Met mijn TG040.nl vriendinnen op stap op de eerste zaterdag van de maand.
Samen en pleine publique leuke middag activiteiten doen, daarna uit eten gaan en dan naar onze vaste plek waar we samenkomen voor een gezellige avond voortzetting van de dag.
Deze 'warme deken' van gelijkgestemde transgender dames heeft mijn zelfvertrouwen zo'n boost gegeven, dat ik nu met heel veel vrijheid en zonder schroom als Laura in de auto stap en ook thuis met geopende gordijnen en femme kan rondlopen.
In Breda centrum en femme een middag wezen shoppen op mijn enkel laarsjes, met weinig negatieve klanken en/of blikken naar deze nogal boven de menigte uitstekende deeltijd vrouw.. 1,96m op hakken..
Samen met haar of alleen (window-)shoppen voor leuke kleding / schoenen..
Met z'n tweetjes lekker in het nabijgelegen Liesbos gaan wandelen en een terrasje pikken bij een van de horeca gelegenheden daar.
Het vooruitzicht om samen leuke plekken te bezoeken, en plannen maken voor meerdaagse tripjes.
Met mijn TG040.nl vriendinnen op stap op de eerste zaterdag van de maand.
Samen en pleine publique leuke middag activiteiten doen, daarna uit eten gaan en dan naar onze vaste plek waar we samenkomen voor een gezellige avond voortzetting van de dag.
Deze 'warme deken' van gelijkgestemde transgender dames heeft mijn zelfvertrouwen zo'n boost gegeven, dat ik nu met heel veel vrijheid en zonder schroom als Laura in de auto stap en ook thuis met geopende gordijnen en femme kan rondlopen.
In Breda centrum en femme een middag wezen shoppen op mijn enkel laarsjes, met weinig negatieve klanken en/of blikken naar deze nogal boven de menigte uitstekende deeltijd vrouw.. 1,96m op hakken..