Gender-blijheid
-
Willemijn
- Voornaamwoorden: zij/haar
-
Fay Ola di jee
- Voornaamwoorden: Zij
Re: Gender-blijheid
Herkenbaar, sta je in je kloffie in de bouwmarkt, ben nl in mijn werkplaats bezig, had wat nodig, kan ik u helpen mevrouw
maar zojuist in de mediamarkt, meneer dit meneer dat
blijft bijzonder.. elke keer weer afwachten
tis dus maar net wie je voor je hebt
-
Gea
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Hier de zelfde ervaring.Fay Ola di jee schreef: 17 jan 2026, 12:33 Herkenbaar, sta je in je kloffie in de bouwmarkt, ben nl in mijn werkplaats bezig, had wat nodig, kan ik u helpen mevrouw
Ondanks dat Mevrouw wel veruit het vaakst voorkomt blijft dit een geweldig gevoel geven.
En de minderheid ach het is niet anders.
(Zijn wel vaak de mannen die Meneer zeggen in mijn geval)

-
Fay Ola di jee
Gea schreef: 17 jan 2026, 12:52Hier de zelfde ervaring.Fay Ola di jee schreef: 17 jan 2026, 12:33 Herkenbaar, sta je in je kloffie in de bouwmarkt, ben nl in mijn werkplaats bezig, had wat nodig, kan ik u helpen mevrouw
Ondanks dat Mevrouw wel veruit het vaakst voorkomt blijft dit een geweldig gevoel geven.
Mevruw is wel een fijne bevestiging he
50 /50 hier, mannen zien sws niet goed heb ik het id,
40 jaar man gum je niet zomaar weg ook, oh wel, het is wat het is denk ik vaak, mijn identiteit en bestaan hangt gelukkig niet af van de goedkeuring van anderen, en als iemand me een meneer vind zegt dat niets over mij, hou ik steeds in gedachten
im just me...
-
Marije
Gisteren ben ik hulpmoeder geweest bij de dansuitvoering van mijn dochter. Vanuit onze vereniging waren er vier groepen, vier hulpmoeders.
Zo bijzonder om zonder enige discussie gewoon "one of the moms" te mogen zijn. De blijdschap is niet in woorden te vatten.
Zo bijzonder om zonder enige discussie gewoon "one of the moms" te mogen zijn. De blijdschap is niet in woorden te vatten.
-
DominiqueB
Je stem kan idd veranderen aan wat je om je heen hoort, Heb ik ook en dat is normaal volgens mijn logopedist.Fay Ola di jee schreef: 17 jan 2026, 16:41Gea schreef: 17 jan 2026, 12:52Hier de zelfde ervaring.Fay Ola di jee schreef: 17 jan 2026, 12:33 Herkenbaar, sta je in je kloffie in de bouwmarkt, ben nl in mijn werkplaats bezig, had wat nodig, kan ik u helpen mevrouw
Mevruw is wel een fijne bevestiging heen dat heb je nodig
50 /50 hier, mannen zien sws niet goed heb ik het id,en dan die stem he, al zegt iedereen om me heen dat die stem bij mij past, ik vind hem mannelijk, maar als ik een half uurtje met wat vrouwen zit te praten dan verandert die stem, hoger, andere intonatie
40 jaar man gum je niet zomaar weg ook, oh wel, het is wat het is denk ik vaak, mijn identiteit en bestaan hangt gelukkig niet af van de goedkeuring van anderen, en als iemand me een meneer vind zegt dat niets over mij, hou ik steeds in gedachten
im just me...
Met drukke avonden zoals carnaval loop ik ook met gehoor bescherming in om de herrie te dempen want anders ga ik mijn stembanden juist aanspannen en wordt mijn stem zwaarder.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
-
Fay Ola di jee
andersom ook, bij mannen ga ik lager klinken, carnaval niet aan mij besteed maar vind het leuk dat anderen daar van kunnen genieten
alaaf dus:)
alaaf dus:)
-
Maartje-nb
- Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun
Oooooh ! Vandaag zoiets leuks meegemaakt. Ik loop gewoon op wolken.
ik dacht deze moet ik even delen.
Ik stond vandaag in de gym. Komt er een meid naar me toe die zegt: “wat heb je een mooie outfit aan zeg!”
Vervolgens een tijdje staan kletsen over verschillende soorten sportleggings en zo. Zij echt uitgebreid laten zien wat zij draagt en zo. Gewoon zonder enige oordeel of wat dan ook. Voelde echt onwijs safe. En ik was zoooo blij. Voelde me echt enorm gezien. Zo twee fitgirls die gewoon gezellig samen met elkaar kletsen. Voor even voelde ik hoe het moet aanvoelen als twee meiden met elkaar spreken over meiden dingen. Echt wow! Zo accepting. Die had ik blijkbaar even nodig. Die gaat weer in het “bakje” mooie momenten. Hahaha.
Ik stond vandaag in de gym. Komt er een meid naar me toe die zegt: “wat heb je een mooie outfit aan zeg!”
Vervolgens een tijdje staan kletsen over verschillende soorten sportleggings en zo. Zij echt uitgebreid laten zien wat zij draagt en zo. Gewoon zonder enige oordeel of wat dan ook. Voelde echt onwijs safe. En ik was zoooo blij. Voelde me echt enorm gezien. Zo twee fitgirls die gewoon gezellig samen met elkaar kletsen. Voor even voelde ik hoe het moet aanvoelen als twee meiden met elkaar spreken over meiden dingen. Echt wow! Zo accepting. Die had ik blijkbaar even nodig. Die gaat weer in het “bakje” mooie momenten. Hahaha.
-
Marije
Ik had samen met een collega iets uitgezocht en ik vroeg hem wie van ons de bevindingen moest presenteren. "Doe jij maar want jij hebt zo'n mooie zachte stem om naar te luisteren."
Dan smelt mijn hart...
Dan smelt mijn hart...
-
Maureen_
- Voornaamwoorden: Zij/haar
aaah supergaaf om te horen, kan me voorstellen dat je hart dan smeltMarije schreef: 30 jan 2026, 19:25 Ik had samen met een collega iets uitgezocht en ik vroeg hem wie van ons de bevindingen moest presenteren. "Doe jij maar want jij hebt zo'n mooie zachte stem om naar te luisteren."
Dan smelt mijn hart...
december 2025 - wachtlijst De Vaart Zwolle (70 weken)
februari 2026 - start logopedie
23 maart 2026 - start sociale transitie
11 april 2026 - start laserontharen gezicht
13 april 2026 - wachtlijst Psytrans