Klopt wel, zo heb ik dat ook gedaan.
Mijn kinderen hebben in het frontend dus geen vader.
Je geschiedenis uitwissen voor de overheid
-
Mevr B
Re: Je geschiedenis uitwissen voor de overheid
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... 
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Nee, daar zit een maximale bezwaartermijn op. Dus als die verlopen is dan wordt het definitief verwijderd. Ja er zijn backups, maar er zijn veel mutaties dus je hebt er feitelijk niks aan. Je kunt hoogstens snapshots terugzetten en transactielogs opnieuw afspelen. Maar die worden ook niet eeuwig bewaard.Laura2021 schreef: 03 mar 2026, 11:05 ....
Als ik het goed begrijp, front-end is het visueel weg, maar back-end is het allemaal nog in te zien als dat gewenst is, "voor de overheid!".
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Als je niet meer de ouder van je kind bent, hoe zit dat dan met scheidingen enzo? En of je met je minderjarige kinderen op reis mag? Ik zou niet van de geboorteakte van mijn kinderen verwijderd willen worden, ik wil daar gewoon op staan als moeder. Wat ik dag dagelijks ook gewoon ben.
En mijn ouders, hebben die dan ineens maar twee kinderen in plaats van drie?
Dit hele proces moet toch 1000% beter kunnen dan het nu gaat... bizar.
En ik denk dat kwaadwillenden gemakkelijk met een zoek commando kunnen kijken "Wie heeft zijn/haar gegevens laten verwijderen" Die database houd vast een "date last modified" bij, of een half dozijn andere velden die "raar" zijn na zo'n verwijdering.
Het is wel een super interessant onderwerp...
En mijn ouders, hebben die dan ineens maar twee kinderen in plaats van drie?
Dit hele proces moet toch 1000% beter kunnen dan het nu gaat... bizar.
En ik denk dat kwaadwillenden gemakkelijk met een zoek commando kunnen kijken "Wie heeft zijn/haar gegevens laten verwijderen" Die database houd vast een "date last modified" bij, of een half dozijn andere velden die "raar" zijn na zo'n verwijdering.
Het is wel een super interessant onderwerp...
-
DominiqueB
Dat vraag ik me ook af "staat er bij mijn ouders dan nog 1 zoon en 1 dochter" of dan alleen nog maar "1 zoon"
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
-
Laura2021
Ik weet niet of dit juist is en corrigeer me maar waar nodig. De BRP is een centrale digitale omgeving beheert door het RiVG van Binnenlandse zaken, maar de gemeenten moeten de BRP voorzien van gegevens (data) zoals wijzigingen.
De wijzigingen zoals het geslacht in het geboorteregister (onderdeel van de burgelijke stand) blijven altijd bestaan, de zgn bron-documenten, in ieder geval op papier (want die versie (aantekening geboorteakte) heb ik zelf). De burgelijke stand is bij de gemeente een digitale versie en vermoed dat dezelfde regels hiervoor gelden zoals Emma ze uitlegd.
Gegevens worden lokaal archief opgeslagen en later overgebracht naar een centraal archief. Na 100 jaar worden ze openbaar voor bijv. stamboomonderzoek.
Ik heb nu zelf opnieuw een uitreksel aangevraagd om te zien of er een referentie is naar wijziging geslacht in het geboorteregister. Die had ik na de geslachtwijziging nog niet eerder aangevraagt. Ik vermoed dat er iets van een code opstaat, maar we zullen zien.
De wijzigingen zoals het geslacht in het geboorteregister (onderdeel van de burgelijke stand) blijven altijd bestaan, de zgn bron-documenten, in ieder geval op papier (want die versie (aantekening geboorteakte) heb ik zelf). De burgelijke stand is bij de gemeente een digitale versie en vermoed dat dezelfde regels hiervoor gelden zoals Emma ze uitlegd.
Gegevens worden lokaal archief opgeslagen en later overgebracht naar een centraal archief. Na 100 jaar worden ze openbaar voor bijv. stamboomonderzoek.
Ik heb nu zelf opnieuw een uitreksel aangevraagd om te zien of er een referentie is naar wijziging geslacht in het geboorteregister. Die had ik na de geslachtwijziging nog niet eerder aangevraagt. Ik vermoed dat er iets van een code opstaat, maar we zullen zien.
Groetjes Laura 
-
Laura2021
Even een update en ik heb het uitreksel binnen en val bijna van mijn stoel.
Ik heb een kopie van de oude originele akte binnengekregen.
Niets verwijst naar een vrouw. De namen zijn dus ook gewoon mijn oude namen en zoon van....
Niks verwijst naar Laura. En geen notities aan de zijkant die verwijzen naar een naams/ en geslachtswijzinging, ook niet op een apart blad, zelfs dat niet.
Voor mij is dit eigenlijk nog erger dan ik had verwacht.
Als ik dus in de toekomst een uitreksel van het geboorteregister nodig heb, voor wat dan ook, ga ik ongemakkelijke discussies krijgen denk ik.
Niets verwijst naar een vrouw. De namen zijn dus ook gewoon mijn oude namen en zoon van....
Niks verwijst naar Laura. En geen notities aan de zijkant die verwijzen naar een naams/ en geslachtswijzinging, ook niet op een apart blad, zelfs dat niet.
Als ik dus in de toekomst een uitreksel van het geboorteregister nodig heb, voor wat dan ook, ga ik ongemakkelijke discussies krijgen denk ik.
Groetjes Laura 
-
DominiqueB
Ik heb bij mij wel een blaadje er aan vast zitten. en wat staat er als je bij je mijn overheid kijkt?Laura2021 schreef: 07 mar 2026, 15:03 Even een update en ik heb het uitreksel binnen en val bijna van mijn stoel.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
-
Laura2021
Toen ik 2022 mijn geslacht en namen wijzigde is bij het uitreksel van de originele akte die ik meekreeg die dag aan de kantlijn met de hand en met zwarte pen geschreven dat geslacht en namen gewijzigd waren verwijzend naar het vervolgblad die erbij zat. Dat is volgens mij ook wat jij hebt.DominiqueB schreef: 08 mar 2026, 14:47 Ik heb bij mij wel een blaadje er aan vast zitten. en wat staat er als je bij je mijn overheid kijkt?
Maar wat als die kwijtraakt in een verhuizing of zo?
Wat ik in 2022 kreeg is dus schijnbaar een eenmalige notitie want als je nu een uitreksel opvraagt zijn de verwijzingen allemaal verdwenen, in ieder geval wordt er bij herhaling van het uitreksel weer gewoon alles weggelaten wat ik erg pijnlijk vind.
Wat als ik bijv. naar het buitenland wil verhuizen of wil hertrouwen en een recent uitreksel nodig heb of voor welke andere reden dan ook.
Wat bij mijnoverheid klopt maar komt dus niet overeen met het laatste uitreksel van de akte.
Groetjes Laura 
-
DominiqueB
Zou dan bij de gemeente de vraag neerleggen waarom hun uittreksel niet overeenkomt met de BRP.
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
-
Mevr B
Lijkt mij ook een eerste actie.
Daarbij, een uittreksel voor de buitenwereld is -altijd- een print van het digitale gebeuren, nooit een letterlijke kopie van het origineel.
We leven niet meer in 1970.
Dit wordt mopperen...
Edit, dit gaat met name een probleem worden als je voor reizen een uittreksel nodig hebt, je mag en moet er van op aan kunnen dat er een actuele copie gemaakt wordt met alle kloppende verwijzingen.
Niet een achterhaalde copie die je in moeilijkheden gaat brengen.
Daarbij, een uittreksel voor de buitenwereld is -altijd- een print van het digitale gebeuren, nooit een letterlijke kopie van het origineel.
We leven niet meer in 1970.
Dit wordt mopperen...
Edit, dit gaat met name een probleem worden als je voor reizen een uittreksel nodig hebt, je mag en moet er van op aan kunnen dat er een actuele copie gemaakt wordt met alle kloppende verwijzingen.
Niet een achterhaalde copie die je in moeilijkheden gaat brengen.
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen...